X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את המונח "דבוראי" הציעה גם נעמי שמר במכתב שכתבה לפני שנה לחברתה, מגדלת דבורים מקבוצת כנרת; מנכ"ל מועצת הדבש: שינוי שם המקצוע הוא חלק מתהליך המיתוג שעובר ענף הדבש
▪  ▪  ▪

לקראת ראש השנה, חגם השנתי של מגדלי הדבורים, החליטו המגדלים על שינוי של שמם ל"דבוראים". שינוי השם זכה לאישור רשמי של האקדמיה ללשון העברית. מעתה יקראו מגדלי הדבורים "דבוראים" והמגדל הבודד - "דבוראי", על משקל של בעלי מקצוע אחרים: "חקלאי" ו"בנאי".
מנכ"ל מועצת הדבש, שחר טנא, אמר שהמינוח החדש מחזק את הקשר שבין המגדל לבין הדבורה, שהיא היצרנית האמיתית של הדבש ויחליף את המילה "כוורן" שביטאה קשר לעצם דומם - למכוורת, ולוותה בקונוטציות שונות בשל הדמיון למקצוע אחר: "קברן". הוא ציין, כי היוזמה לשינוי השם היתה של מגדלת הדבורים ליליק זקס מצופית, מאחר והמגדלים חשו לא נוח עם הכינוי המקצועי שלהם.
טנא אמר שאת המונח "דבוראי" הציעה גם המשוררת נעמי שמר במכתב שכתבה לפני שנה לחברתה, נגה טמיר, ותיקת מגדלי הדבורים בישראל מקבוצת כנרת. הוא הוסיף עוד, שגם בשפה האנגלית שמו של מגדל הדבורים - Beekeeper (שומר הדבורה) - מדגיש את הקשר בין המגדל לבעל החיים.
מנכ"ל מועצת הדבש הוסיף עוד, כי שינוי שם המקצוע הוא חלק מתהליך המיתוג מחדש שעובר ענף הדבש. לדבריו, ענף הדבש מתכוון לחקות את ההצלחה השיווקית הגדולה בענפי היין, גבינות הצאן ושמן הזית ולפתוח "מכוורות בוטיק" של דבוראים בכל רחבי הארץ בהן יוצעו לצרכנים דבש ומוצרי מכוורת בעלי אופי יחודי.
כצעד ראשון, עורכים מגדלי הדבורים בסוף השבוע הקרוב (26-28 באוגוסט) "חגיגת דבש", במסגרתן יפתחו מכוורות באזור השרון וצפון הארץ את שעריהן בפני הקהל הרחב.
המבקרים יוכלו לראות מקרוב את תהליך יצור הדבש, לצפות בדבורים באקוריום זכוכית ולטעום דבש מסוגים שונים. לילדים יוצעו הפעלות מיוחדות על-מנת לקרב אותם לעולם הדבורים. במכוורות ניתן יהיה לרכוש דבש טבעי ישירות מהדבוראים.
בישראל ישנם 400 מגדלי דבורים הפזורים מרמת הגולן ואצבע הגליל ועד לערבה. הדבורים מפיקות דבש בשלל טעמים, בהתאם לטיב הפריחה במקום ובמועד הרעיה שלהן. בין השאר מוצע לצרכנים דבש שמקורו בפירות הדר, פרחי בר, אקליפטוס, אבוקדו, זעתר, שלמון, רותם ועוד.

תאריך:  24/08/2004   |   עודכן:  25/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
כוח צה"ל עצר הבוקר בבית לחם את אחד מראשי גדודי אל-אקצא בעיר, עדנאן עבייאת; חמולת עבייאת, שעסקה ערב האינתיפאדה בעיקר בגניבות רכב, נטלה את ההובלה במאבק הטרור נגד ישראל בגזרת בית לחם
נועם שרביט
מילוא מרצה 14 ימי מאסר, בגין סירובה להתגייס ל"צבא הכיבוש"; היא הודתה שאינה פציפיסטית וכל סירובה לשרת הוא משום שצה"ל יושב בשטחים; השופטת פרוקצ'יה: טעמי התנגדותה לשירות נושאים מאפיינים מובהקים של מרי אזרחי
אורלי ממן
רשמה גידול של 24% בהכנסות ברבעון החולף; רשמה רווח נקי של 22.4 מיליון ש"ח ברבעון השני
אורלי ממן
זאת בשל חידוש אספקת הנפט מעירק וציפיה להסדרת פעילות חברת הנפט הרוסית יוקוס
הדר פרבר
משתתפים: עידן רייכל, מוש בן ארי, ג'ורג' סמעאן, להקת בארכייה, ועוד; אדמה יפתח את עונת פסטיבלי השאנטי לפי לוח השנה העברי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il