X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

המזגן כבר מזמן לא נחשב למותרות וכיום בלא מעט בתי אב בישראל יש מזגן אחד לפחות. נדמה שבלתי אפשרי לדמיין את חיינו במדינה חמה ולוהטת כמו ישראל ללא מערכות מיזוג אוויר בבתים, בחנויות, בקניונים, במוסדות שונים ואפילו ברכב. שוק מיזוג האוויר מלא במגוון מוצרים מסוגים שונים וטכנולוגיות מתקדמות, אז איך לבחור נכון מזגן חדש לבית או למשרד? איזה מזגן מתאים לדירה שלי? האם כדאי לי לקנות מזגן עילי או מזגן מיני מרכזי? מה הפרמטרים החשובים ביותר כאשר בוחרים מזגן חדש לבית? בכתבה הזו נלמד איך לבחור נכון מזגן לבית.
סוג המזגן
באופן כללי יש שני סוגים של מזגנים הנמכרים בישראל - עילי או מיני מרכזי. המזגן העילי מתאים לקירור ולחימום של חדרים בגדלים שונים או דירות קטנות, בעוד מזגן מיני מרכזי מקרר את כל חללי הפנים. המזגן העילי זול וקל להתקנה, אך התפוקה שלו מתאימה לחללים קטנים יחסית. מזגן מיני מרכזי מקרר את כל הבית, ובנוסף הוא מתאים לקירור ולחימום חללים גדולים. הבחירה בסוג המזן תלויה בשימוש הביתי של כל משפחה, במבנה הבית והאקלים האזורי. התייעצות עם איש מקצוע לפני הרכישה תסייע לכם לבחור את המזגן הנכון לבית שיטיב עימכם לאורך זמן, הן מבחינת יעילות המיזוג והן מבחינת חסכון כספי ארוך טווח.
תפוקת המזגן
אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעת בחירת מזגן חדש לבית או לכל מקום אחר הוא מדד התפוקה. למעשה, זהו הקריטריון המרכזי בבחירת מזגן חדש, ומומלץ לפנות ליועץ מיזוג היות שיש להתייחס למשתנים רבים כמו שטח החלל שרוצים לקרר ולחמם (ככל שהשטח הממוזג גדול יותר כך חייבים מזגן גדול ועצמתי יותר עם תפוקה גבוהה), מיקום בארץ, מיקום הדירה בבניין המגורים, חשיפה לשמש ישירה, גודל ומספר החלונות (כולל כיוון החלונות), סוג וכמות הקירות החיצוניים, מספר נפשות, סוג התקרה (למשל תקרת רביץ או גג רעפים בבית פרטי) ועוד.
התפוקה של מערכת מיזוג אוויר מציינת את עוצמת הקירור או החימום של המזגן, התפוקה למעשה היא כמות הקור או החום המתווספת לחלל בשעת עבודה אחת. את התפוקה של המזגנים מודדים ב-BTU, על-אף המושג כוח סוס נותר שגור בעולם מיזוג האוויר, מדובר ביחידת מידה שכבר לא משתמשים בה, והיא פחות רלוונטית בימינו.
דירוג אנרגטי
היחס בין תפוקת המזגן לבין צריכת החשמל של המערכת. הדירוג האנרגטי יחד עם מדד ה-COP מופיעים על התווית המוצמדת למזגן. הדירוג האנרגטי מאופיין באותיות A עד G, כאשר דירוג A נחשב לגבוה ביותר ומעיד על יעילות ונצילות אנרגטית גבוהה יותר.
טכנולוגיות מיזוג
מומלץ לבחור מזגן אינוורטר או VRF, בגלל הטכנולוגיה פורצת הדרך. לטכנולוגיית האינוורטר במערכות מיזוג אוויר יש יתרונות רבים ומשמעותיים כגון:
  • חיסכון משמעותי בחשבון החשמל.
  • עמידות לאורך שנים.
  • מיזוג אוויר יעיל גם בתנאי קור וחום קיצוניים. מזגן אינוורטר מסוגל לעבוד היטב בטווח הטמפרטורות שבין 45+ ל-15-.
מערכת סינון
רוב החללים הממוזגים אינם מאווררים היטב לכן עלול להיווצר מצב שבו נושמים אוויר מזוהם ולא נקי. אם לא מנקים את המזגן היטב עלולים לנשום חלקיק אבק, עובש, חיידקים וזיהומים נישאים אחרים, וילדים ומבוגרים עלולים לסבול מאלרגיות ומקשיי נשימה. לכן, חשוב לבחור מזגן המגיע עם מערכת מתקדמת ואיכותית לסינון ולטיהור האוויר.
פיצ'רים מתקדמים
בשנים האחרונות נוספו מגוון תכונות נוספות למזגן הרגיל שאנחנו מכירים. כיום יש דור חדש של מערכות מיזוג המגיעות עם שלט חכם, אפליקציה מתקדמת וטכנולוגיות חדשניות נוספות. כך ניתן לשלוט במזגן מרחוק באמצעות הסמארטפון וניתן לקרר את הבית עוד לפני שמגיעים אליו אחרי יום עבודה או סידורים.

[צילום: יח"צ]
תאריך:  17/12/2023   |   עודכן:  19/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il