הטרנד הבריאותי בעיצומו
לפי נתוני נילסן, מאלטסטאר 1.5 ליטר כבשה את המקום השני במכירות אחרי קוקה קולה.
הצלחת ענק להשקה המחודשת של מאלטסטאר, הבירה השחורה בבקבוק משפחתי של 1.5 ליטר, על כך מעידים נתוני נילסן לחודש ספטמבר האחרון.
מנתונים אלה עולה כי מאלטסטאר הוא המשקה הנמכר ביותר 7.4% אחרי בקבוקי הקולה 28% וזאת כחודשיים בלבד לאחר ההשקה.
להערכת טמפו עולה כי רוב הצרכנים של מאלטסטאר 1.5 ליטר הגיעו דווקא מהמשקאות המוגזים. נראה כי יותר ויותר אנשים זונחים את המשקאות המוגזים לטובת האלטרנטיבה הבריאה יותר - מאלטסטאר משפחתי.
השקת המאלטסטאר בבקבוק המשפחתי היוותה את השלב השני של מסע ההחדרה לבירה השחורה. קדמו לה השקה מוצלחת ביותר לנשר מאלט ונשר מאלט דיאט שהביאו לגידול של למעלה מ-40% במכירות המשקה הותיק בבקבוקי הזכוכית.
לדברי רפי בהרב, משנה למנכ"ל טמפו, המעבר למארזי פלסטיק משפחתי נועד למצב את מהשקה הבירה השחורה כמשקה קל לכל המשפחה.
לבירה השחורה יתרונות רבים על-פני המשקאות המוגזים, היא עשויה מחומרים טבעיים, יש בה פחות קלוריות (38 קלוריות ל-100 מ"ל לעומת 45 קלוריות ל-100 מ"ל במשקה קל אחר) ולכן היא נתפסת כבריאה ומזינה יותר.
המהלך, כאמור, מסתמן כהצלחה. הבירה מדורגת במקום השני בסולם המכירות אחרי הקולה כשהוא עוקף בדרך מותגים מבוססים כמו דיאט קולה, פאנטה, RC וספרייט.
שוק הבירה השחורה:
היקף שוק הבירה השחורה מוערך בכ-45 מיליון שקל.
המובילה טמפו נהנית מ-80% מהשוק עם המותגים -"מאלטסטאר", "נשר מאלט", ו"דיאט נשר מאלט".
על-פי מחקר שערכה טמפו (באמצעות מכון ברנדמן), נמצא כי 38% מהאוכלוסיה בישראל מגדירים עצמם כצרכנים קבועים של בירה שחורה.
הצרכן הישראלי קונה בממוצע בחודש 8 בקבוקים.
50% צורכים מחוץ לבית ו-50% צורכים בירה שחורה בבית.
הבירה השחורה נפוצה ביותר בקרב מבוגרים. ילדים הינם צרכני משנה.
נתחי שוק כספיים - נילסן לחודש ספטמבר
קוקה קולה - 28.1%
מאלטסטאר - 7.4%
דיאט קולה - 7.1%
אר סי - 5.7%
דיאט ספרייט - 5%
דיאט קולה לימון - 4.8%
פנטה - 4.8%