X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הראיות שנחשפו על מיליוני השקלים שגלגלה משפחת שרון בדרך להשתלטות על הליכוד אולי לא יספיקו להרשעה פלילית מהותית, אך מבחינה ציבורית הן שומטות את הלגיטימיות של כל מוסדות הליכוד כולל ראש המפלגה
▪  ▪  ▪

הראיות הנחשפות על התנהלותה של משפחת שרון, ועל מיליוני השקלים שקיבלה ממקורות שונים, חלקם עלומים, עדיין לא מצביעות על-כך שבהכרח יוגשו אישומים נגד בני המשפחה או שדי בהן להרשעה בעבירה פלילית מהותית. לעומת זאת, מבחינה ציבורית התמונה ברורה לגמרי.
על מוסדות הליכוד השתלטה קבוצה (בצבא היו מכנים אותה "מאפיה" - לא במובן ה"מילולי" של המילה) של אינטרסנטים בראשות משפחת שרון שעשתה לשם כך שימוש בסכומי כסף חסרי תקדים וממקורות לא ברורים על-מנת להשתלט על-כל עמדות הכח במפלגה, על מנגנונה ומוסדותיה.
עלי לציין, כי מה שהיה קרוי בעבר "מחנה שרון", בתנועת החרות, התאפיין תמיד כגוף ממושמע הפועל בצורה אחידה וצייתנית לפי הוראות מלמעלה. פעילים, שניסו להשתלב במחנה הזה, שלא הלכו בתלם וצייתו באורח עיוור, או פזלו לעבר מחנות אחרים, נפלטו ממנו ולא קיבלו את תמיכת המחנה בבחירות הפנימיות. לימור לבנת ומיכאל קליינר, למשל, הם שני אנשים שלמדו זאת על בשרם.
זוהי פגיעה אנושה בכל כללי המשחק הדמוקרטיים והמחשבה שמפלגה חשובה כזו שבוייה בידי "מאפיה", כאשר עומדות ליפול החלטות הרות גורל לעתידה של מדינת ישראל צריכה להדיר שינה מעיני כל אחד.
בנסיבות האלה די במה שכבר נחשף על-מנת לקבוע בוודאות שאין לגיטימיות למוסדות הליכוד, וגם לא לראש המפלגה. כשכל הצמרת נגועה, הפתרון אינו יכול לבוא מבפנים. הפתרון ה"אזרחי" קיים, והוא מצריך רמה ראייתית נמוכה בהרבה מזו הפלילית.
סעיף 26 לחוק המפלגות התשנ"ב-1992, מאפשר למנות מפרק למפלגה על-ידי צו של בית המשפט. על הליכי הפירוק חלים כללי הפירוק של עמותות בשינויים המחויבים. מאידך, כל הדרישות המקדימות הקיימות במקרה של פירוק עמותה, אינן קיימות בחוק המפלגות וניתן להגיש ישר בקשה למינוי מפרק ללא "חקירה" וללא דרישות נוספות הקיימות בחוק העמותות.
אין הכוונה במינוי מפרק להביא לפירוק בפועל של הליכוד. המפרק פועל מכח הוראות בית המשפט והוא יכול להפעיל את הליכוד כגוף חי, בדומה למפרק חברות, שעשוי בסופו של דבר להביא להמשך פעילותה של החברה. עליו ליטול את כל הסמכויות של מוסדות הליכוד, לרבות של ועדת הבחירות, ולפעול לבחירה מסודרת של מוסדות חדשים, באופן שלדעתו ישקף את דעת חברי הליכוד וככל האפשר בצמוד לחוקת המפלגה, שלנוכח השינויים הרבים שנעשו בה, ביחס להליכי הבחירות הפנימיות, אף היא נגועה, ויהיה בעתיד הקרוב צורך לתקן גם אותה.
כל ההליך הזה חייב להתבצע בהקדם, ביוזמה של רשם המפלגות - ובסמכותו של מבקר המדינה לפנות אליו ולבקש את התערבותו. גם כל חבר של הליכוד יכול לבקש את הפירוק, אך מובן שעדיפה בקשה כזו מאת או בתמיכת רשם המפלגות. הרשם יוכל גם לבקש ולקבל חומר מהמשטרה ומהפרקליטות כדי לתמוך בבקשת הפירוק. רק לאחר סיום ההליך הזה, שיעשה בפיקוח שיפוטי חיצוני, ניתן יהיה לבטל את הפירוק ולהשיב את המפלגה לכלל חבריה.
____________________________
הכותב היה בעבר חבר בית הדין העליון של תנועת החרות

תאריך:  30/03/2004   |   עודכן:  31/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי קליין
אברהם שרון
יובל ברנדשטטר
האם ראש הממשלה שרון נטש את עקרונותיו - או אולי הוא עקבי לחלוטין
עו"ד יוסי פוקס
שרון ישהה את עצמו מתפקידו ויבקש לקיים משפט כמה שיותר מהר, ובינתיים, במשך מאה ימים (שזה המון זמן) ישמש השר אהוד אולמרט כראש הממשלה בפועל וימשיך להוציא לפועל את תוכנית הנסיגה
יפעת גדות, הדר פרבר
ד"ר בריקמן, עונה לשאלות על ניתוחי הלייזר: למי הם מתאימים? למי לא? ואלו תיקונים ניתן לעשות בעזרתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il