X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
בית ההשקעות לידר מציין בתגובה לדוחות כי "מזרחי הינו אחד הבנקים היחידים שלא צפויה בו הפצת מניות בזמן הקרוב ולא צפוי לחץ על המניה" מעלה ההמלצה לתשואת יתר עם מחיר יעד של 38 ש"ח
▪  ▪  ▪
אלי יונס, מנכ"ל מזרחי-טפחות [צילום: יח"צ]

בנק מזרחי פרסם תוצאות מצוינות לרבעון השני עם תשואה על ההון של 12.3%.
הכל נמצא ברווחי המימון: הסיפור הגדול בדוחות בנק מזרחי הינו הגידול ברווחי המימון. הבנק רשם רווחי מימון של 714 מיליון ש"ח, הרבה מעל התחזיות המוקדמות, כאשר הבנק נהנה הן מהגידול בתיק האשראי שצמח בכ-6% מתחילת השנה (עיקר הגידול בתחום משקי הבית והמשכנתאות) והן מעליה במרווח הפיננסי. נציין כי הבנק נהנה ברבעון מרווחים ממימוש אגחים בהיקף של 35 מיליון ש"ח(גבוה מהקצב המייצג של הבנק), אולם גם ללא התרומה של רווחים אלה הבנק רשם גידול מרשים ברווחי המימון, כאשר הבנק מציין בדוחות, כי הרווחיות השוטפת מימון עלתה לעומת שנה שעברה ב-17.4% מרשים לכל הדעות.
ונראה כי הגידול ברווחי המימון לא חד פעמי: משיחות עם הנהלת הבנק לאחר פרסום התוצאות נראה כי מדובר ברמת רווחיות שצפויה להישמר גם ברבעונים הקרובים, כלומר הגידול באשראי שהבנק מעניק, ביחד עם שמירה על רמת מרווחים נאותה צפויה להמשיך לתרום לרווחי המימון שעלו כאמור מדרגה בשנה החולפת, ונראה שמזרחי מצליח להגדיל רווחי המימון שלו מעבר לממוצע בסקטור באופן ניכר.
ההפרשות לחומ"ס דווקא היו גבוהות יחסית: עם הפרשה של 0.48% מהאשראי לציבור. הבנק מציין כי מדובר בעליה הנובעת מהעדר ביטחונות אצל לווה ספציפי, וכי ברבעון השלישי ככל הנראה יוסדרו הביטחונות. הערכתנו היא כי כל עוד לא נראה הרעה משמעותית במצב המשק ההפרשות יהיו בהמשך השנה נמוכות מאלו שראינו ברבעון 2.
ההכנסות התפעוליות נמוכות מעט מהצפוי: הבנק הציג ירידה בהכנסות בהשוואה לרבעון הראשון על-רקע העדר התרומה של שוק ההון לפעילות. אנו מניחים כי נראה את המגמה הנ"ל בכל הבנקים.
מזרחי שומר על רמת הוצאות סבירה: הנקודה החיובית הנוספת העולה מהדוח הינה העובדה שמזרחי מצליח לשמור על רמת הוצאות סבירה. בעוד ביתר הבנקים אנו צופים לראות עליית הוצאות גבוהה יותר, מזרחי הפתיע עם הוצאות שהיו נמוכות בכ-3.4% מהתחזיות שלנו. מזרחי רשם גידול של 2.6% בהוצאות השכר, גידול בהחלט סביר, בעוד כאמור ביתר הבנקים אנו מצפים לראות עליה חדה יותר בסעיף ההוצאות.
הלימות ההון: 7.81% הון ראשוני מקורי, ו- 13.85% יחס הון כולל וזאת לאחר שההוראות בעניין קבוצות הרכישה נכנסו לתוקף.
דיבידנד: מזרחי הינו הבנק הראשון החוזר לחלק דיבידנדים, כאשר יש לציין כי הוא עושה זאת למרות שהוא עדיין מתחת להון ראשוני מקורי של 8.0%, כלומר נראה שהמפקח מסתפק בעמידה ביחס של 7.5% בשלב זה. הבנק הכריז על חלוקה של כ-200 מיליון ש"ח(המהווה קרוב ל-50% מהרווח החצי שנתי).
בשורה התחתונה
תוצאות בנק מזרחי ברבעון השני מצוינות ומפתיעות לטובה, ומלמדות להערכתנו על עליית מדרגה בתוצאות הבנק, הנובעת משני גורמים מרכזיים:
  • הגידול בהכנסות המימון הנובע הן מהעליה באשראי שהבנק מעניק (רובה באשראי איכותי למשקי הבית ולתחום המשכנתאות), והן השמירה על רמות מרווחים נאות.
  • השמירה על רמת הוצאות סבירה, כאשר הבנק מצליח לשמור לאורך השנים האחרונות לשלוט בהוצאות, ואנו רואים כי גם ב-2010 הבנק ממשיך להציג קצב עליה מתון בשכר.
הרבעון השני הינו רבעון כמעט נטול רעשים חשבונאיים במזרחי, וניתן לומר כי התוצאות הטובות מלמדות כי הגידול בפעילות (צמיחה של 9% באשראי בשנה האחרונה) מצליח להגיע אל השורה התחתונה, כאשר אנו מעריכים כי הבנק יצליח להציג גם ברבעונים הבאים תשואה על ההון ברמה מייצגת של מעל 10%. יש לזכור כי ברבעון הנוכחי ההפרשות לחומ"ס היו גבוהות יחסית, וכי בנוסף הריבית הנמוכה במשק עדיין משפיעה לשלילה על התוצאות כך שנראה שתשואה על ההון הנעה סביב הרמות שמזרחי הציג ברבעון הנוכחי הינה בהחלט ריאלית.
על כך יש להוסיף, כי מזרחי הינו אחד הבנקים היחידים שלא צפויה בו הפצת מניות בזמן הקרוב ולא צפוי לחץ על המניה, ובתוספת לעובדה שהבנק חוזר לחלק דיבידנדים (שתורמת גם ליכולת לייצר תשואה גבוהה יותר על ההון), מזרחי הינו אחד הבנקים האטרקטיביים בסקטור.
לאור האמור אנו מעלים את המלצתנו על הבנק לתשואת יתר עם מחיר יעד של 38 ש"ח.

תאריך:  16/08/2010   |   עודכן:  16/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נעם פינקו
בית ההשקעות קובע כי "במחיר הנוכחי הסיכוי נראה גבוה מהסיכון"    ההמלצה: קנייה, עם מחיר יעד של 23.1 ש"ח - דיסקאונט כלכלי של 35%
יעקב טירקל
עדות הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי מתאריך 11.08.2010    בנוסף לחלק המובא קיים חלק אחר מהעדות שנאמר בדלתיים סגורות
יעקב טירקל
עדות שר הביטחון אהוד ברק מתאריך 10.08.2010    בנוסף לחלק המובא קיים חלק אחר מהעדות שנאמר בדלתיים סגורות
יעקב טירקל
עדות ראש הממשלה בנימין נתניהו מתאריך 09.08.2010    בנוסף לחלק המובא קיים חלק אחר מהעדות שנאמר בדלתיים סגורות
יעקב טירקל
ישיבת פתיחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il