X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
לאחר ירידה של כ-10% בחודש האחרון, מגדל שוקי הון מעלים המלצה על גזית גלוב להחזק במחיר יעד של 36 ש"ח "מעריכים כי נראה השפעה שלילית לא מבוטלת על ההון והתזרים ברבעון השני"
▪  ▪  ▪
מנכ"ל גזית גלוב, רוני סופר [צילום: פז בר]

זית גלוב אשר החלה לאחד החל מרבעון זה גם את חלקה היחסי בתוצאותיה הכספיות של אטריום במסגרת דוח הרווח והפסד, פרסמה הבוקר תוצאות פושרות ללא הפתעות מיוחדות. מצ"ב נקודות עיקריות:
  • תוצאות מעורבות ב-NOI – בנטרול השפעת איחוד אטריום, חלה עלייה של כ-1.4% ב-NOI לעומת הרבעון המקביל, אך ירידה של כ-2.7% לעומת הרבעון הקודם. ביחד עם תוצאות אטריום, חל גידול של כ-2.4% לעומת הרבעון המקביל, אך ירידה של כ-2.9% לעומת הרבעון הקודם. החברה איננה מפרטת בדוח את השפעת המט"ח על תוצאותיה התפעוליות, כך שקשה להסיק, אך שער האירו הממוצע בו חל שימוש בדוח הנוכחי הינו 5.17 ש"ח/אירו לעומת 5.27 ש"ח/אירו ברבעון המקביל ו-5.47 ש"ח/אירו בסוף 2009. לאור העובדה כי שער האירו הנוכחי נמוך הרבה יותר ועם איחודם המלא של תוצאות אטריום הנקובות באירו, הדבר צפוי להעיב על תוצאות הרבעון השני.
  • ירידה ב-FFO המתוקנן (בנטרול רווח מפדיון אג"ח) – הסתכם לכ-83 מ' ש"ח, לעומת 104 מ' ש"חברבעון המקביל ו-102 מ' ברבעון קודם. ירידה של כ-20% ו-18.6% בהתאמה. הירידה ב-FFO ברבעון נגרמה בעיקר עקב העסקה להמרת אגרות החוב להמרה והאופציות שהיו בידי גזית גלוב למניות אטריום בסוף 2009.
  • שערוכים מטה וירידה בשווי הנכסי למניה - ברבעון הראשון שוערכו הנכסים מטה בסך של כ-46 מ' ש"ח. ה-NAV למניה הסתכם ל-35.6 ש"ח למניה לעומת 34.8 ש"ח ברבעון המקביל ו-37.2 ש"חבסוף 2009. בשורת הרווח הנקי, החברה הרוויחה כ-317 מ' ש"ח לעומת כ-278 מ' ש"חברבעון המקביל, גידול של כ-14%.
  • חלוקת דיבידנד - בהתאם להודעת החברה מנובמבר האחרון כי תחלק במהלך שנת 2010 דיבידנד של כ-1.48 למניה, תחלק החברה דיבידנד בסך 0.37 ש"חלמניה אשר ישולם ביום 1.7.10. תשואת הדיבידנד הנוכחית הינה כ-4.3%.
  • EQY - הבוקר הודיעה חברת-הבת על עסקה לרכישת חברה אשר בבעלותה פורטפוליו של 15 נכסים (70% נכסים מסחריים) באזור סן פרנסיסקו מידי קרן ריט בריטית במסגרת מיזם משותף בעסקה ששווייה כ-600 מ' $. במסגרת העסקה תקצה EQY מניות רגילות לקרן וכן תקצה יחידות השתתפות במיזם המשותף הניתנות להמרה למניות רגילות או למזומן בעתיד. EQY גם תיטול על עצמה חוב של כ-330 מ' $. תשואת העסקה המשוקללת היא כ-7%. תאריך הסגירה נקבע לסוף הרבעון השלישי בכפוף לתנאים מתלים. השפעת העסקה באם תתרחש, לא תבוא לידי ביטוי בשנת 2010, מלבד הוצאות עסקה חד פעמיות (0.05$ למניה) והתאמות חשבונאיות שאינן תזרימיות, כך ש-EQY הותירה את תחזית ה-FFO של בטווח של 1.00-1.08$ למניה על-כנה. להערכתנו, עסקה זו חיובית ל-EQY שכן היא מרחיבה את פורטפוליו הנכסים שלה בצורה מרשימה ללא הוצאת מזומנים (לפחות בשלב הראשון) לאזור חדש (אשר יהווה כ-16% מסה"כ שווי נכסיה) אשר מאופיין באוכלוסיה חזקה יחסית לאזור פעילותה העיקרי- דרום מזרח ארה"ב. התפוסה הנמוכה היחסית בנכסים כ-83% וקיום מזכרי הבנות להשכרה של שטחים נוספים, מהווים אפשרות להשבחה עתידית.
לסיכום
תוצאות גזית גלוב לרבעון הראשון אשר לראשונה הוצגו באיחוד יחסי של תוצאות אטריום היו ללא שינויים מהותיים. בסיכום של תוצאות חברות הבנות, ניכר כי חלק מהן (EQY,CTY,ATR, גזית אירופה) עדיין מציגות קיטון בתזרים מנכסים זהים, כאשר חלקו של האירו בכך איננו הסיבה היחידה. לעומתן, FCR הקנדית וגזית גלוב ישראל מפגינות עוצמה. אנו רואים לחיוב את פעילות הקבוצה להפחתה של רמת החוב הכוללת (שעלתה לאחר עסקת אטריום) ברבעונים האחרונים, וכן את פועלה של החברה לגידור השפעות מט"ח על תוצאותיה. עם זאת, לאור שער החליפין הממוצע של האירו בו השתמשה החברה בתוצאות הרבעון הראשון (הגבוה משמעותית מרמתו כיום) , אנו מעריכים כי נראה השפעה שלילית לא מבוטלת על ההון והתזרים ברבעון השני.
לאור הירידות האחרונות במחיר המניה אנו מעלים את המלצתנו להחזק ללא שינוי במחיר היעד אשר נותר 36 ש"ח.

תאריך:  24/05/2010   |   עודכן:  24/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בנק ישראל
ברביע הראשון של שנת 2010, על-רקע המשך ההתאוששות בשווקים הפיננסיים, נרשם גידול ריאלי של כ-5.7% בשווי תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור והוא הסתכם בסוף מרס 2010 בכ-2.4 טריליון ש"ח
עו"ד רז נזרי
מכתב תשובה של עוזר היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, לעורכי דינה של ענת קם
משרד התמ"ת ושירות התעסוקה
נעם פינקו
בית ההשקעות פסגות קובע כי אמות פרסמה אתמול תוצאות טובות בהתאם לצפי שלו לרבעון הראשון של 2010    מציין כי מודל הערכת השווי עודכן והוא גוזר מחיר יעד של 10.85 ש"ח - כ-17% מעל מחיר המנייה בשוק
נעם פינקו
בית ההשקעות פסגות מציין כי על-אף שאפריקה ישראל הגיעה עם המשקיעים להסדר חוב, שיוצא היום לדרך, מצבה הפיננסי עדיין בעייתי ופירעון האג"ח הקצר עוד כשנתיים ידרוש עוד מספר מימושים    ההמלצה: תשואת חסר    "באפריקה נכסים משוואת הסיכון/סיכוי נראית מעניינת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il