X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דיווח על כך נמסר לוועדת החוץ והביטחון; ח"כ רן כהן, בתגובה למידע על המאחזים שפונו: זה נראה מופרך לחלוטין; ח"כ שריד כינה את מופז "משת"פ של המתנחלים"; מזכ"ל תנועת שלום עכשיו: רק 24 מאחזים פונו
▪  ▪  ▪

לפנות "במכה אחת"
שר הביטחון, שאול מופז, מציע לפנות את ההתנחלויות מרצועת עזה ומצפון השומרון "במכה אחת", ולא בשלבים שכל אחד מהם יהא טעון אישור של הממשלה, כפי שהוחלט. כמו כן הודיע מופז, כי צה"ל הוא שיבצע את מהלכי ההינתקות ולא המשטרה.
מופז אמר דברים אלה בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שבה השתתף. לדבריו, יש להשאיר למשטרה את השיטור: טיפול באזרחים שיפריעו לביצוע החלטות הממשלה.
מופז מציע לגייס חיילי מילואים שיחליפו חיילי סדיר - כדי שאלה האחרונים יבצעו את פינוי האזרחים. חיילי מג"ב ייתנו מענה היקפי, אמר, ויישמרו על השטח מפני גורמים עויינים. מופז הסביר לחברי הוועדה, כי המלצת צה"ל התקבלה לאחר התייעצויות שהתקיימו.
השמאל תוקף ההודעה על פינוי מאחזים
82 מאחזים מתוך 104 בשטחים פונו מאז שנבחר אריאל שרון לכהונת ראש הממשלה. כך טוען יועצו של שר הביטחון, ברוך שפיגל. שפיגל דיבר בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
הדיווח בוועדת החוץ והביטחון נמסר בעקבות דרישת כמה חברי כנסת מהאופוזיציה שקבלו על כך שראש הממשלה ומערכת הביטחון אינם ממלאים אחר התחייבות ישראל כלפי הממשל האמריקני. בפני חברי הוועדה הוצגו הבוקר מפות ומידע רב שנאסף על-ידי תנועת 'שלום עכשיו' וגורמים נוספים. באמצעות מידע זה ביקשו חברי הכנסת להזים את המידע שנמסר להם עתה באופן רשמי.
ח"כ רן כהן (מרצ) אמר בתגובה לרשת ב': "זה נראה מופרך לחלוטין"; "המאחזים מלפני שנתיים מכפילים ומשלשים ומרבעים את מספר האנשים שם". כהן הביע חוסר אמון מוחלט בדיווח שנמסר לוועדת החוץ והביטחון, והאשים את שרון ואת שר הביטחון, שאול מופז, במסירת מידע בלתי נכון.
גם חבר הכנסת יוסי שריד (יחד) תקף בחריפות את שר הביטחון, שאול מופז, וכינה אותו "משת"פ של המתנחלים". לדבריו, המאחזים הלא-חוקיים לא יכלו לקום ללא שיתוף פעולה של מערכת הביטחון.
נזכיר כי בשבוע שעבר התבטאה בנושא המאחזים גם יועצת לביטחון לאומי בממשל האמריקני, קונדוליסה רייס. היא ציינה, כי על ממשלת ישראל למלא אחר ההתחייבות שנתן שרון לנשיא בוש.
התוואי שונה, המיגון "מחורר"
במהלך הישיבה עלה לדיון גם תוואי הגדר, המגובש עתה בדיונים המתקיימים בין משרדי הממשלה. ראש מינהל הגדר בפיקוד מרכז, דני תירזה, אמר כי כמה קטעים באורך כולל של כ-100 ק"מ לא יהיו מוגנים עם גדר ביטחון. אחד מהם: השטח שבין בית חורון ומחסום מכבים שבכביש 443. המיגון היחיד שיותקן הוא לוחות ביטון שיחסמו ירי.
תירזה ציין, כי נערכו שינויים רבים בתוואי הגדר, בהתאם למתחייב מפסק הדין שניתן בבית המשפט העליון. בשל זאת, בניית גדר ההפרדה לא תושלם במועד שנקבע. לדוגמא: בניית הגדר בקטע שבין אלקנה לירושלים תתעכב בשנה ותושתם רק בסוף 2005.
יו"ר הוועדה, ח"כ יובל שטייניץ מתח ביקורת על תוואי הגדר החדשה שהוצגה בפני הוועדה. "המשמעות האמיתית של התוואי החדש שהוצג היא וויתור על אזורי הביטחון החיוניים ביותר באזור פרוזדור ירושלים ומערב השומרון - אזורי הביטחון השולטים על גוש דן ושדה התעופה בן-גוריון".
שטייניץ הוסיף כי "באופן פרדוקסלי החלטת בג"צ לאסור על גדר פוליטית מדינית מביאה לגדר שאין פוליטית ממנה וגדר המשקפת את קו המדיני הפלשתיני בדבר נסיגה עתידית לקווי 67'. החלטה זו סותרת את עמדות ממשלות ישראל לדורותיהן בדבר הצורך באזורי ביטחון מינמליים גם בהסדר קבע".
מזכ"ל תנועת שלום עכשיו, יריב אופנהיימר אמר בתגובה לדיון בוועדת חוץ והביטחון כי "הנתונים שהציג משרד הביטחון הינם שגויים ונועדו להטעות את הציבור. על-פי המידע שברשותנו, בשטח קיימים 96 מאחזים, 51 מתוכם הוקמו מאז שנבחר שרון לראשות הממשלה ורק 24 מאחזים פונו. כל המאחזים שפונו הינם קטנים ולא משמעותיים".

תאריך:  23/08/2004   |   עודכן:  23/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
מדווחת על יציבות בהכנסות; ירידה של 13.6% בהכנסות מתיירות פנים
מירב לוי
הלימודים יימשכו 14 שבועות, 4 ימים בשבוע; העלות: 7,000 ש"ח; התוכנית תועבר ע"י סגל אקדמי הכולל מרצים ומנחים בתחום לקויות הלמידה; במהלך כל המכינה יינתן ליווי אישי לסטודנטים בכל הקורסים
נועם שרביט
כדי לתרץ את פעילותה של אווה יסביץ' בארגון ISM, העלתה פרקליטתה את הטיעון המדהים: היום העיתונות נראית אחרת. לא מדובר רק בעיתונאים אובייקטיביים, אלא המדיה התרחבה ותפקיד העיתונות הוא אחר. המדובר בעיתונות שותפה פעילה ודעתנית
יפעת גדות
מערכת ההנחיה נמצאת בקשר קבוע עם מאגרי נתונים ציבוריים בזמן אמת: אוטובוסים, רכבות, מסלולי חשמליות ולוחות זמנים; הנתונים יועברו באמצעות קול לטלפון הנייד; מסייעת לתכנן את מסלול הנסיעה
עומר כרמון
הירחון האמריקני, פורבס, פירסם אמש את רשימת 100 הנשים המשפיעות ביותר בעולם; כמה מהתוצאות מפתיעות ותמוהות למדי; הישראלית לשעבר, אורית גדיש, דורגה במקום ה-91; חנאן עשראווי במקום ה-96
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il