X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלא יתישו אותנו במומחים צבאיים לטרור, שלא יפרשו לנו את החברה הפלשתינית השכם והערב, שלא יסיטו אותנו לוויכוחים עקרים ממש לא לעניין
▪  ▪  ▪

כל יוזמה מדינית ישראלית מוצגת לציבור כאילו מדובר בתוכנית צבאית שבה הסוגיה היחידה החשובה היא כושר הפעולה והמענה הצבאי. מומחים צבאיים מכל צד של המפה הפוליטית יציפו אותנו בתקשורת בסוגיות של רוח גבית או קדמית לטרור כאשר הם בעצם מנמקים את דעתם הפוליטית במומחיותם הצבאית כביכול.
אפשר היה להבין זאת לו מערכת הביטחון בישראל הייתה באמת מצליחה באופן חריג להבין את מארג הכוחות המזרח תיכוני. ממלחמת יום כיפור ב-1973, דרך ביקור סאדאת בישראל ב-1977, מלחמת המפרץ הראשונה ב-1991, היציאה מלבנון בשנת 2000 ומלחמת המפרץ השניה ב-2003 ברור שלצבא אין שום יתרון על-פני האקדמיה, הדיפלומטיה, הכלכלה והפילוסופיה בהבנת המזרח התיכון בכלל והחברה הפלשתינית בפרט.
תפקיד הצבא לתת חופש פעולה לדרג המדיני גם בתנאים שאינם נוחים לצבא וחובה עליו להתאים את השיטות והאמצעים למציאות המדינית המשתנה. אם לא כן הפכנו ממדינה שיש לה גם צבא - לצבא שיש לו מדינה לצרכיו. בכל מקרה הוויכוח הצבאי אינו הוויכוח הרלוונטי והוא מכסה ומטשטש את הוויכוח האמיתי בחברה הישראלית.
בכל תהליך מדיני נעשים רבים מומחים לחברה הפלשתינית. מימין ומשמאל מנמקים לנו את יוזמותיה של ישראל בחברה הפלשתינית. זה אומר: 'השלום מעבר לפינה, רק עוד מחווה, קצת יותר התחשבות', ועונה למולו השני: 'הם מבינים רק כוח, ממילא רוצים לזרוק אותנו לים'.
ההסטוריה הארוכה של היחסים עם הפלשתינים הייתה כבר צריכה מזמן לפקוח את עינינו שאנו רואים ממשאלות ליבנו הפוליטי ולא מידיעת צפונות החברה הפלשתינית. שמאל כימין שגו ושוגים בהבנת החברה הפלשתינית ושניהם גררו אותנו ממבוי סתום אחד למשנהו. כך או כך משמשת החברה הפלשתינית כעלה התאנה של השקפותינו הפוליטיות, כתירוץ מתבקש. כך או כך אנחנו משתמשים בפלשתינים כדי להתחמק מהוויכוח האמיתי.
הוויכוח האמיתי בחברה הישראלית צריך להתמקד רק בשאלה אחת: איזו מדינה אנחנו רוצים בעוד 20 שנה. הגורסים מדינה יהודית דמוקרטית, מבינים שלשם כך צריך להתפשר על חלקים מארץ ישראל. גם אם אין בכך פתרון לטרור, גם אם השלום אולי רחוק, גם אם לצבא קצת יותר מסובך, גם אם החברה הפלשתינית לא כל כך מרוצה. כי אלו הערכים וזה האיזון המוסרי שלמענו צריך ומותר להילחם, התגשמות החזון הציוני של חברה יהודית דמוקרטית.
אלו האומרים מדינה יהודית בכל ארץ ישראל מבינים שלשם כך עלינו לשלוט בעם אחר ועוין ולהתפשר על זהותה הדמוקרטית של ישראל. גם אם המאבק ימשך עוד שנים, גם אם החברה הפלשתינית ממש לא מרוצה, גם אם הצבא מתוח עד קצה כוחותיו, גם אם נחוצים צעדים מעוררי חלחלה. כי אלו הערכים וזה האיזון המוסרי, התגשמות החזון הציוני של ארץ ישראל ליהודים.
יש גם החולמים על מדינה דו לאומית על כל ארץ ישראל, ' ישראתין' כלשונו של מועמר קדאפי נשיא לוב. כזו שלשם כך מוותרת על צביונה היהודי. סביר שהנוסחה הזו שסופה פלשתין השלמה מתאימה לערביי ישראל, לחברה הפלשתינית ולמזרח התיכון הערבי.
לכן, שלא יתישו אותנו במומחים צבאיים לטרור, שלא יפרשו לנו את החברה הפלשתינית השכם והערב, שלא יסיטו אותנו לוויכוחים עקרים ממש לא לעניין. על סדר היום יש רק וויכוח אחד. האם אנחנו רוצים בעוד 20 שנה מדינה יהודית דמוקרטית או לא. ומי שרוצה מדינה כזו חייב לתמוך בתהליך ההינתקות, מוגבל, חלקי צולע ונכה ככל שיהיה, מהחברה הפלשתינית.

תאריך:  10/06/2004   |   עודכן:  10/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
המלצת מפכ"ל המשטרה להימנע מהדחת ראש אגף החקירות עושה חוכא ואיטלולא מקביעתו של היועץ המשפטי לשעבר, כי יש להדיח את מזרחי מתפקידו, בכפוף לשימוע
מושיק קוברסקי
קריקטורה מזוויעה על חייל ישראלי מציג בגאווה אתר "גוש שלום", מיסודו של החתן המיועד של פרס סוקולוב למפעל חיים, אורי אבנרי
אלונה קורן
הנפקת בזק "נפלה" בדיוק ביום שבו נשקלה במערכת הפוליטית האפשרות של הקדמת הבחירות לעוד 4-5 חודשים. לא פחות ולא יותר
אביתר בן-צדף
כך נקבע בפסיקה עקרונית של בית משפט פדראלי, המהווה נסיגה-רבתי בדרך לחופש בסיקור ביטחוני - ובעיקר, בסיקור מלחמות בארה"ב; רק החלטה של בית המשפט העליון תוכל לבטלה; וזה, כנראה, לא יקרה כלל
נעם ארנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il