X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת בר-אילן בנושא הסיבות לנישואין; המניע הרגשי הינה הסיבה העיקרית שזוגות נישאים
▪  ▪  ▪

אין הבדלים בין המניעים לנישואין בין גברים לנשים. המניע הרגשי הינו המניע העיקרי לנישואין בין בני זוג. נמצאו הבדלים במניעים בין נבדקים הנמצאים בקשר זוגי לעומת נבדקים שאינם בקשר זוגי. כך עולה ממחקר שנערך במסגרת המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן. המחקר בחן מהן הסיבות הנפוצות בשלן מעונינים, בכל זאת, רווקים ורווקות בוגרים בישראל להינשא.
152 רווקים ורווקות (48% נשים) בגיל ממוצע 28 שנים מילאו את שאלון המחקר. ניתוח הגורמים הצביע על קיומם של חמישה גורמים מובחנים המסבירים 62.4% מהשונות של משתנה הסיבות לנישואין: הגורם הרגשי, הגורם החברתי, הגורם הפורמלי, הגורם של מיצוי חיי הרווקות, והגורם הדתי.
בחינת הקשר בין שכיחות גורמים אלו ונתונים סוציודמוגרפיים של המדגם הנבדק לא העלו הבדלים מובהקים בין גברים לנשים בשכיחות כל אחד מהגורמים. כן נמצאו הבדלים כאשר נבחנו נבדקים הנמצאים בקשר זוגי לעומת נבדקים שאינם בקשר זוגי, נבדקים הנמצאים בקוהביטציה לעומת אלו שאינם בקוהביטציה, ונבדקים חילונים לעומת דתיים ומסורתיים.
כאשר נבחנו הקשרים המורכבים בין גורמי השאלון לבין הערכת איכות הנישואין על-ידי הנבדקים וסגנון ההתקשרות שלהם, נמצא כי מבין כל הגורמים שנבחנו, הגורם הרגשי בלבד מיתן את הקשר השלילי בין סגנון אישיותי נמנע לבין הערכת איכות הנישואין. כלומר, רק הרצון להינשא מסיבות רגשיות קשור עם תפיסה חיובית יותר של מוסד הנישואין ורק בקרב נמנעים. מיתון מסוג זה לא נמצא לגבי חרדים וגם לא לגבי האינטראקציה בין חרדה והימנעות.
הגדרתם של אנשים את הסיבות הרלוונטיות לנישואין לדידם, יכולה ללמד על דינמיקה נפשית מורכבת הקשורה הן בסגנון ההתקשרות של האדם והן במידת הערכתו את מוסד הנישואין.

תאריך:  21/06/2004   |   עודכן:  21/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
שירות בתי הסוהר הודיע לבית המשפט העליון, כי גיבש נוהל שיאפשר לאסירים פליליים פלשתינים לצאת לחופשה, לאחר ריצוי 3 שנות מאסר ובכפוף לאישור ועדה מיוחדת שתוקם לעניין זה; מאז יוני 2001 אסירים פלשתיניים אינם יוצאים לחופשה בשל פוטנציאל הסיכון הביטחוני שבשחרורם
נועם שרביט
בג"צ הורה לרב הצבאי הראשי שלא להכריז על החייל יהודה כץ כעל חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע, עד שתוכרז העתירה; בצה"ל הוחלט שגם שני הנעדרים האחרים, זכריה באומל וצבי פלדמן, שמשפחותיהם לא הצטרפו לעתירה, לא יוכרזו בינתיים חללים
מירב לוי
במקביל יצא לפועל פרויקט "עבודה בטוחה בגובה - מניעת נפילות"; מטרת הפרויקט: הגברת המודעות לסיכונים בעת ביצוע עבודות אלה למניעת תאונות עבודה בתחום זה; מהנתונים עולה כי בכל שנה אירעו בממוצע 8000 תאונות כתוצאה מנפילה מגובה
עומר כרמון
הוסיף: "אני לא מאמין שבוש ושרון סבורים שהחמאס יהיה בר שיח טוב יותר"; "אני לא מאמין שהם ממתינים שערפאת יהפוך לנכה או שימות"; "ישראל צריכה ליישם את ההינתקות בצורה מכובדת"
רועי כוכבי
על-פי הצעת תיקון לחוק התכנון והבנייה, יוכל בית המשפט לעכב צו הריסה מינהלי במעמד צו אחד לתקופה שלא תעלה על 15 יום; בכך, מקווים במשרד הפנים, יקבלו צווי ההריסה "שיניים" משמעותיות בהשוואה למצב הקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il