X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עלינו להציג את דרכנו לשלום - ישוב הפליטים הערבים בסוריה ופתרון הבעיה הדמוגרפית
▪  ▪  ▪

גרוש היהודים ומסירת הישובים שהקימו בגוש קטיף על-פי תוכנית אריאל שרון, לא יוסיפו דבר לשכוך מלחמת הערבים בנו. להיפך, הם יראו בגוש קטיף משל לכל מדינת ישראל והוכחה כי ליהודים אין עתיד בארץ ישראל בלב העולם הערבי. הדימיון הערבי אשר בשיריהם מפארים את הפלישה של הנודדים לערים ואת הפשיטות של שיירה במדבר ישתלהב למראה יהודים בורחים וערבים כובשים.
תוכנית שרון לא תפתור עבור מדינת ישראל את הבעיה הדמוגפית ובאותו זמן לא תפתור את בעיית הפליטים הערבים. הפליטים הערבים מארץ ישראל הם כח אדיר שהניע את המדינות הערביות למלחמה בשם הדאגה לאחים ובשם השמירה על הכבוד הערבי. חייהם של הערבים ברצועת עזה לא יוטבו והם יוסיפו להיות אויבינו המרים המבקשים לשוב אל בתיהם שהפסידו בעת שנלחמו בנו ב-1948, ובתהלוכותיהם יקראו ביתר שאת 'חיפא, יפא, עכא'.
בעיית הפליטים לא תיפתר בדרך הנוסחה המסולפת של הנשיא בוש על חלוקת ארץ הקודש בין שני עמים והקמת מדינה 'פלשתינית' הערבים מבדילים בין תושבי ג'נין המקוריים ובין תושבי שכונות אחרות של ג'נין הנקראות 'מחנות פליטים', כי תושביהן רואים עצמם כפליטים, איש איש מן המקום המסוים בארץ שהוא או אביו או סבו נפלט ממנו. אין הם חשים כי עודם חיים באותה הארץ ובקרב אחיהם בני עמם - עוד סימן מובהק כי אין בתפיסת הערבים ארץ 'פלשתין' או עם 'פלשתיני' מיוחד, מלבד לצורך מלחמת התעמולה בעולם נגד ישראל.
תושבי הארץ הערבים זהים בתרבותם ובלשונם הערבית ובלהגה המדובר המיוחד לתושבי סוריה. מדינה זאת על שטחה הגדול פי עשרה משטח ישראל היא שצריכה לקלט את מרבית הפליטים הערבים. הדרישה מסוריה לקלט את הפליטים הערבים בתחומיה היא תביעה מוצדקת ממדינה שתקפה את ישראל ביום הוסדה בשם ההזדהות עם ערביי ארץ ישראל. סוריה הפרה את החלטת האו''ם על יסוד המדינה העברית בלא כל יסוד ובלא כל סכסוך בין המדינות. הדרישות המקובלות ביחסי העמים הן כי התוקפן המובס חיב לרצות את המנצח המותקף ולקבל את תביעותיו לפצוי על תוקפנותו.
ישוב הפליטים הערבים יתאפשר בעזרת סיוע כלכלי מממדינות הנפט הערביות העשירות. ממשלת ישראל צריכה להציג זאת כדרישה לתכנית שלום סעודית אמתית. עד עתה הודיעה סעודיה כי תמשיך במצב המלחמה עם ישראל אלא אם תכנע ישראל לדרישותיה. עלינו להציג את דרישותינו לשלום מסעודיה ומנסיכות המפרץ הפרסי אשר פעלו נגד ישראל בכל זירה בין לאומית ותמכו בכספים רבים ובדרכים אחרות בארגוני הטרור הפלשתינים. המדינות האלו מבקשות להוכיח לארה''ב ולעמי העולם כי נטשו את המחנה של הטרור האסלמי. עלינו לומר בעולם כי הוכחה זאת תבוא אם תחדלנה המדינות הללו לחלק מענקים למשפחות מתאבדים ובמקום זאת תתחלנה לתרום כספים למען 'תכנית מרשל' בגרסה ערבית לישוב הפליטים הערבים בשטחי סוריה, המדינה העשירה בשטח וענייה באוכלוסיה.
דרישת ישראל מן המדינות הערביות לישב את הפליטים הערבים באה חמשים שנה אחרי שהיא קלטה בתוכה מאות אלפי אזרחים של המדינות הערביות. לאחר סיום מלחמת 1948 גרשו המדינות הערביות משטחיהן את בני הקהלות היהודיות העתיקות אשר נוסדו מאות שנים לפני בוא האסלם. היהודים היו אזרחים שלוים ולא נטלו כל חלק במלחמה, בנגוד לערבים בארץ ישראל שנפלטו במהלך המלחמה שהשתתפו בה נגד שכניהם היהודים יחד עם הצבאות הערבים הפולשים.
האם התכנית המוצגת כאן מציאותית, והאם יש סכוי קלוש שבקלושים שיסכימו לה הערבים? התשובה שלילית. במציאות, אין הערבים חפצים כיום בשלום. להפך, כיום נדמית להם ישראל כמגדל קלפים אשר די בדחיפה קטנה אחרונה למוטט אותו כליל. התפכחות הערבים משכרון הנצחון תוכל להתחיל רק לאחר שנפעל למוטט את הרשות החבלנית. דרישות לא מציאותיות כיום תהפוכנה למציאותיות בעתיד, כאשר במאמצינו תשתנה המציאות עצמה.
עם חפץ חיים לא יצמצם את שאיפותיו הלאומיות למה שאויבו יסכים לו ואף לא יכניע את רצונו כדי למצא חן בעיני עמים אחרים. ישראל השב מגלותו לא יותר על מאויו, שהיה נאמן להם אלפים שנה למרות רדיפות כחות אדירים אשר אימו עליו, עתה כאשר הקים לו מדינה, ולא יגביל את שאיפותיו למה שיוכל להשיג במספר חדשים או שנים כפי שהגבילון כמה ממנהיגיו קצרי הרוח והראות.
________________
ד"ר אברהם שלום הינו חבר בחוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

תאריך:  31/03/2004   |   עודכן:  04/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
יואב יצחק
אופן פעולתה של המערכת המשפטית בישראל עלול לגזור גזר דין מוות על שמעון דהן; אם לא יקבל חנינה מהנשיא, צפוי האסיר החולה, שנעצר בתאילנד על עבירות סמים, להישאר בכלא עד גיל 102
מיכאל אדירעם
הראיות שנחשפו על מיליוני השקלים שגלגלה משפחת שרון בדרך להשתלטות על הליכוד אולי לא יספיקו להרשעה פלילית מהותית, אך מבחינה ציבורית הן שומטות את הלגיטימיות של כל מוסדות הליכוד כולל ראש המפלגה
יוסי קליין
אברהם שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il