X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פעילות תנועת שובי הגישו תלונה במשטרה נגד פסק הלכה של הרב; אם לחייל: לא יעלה על הדעת שיהודים יאיימו על הבנים שלי
▪  ▪  ▪

פעילות תנועת שובי הקוראת ליציאה מרצועת עזה התלוננו (יום ד', 19.01.05) במשטרה נגד הרב אברהם אוירבעך, אשר הוציא פסק הלכה הקובע כי מותר להכות חיילים המגיעים לפנות ישובים.
לדברי נשות התנועה, הצעד נועד להמחיש את הצורך בפעולה נוקשה ומיידית של רשויות החוק כנגד מסיתים. בנוסף, הן קראו ליועץ המשפטי לממשלה להגיש כתבי אישום מזורזים נגד פעילי ימין קיצוני אשר קוראים לפגיעה בחיילים אשר יבואו לפנות ישובים.
דליה מגידו, ממקימות התנועה אמרה: "אנשים אלו בחרו לנהל ויכוח פוליטי תוך איום על בנינו החיילים, ותוך כדי ניסיון לפורר את צה"ל ואת החברה הישראלית בהשמעת הקריאה לאי-ציות". היא הוסיפה וציינה: "הקולות מזכירים את הימים שלפני רצח רבין, ולצערינו גם אוזלת ידה של המערכת המשפטית מזכירה את אותה שנה ארורה".
ריקי מעיין, פעילת התנועה ואם לחייל המשרת ברצועת עזה, אמרה: "מה פתאום, לא יעלה על הדעת, שיהודים יאיימו על הבנים שלי, החיילים המקריבים את חייהם למענם? כזו חוצפה וכפיות טובה".
בכנסת עברה בקריאה טרומית (יום ד') הצעת חוק לתיקון חוק הסרבנות. לפי ההצעה, יוטל עונש מאסר לכל מי שיקרא לסרב לשרת בצה"ל או להימנע מביצוע פקודות.
ביום חמישי שעבר התקיימה ישיבה מיוחדת בנושא אכיפת החוק נגד תופעות האלימות והסרבנות. בישיבה אמר ראש הממשלה, אריאל שרון, כי בתקופה האחרונה התרבו תופעות של הפרות חוק חמורות, הסתה וקריאה לסרבנות. "תופעות של אלימות כלפי שוטרים וחיילים, כמו גם תופעה של סרבנות או קריאה לסרבנות מצד שליחי ציבור, מהוות סכנה אמיתית לשלטון החוק ויוצרות מציאות בלתי נסבלת שלא ניתן להשלים עימה", אמר.
באותה פגישה אמר היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, כי חייב להישמע מסר נחוש מכל גופי הממשל לביצוע ההינתקות. מזוז הדגיש, כי "אסור שהמתנחלים יזהו היסוס בעניין. צריך להראות נחישות באכיפה, בעיקר כלפי מעשים אלימים. כל המערכת חייבת לשתף פעולה כדי ליצר אכיפה יעילה והרתעתית".

תאריך:  19/01/2005   |   עודכן:  19/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
הליכי בחירת חבר המושבעים במשפטם החוזר של קוזלווסקי (58) וסוורץ (44), מנהליה לשעבר של חב' הענק טייקו (Tyco International Ltd.), נפתח אתמול בבית המשפט בניו-יורק וצפוי להאירך כארבעה חודשים
נועם שרביט
כך טענה היום הפרקליטות בדיון בביהמ"ש; השופט טימן: הצהרות התביעה שיש מידע "חמור יותר" שלא ניתן להשתמש בו - לא מרשימות אותי כל עוד המידע לא מובא בפניי; בסוף החודש יחליט ביהמ"ש אם לבטל את מרבית כתב האישום נוכח טענת "הגנה מן הצדק"
עומר שיקלר
בתחילה עלה חשד כי הפעוטות הורעלו מגז שדלף מתנור חימום, בעת ששהו אצל סבם ברעננה; אך הוברר כי התינוק נפטר, ככל הנראה, ממוות בעריסה; המשטרה פתחה בחקירה, לפי שעה אין חשד לפלילים
עומר שיקלר
הקבינט: להכין תוכנית לפעולה ברצועה ובלבנון; פעולה צבאית תבוצע במידה והירי לעבר ישובי ישראל לא יפסק והחיזבאללה ימשיך בהתקפות; שרון לשר החוץ של לוקסמבורג: מאז בחירת אבו מאזן התגבר הטרור; אמש התקיימה פגישת תיאום ביטחוני עם הפלשתינים
רנית נחום-הלוי
הרב אייכלר צפוי להיפגש היום עם ההנהלה המרכזית של אגודת ישראל ושם יעלה את הצעתו; ח"כ גפני: אנחנו לא בעד פילוג; ח"כ רביץ מכחיש גישושים בכיוון ואומר: לא נפרדנו כדי להתאחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il