X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

זה לא מעלה ולא מוריד אם אנחנו צודקים וטובים ומכוונים לצדק ולשלום. מה שקובע זה שאנחנו מאמללים ומייאשים אותם. סליחה, תיקון: מה שקובע זה שהם רואים אנו אחראים לאומללותם ולייאושם.
כל עוד זו היא נקודת המבט שלהם עלינו - הטרור יימשך ויגבה קורבנות.
אולי אנחנו לא אחראים על תקוותם, אבל אנחנו אחראים על היעדרה, כלומר על ייאושם. יש לנו אחריות כבדה. במובנים מסוימים, מסויטים, יש לנו אחריות איומה ונוראה. אחת לשבועות אחדים, חרף מראית-העין הכוזבת של השקט, אנחנו מקבלים תזכורות מצמררות לעובדה מזוויעה זו. הפיגועים נמשכים. מלאך (שטן!) המוות ממשיך לייצר גופות על פס הייצור של הייאוש. ירושלים כבית מטבחיים.
אנחנו אחראים על ייאושם. ייאוש עד מוות. מוות שהוא תוצאתו של הייאוש והוא גם, בו בזמן, הגורם לו. מוות שכולא את מחולליו ואת קורבנותיו במעגל סגור שאין ממנו מוצא אלא במתן סיבה ואפשרות להפסקתו של הייאוש.
מוות שהוא חלופה לחיים של אומללות וייאוש. מוות לא כסוף הדרך אלא כדרך חלופית. קידוש המוות והאלהתו - אללה הוא אכבר - הוא תוצאה ישירה של חיים שנתפסים כגרועים ממוות.
המרצחים המתועבים מודעים לשוני בתפיסת החיים והמוות בינם ובינינו. הם יודעים כי קדושת החיים בתודעת הישראלים היא המניע לנכונות להגן עליהם בכל מחיר, לרבות במחיר סיכונם. הם יודעים כי ישראל מבכה את מתיה ומתאבלת עליהם, כי חיים שנגדעו בכלל וחיים שהטרור גדע אותם הם עונש שישראל מתקשה לשאת אותו והיא לעולם לא תשלים עמו.
תהיה אשר תהיה דעתו של מי מאתנו - על כולנו להתאחד בתביעה הנחרצת להענשתם של המרצחים ואת שולחיהם בכל חומרת הדין- חומרה שמדינת ישראל טרם מיצתה אותה.
אני סבור כי עד שלא ייקבע תעריף ידוע, מוסכם, שיקיים באופן ברור ונוקב הלימה מובהקת בין חטא המחבלים לעונש שיושת וייגזר עליהם, לא ישקוט המקום הארור ומלא הדם הזה. חוזר שנית ובהדגשה יתרה: צריך להעניש אותם בעונש חריף מאין כמוהו.
הייאוש אינו מצדיק שום פיגוע אבל הוא עשוי להסביר משהו יסודי ממניעי מחולליו, בכל דרגי הייזום, התכנון, החשיבה והביצוע.
אסור לנו תכלית איסור לאפשר המשך קיומם של תנאים שיש בהם כדי לייאש את מי שנתונים בהם כאסירים בכלאם. אנחנו חייבים לתת לפלשתינים פתח תקווה או - לכל המעט - פתח מילוט אל עתיד שבו יוכלו להתקיים כבני אדם, במידה סבירה, אנושית, של כבוד, אשר שלילתו מהם היא אחת מהסיבות העיקריות לפיגועים הרצחניים.
היייאוש המר ממוות הוא המחולל וזורע מוות. הייאוש הקטלני, הממאיר, הסופני.
הייאוש שאינו מותיר שמץ סיכוי ושביב תקווה. הייאוש שאחרי ככלות הכול. הייאוש של "תמות נפשי". הייאוש של "אחריי המבול".
הייאוש שיש בו ביטוי להפרת כל הכללים ולשבירתם של כל הכלים. הייאוש שיש בו מאיסה ובחילה בכל נורמה אנושית סבירה וראויה. הייאוש שיש בו סלידה ומיאוס מי שמוחזקים כאחראים לו (אנחנו!).
גם בשעות אלה, שבהן שטובי אנשינו עוסקים בהאג במלאכת הסיכול הממוקד של שלילת הלגיטימיות של בניית גדר ההפרדה, חשוב שנגיד לעצמנו שהדיון המעגלי ונטול ההכרעה - הביצה והתרנגולת?! בנושא (החשוב כשלעצמו) מידת האשמה ושיעור האחריות לטרור ("אתם התחלתם קודם") הוא משני לוויכוח העיקרי, המהותי, זה שבו אפשר וצריך לשוחח - ואם אין ברירה גם להתווכח - על הדרך שבה ניתן והכרחי לסיים את הכיבוש, שהוא הוא אם-לידתו של הטרור שנוקטים נגדנו המיואשים עד מוות - מותם ומותנו.

תאריך:  24/02/2004   |   עודכן:  24/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
מיכאל שרון
משה איפרגן
עמית עוז
הבדיקות תתבצענה בתחנות, בידי אנשי היחידה לאבטחת התחבורה הציבורית
עומר כרמון
מאבטחי שר החוץ, סילבן שלום, התלוננו לפני למעלה מחודש, כי חבר הליכוד ו-'יעד המשטרה מספר 1', זאב רוזנשטיין, מפריע לשר להינות מארוחת צהריים טובה בימי שישי; אך למרות הכל, שר החוץ מוסיף לסעוד באותה מסעדה בעת שסועד בה גם רוזנשטיין; בשבוע שעבר נפגשה אשת שר החוץ, לאור היום וללא כל בושה, עם רוזנשטיין ועורכת דינו; מה קורה כאן בדיוק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il