X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
בית ההשקעות הראל פיננסים מתחיל בסיקור מניית פריגו עם המלצת משקל חסר ומחיר יעד של 50 דולר (184.4 ש"ח) - דיסקאונט של 18% על מחיר המנייה הנוכחי צופים צמיחה שנתית ממוצעת של 10% בהכנסות, למעט 2011- בה תעמוד הצמיחה על 26%, כתוצאה מרכישת PBM
▪  ▪  ▪

למסמך המלא
אנו מתחילים בסיקור חברת פריגו בהמלצת משקל חסר ובמחיר יעד של 50 דולר (184 ש"ח).
פריגו, חברה מובילה בשוק התרופות ללא מרשם שבמותג פרטי, עשתה קפיצת מדרגה בשנתיים האחרונות עם צמיחה מואצת במכירות ולאחריה שיפור חד ברווחיות הגולמית והתייעלות תפעולית. החברה שואפת להרחיב את פורטפוליו מוצריה והתחומים בהם היא פועלת, ורק לאחרונה רכשה את PBM, חברה מובילה בתחום הפורמולות לתינוקות במותג פרטי. הרכישה, שנעשתה במחיר מלא, טובה מבחינה אסטרטגית ומרחיבה את פעילותה לתחום המשיק לתחום תרופות OTC.
פריגו צפויה להמשיך לצמוח בשנים הקרובות, אם כי באופן מתון יותר. להערכתנו ב-6 השנים הקרובות, למעט שנת 2011 שבו צפויה צמיחה על 26% כתוצאה מהרכישה של PBM, קצב הצמיחה האורגני בהכנסות יעמוד על כ-10% בממוצע, תוך המשך שיפור קל ברווחיות. הצמיחה תגיע הן מהשקה של מוצרים חדשים והן מרכישות של חברות קטנות, שיכניסו את החברה למדינות חדשות ולקטגוריות חדשות בתחום מוצרי הצריכה לבריאות.
פריגו, חברת ה-OTC, המשווקת תרופות ופורמולות לתינוקות במחירי מציאה, נסחרת כיום במחיר מלא. ההתמתנות הצפויה בצמיחה האורגנית של החברה בשנים הקרובות אינה מתיישרת עם המחיר הנוכחי של המניה המשקף מכפיל של כ-20 על הרווח הנקי לשנת 2011. מכפיל זה גבוה משמעותית מהמכפיל 15 שבו נסחרה בשנים האחרונות, ומהמכפיל 13 שבו נסחרות מניות הפארמה.
נקודות מרכזיות:
  • בתחום תרופות ללא-מרשם, צפוי צמיחה של כ-9% בשנה, כאשר היקף ההשקות מוגבל למספר קטגוריות. צמיחה משמעותית יותר תלויה בנכונות של ה-FDA לפתוח קטגוריות נוספות לשווק ללא-מרשם, הכוללות תרופות להורדת כולסטרול (סטטינים) ותרופות לאין-אונות.
  • עם השתפרות במצב הכלכלי והרחבת הכיסוי הביטוחי במסגרת הרפורמה בבריאות בארה"ב, צפויה החברה לראות התמתנות בביקושים למותג הפרטי.
  • בתחום הרכישות, החברה תמשיך בהדרגה לבצע בעיקר רכישות קטנות שפותחות בפני החברה שווקי OTC במדינות חדשות וקטגוריות של מוצרי צריכה משיקים. בעבר תוספת הצמיחה נרכשת במחיר מלא, תוך הקטנה של תזרים המזומנים החופשי של החברה. להערכתנו, לאחר הרכישה של PBM והעלייה בהיקף החוב של החברה, רכישה משמעותית נוספת לא צפויה ב-3 השנים הקרובות.
  • בתחום הפורמולות ומזון לתינוקות, לאחר הרכישה של PBM , צפויה לפריגו תוספת מכירות של 300 מיליון דולר בשנת 2011, ועם האינטגרציה של הפעילות צפוי גידול בנתח השוק וצמיחה מואצת של 12%-11% בשנה, לעומת זאת היקף הסינרגיות צפוי להיות מצומצם יחסית. החברה הנרכשת פועלת בהיקף נמוך של הוצאות ובתחום שאומנם משיק אבל חדש ושונה הן מבחינת הייצור והן מבחינת מרבית חומרי הגלם.
  • בתחום תרופות מרשם גנריות צפויות מספר השקות משמעותיות במהלך השנתיים הקרובות שיביאו לצמיחה של כ-22% בשנה בממוצע. לתחום ה- Rx תרומה חשובה לרווחיות אך חלקו בהכנסות של פריגו קטן יחסית. יתרה מזאת, ברוב התרופות שישקו בקרוב, יש לפריגו שותפים ורק חלק מההכנסות הגנריות יגיעו לחברה.
  • הרווחיות של החברה צפויה להמשיך להשתפר באופן מתון ולהתבסס בשנים הקרובות סביב 33% מרווח גולמי ו- 17% מרווח תפעולי. מוצרי הדיסקאונט מכתיבים לפריגו מרווחי רווחיות מוגבלים ורגישים מאוד לעלות הייצור, לעלות חומרי הגלם ולהוצאות על בקרת איכות.
  • בטווח הקצר הסבירות לרכישה של פריגו ע"י חברת פארמה גדולה, נמוכה. בניגוד לחברת צ'אטם שנרכשה לאחרונה ע"י סנופי, פריגו אינה חברה ממותגת ופועלת בשולי רווח נמוכים ולכן פחות מעניינת לחברות הפארמה הממותגות.

תאריך:  07/04/2010   |   עודכן:  07/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל שיריזלי
בית ההשקעות פסגות מציין כי הרווח התפעולי המתואם שפרסמה פז בדוחותיה אתמול עלה על תחזיותיו    שומר על המלצת קנייה ומחיר יעד של 707 ש"ח - כ-22% מעל מחיר השוק
נעם פינקו
בית ההשקעות פסגות מציין כי בעקבות פרסום דוחות בריטיש ישראל כי החברה ממשיכה להיות חלק מחברות הנדל"ן המניב המובילות בישראל, אולם הדיסקאונט שלה הצמטמם    מעלה קלות את מחיר היעד מ-12.1 ל-12.2 ש"ח למניה, אך מוריד ההמלצה לתשואת שוק
טרנס קלינגמן
בית ההשקעות מיטב מציין כי ע"פ המודל שלו מגדל נסחרת בפרמיה משמעותית על פני המתחרות שלה    הפרמיה במגדל נובעת לדעת מיטב בעיקר מהערכות שג'נרלי תמכור את אחזקותיה בחברה, או שמגדל תחלק דיבידנדים גבוהים במיוחד בשנים הבאות    מעלים מחיר היעד ל-8.46 ש"ח
לימור גרובר
בית ההשקעות פסגות מציין כי בדוח הרבעוני שלה, הציגה כי"ל רבעון סביר שהתאפיין בכמויות מכירת אשלג מעל הצפי    מעריכים כי ההתאוששות בתחומי פעילות החברה עדיין בתחילתה וכי קיים פוטנציאל למגמה חיובית    מותירים את המלצת הקנייה במחיר יעד של 57 ש"ח - כ-14% מעל מחיר השוק
טליה לויברג
בית ההשקעות פסגות קובע כי למעט נתון הרווחיות התפעולית שהיווה את הנתון המאכזב בדוחות שטראוס לרבעון הרביעי ול-2009, החברה עמדה בסה"כ בציפיות    מותיר ההמלצה ברמת תשואת שוק וקובע מחיר יעד למניה של 56.1 ש"ח - כ-6% מעל מחיר השוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il