ביום ג' (25.1.05) תפתח חברת נתיבי איילון את ציר איילון דרום לתנועה ככביש ממוחלף (ללא רמזורים)
הכביש יפתח בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה.
ביום ג' ה- 25.1.05 תפתח חברת נתיבי איילון את ציר איילון דרום לתנועה ככביש ממוחלף. הכביש יפתח בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה, מר אריאל שרון, שר התחבורה, מר מאיר שטרית, ראש עיריית ת"א, מר רון חולדאי, ראש עיריית בת ים מר שלמה לחיאני, ראש עיריית ראשל"צ, מר מאיר ניצן, ראש עיריית חולון, מר מוטי ששון, יו"ר מועצת המנהלים של חברת נתיבי איילון פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ' ומנכ"ל חברת נתיבי איילו, מר אריה בר.
מהות הפרויקט היא ביצוע הפרדה מפלסית בכל איילון דרום והפיכת כביש 20, בין שדרות רבין בהרצליה למחלף חולות לדרך מהירה. העבודות החלו במהלך שנת 2000 והן מוערכות בכחצי מיליארד שקל.
כביש זה נפתח לתנועה ככביש פרברי מהיר כשנה לפני המועד המתוכנן. לדברי מנכ"ל נתיבי איילון, אריה בר: "מבדיקות כלכליות שערכה חברת נתיבי איילון, עולה כי פתיחת הכביש תחסוך למשק הישראלי עשרות מיליוני שקלים".
עבודות אלה, הן חלק מעבודות שמתבצעות באיילון דרום לאורך הציר כולו, מצומת הולץ ועד מחלף חולות, כולל עבודות התשתית שמבצעת החברה עבור רכבת ישראל.
העבודות כוללות: הסטת קטעים מכביש האיילון לצורך פינוי הרצועה לתוואי המסילה, ביצוע קירות תומכים המפרידים בין רצועת הרכבת לרצועת הכביש לאורך של כ-24 ק"מ, ביצוע קירות אקוסטיים לאורך של כ-18 ק"מ ועבודות גישור בהיקף של כ- 20,000 מ"ר. סה"כ ההשקעה בפרויקט זה עומד על 1.2 מיליארד שקל.
לאור הרגישות החברתית והסביבתית, ניתן דגש מיוחד בתהליך התכנון והביצוע למזעור הפגיעה הסביבתית, הן מבחינה חזותית והן מבחינה אקוסטית. כתוצאה מכך, תוכננו המחלפים וולפסון, דב הוז ויוספטל כמחלפים משוקעים, בהם הדרך המהירה עוברת במפלס שהוא נמוך מפני הקרקע, ומופרדת ע"י קירות תמך וקירות אקוסטיים, אשר עוצבו תוך הקפדה על ריכוך חזיתות הקירות ושזירת צמחייה וגינון. בנוסף, ימוגנו מספר רב של דירות בקומות הגבוהות של הבניינים הגובלים עם רצועת הכביש.
לדברי מנכ"ל נתיבי איילון, מר אריה בר:"חברת 'נתיבי איילון' מבצעת את המשך פיתוח כביש מס' 20 כדרך פרברית מהירה ממרכז מטרופולין תל אביב למבואותיו הדרומיים, ופועלת ליצירת גישה ישירה לעורק התחבורה העיקרי של המטרופולין לתושבי ראשל"צ, חולון ובת ים המגיעים מהדרום. פרויקט תחבורתי זה הנו חלק משרשרת רבת חוליות, שחיבורן יחד מאפשר הקלה בעומסי התנועה, קיצור זמן הנסיעה ושיפור נוחות הנסיעה למען הציבור הרחב".
עוד מוסיף בר כי "השלמת הפרויקט בשילוב עם השלמת פיתוח חלקו הצפוני של ציר האיילון יאפשר נסיעה רציפה בדרך מהירה וממוחלפת לאורכו של המטרופולין".