X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מופז: לא נעביר האחריות על הערים בלי רגיעה מוחלטת

ארגוני הטרור: 8 אזרחים נהרגו מאז הופסקו הפיגועים

ארגוני הטרור מאיימים בחידוש האש; פגישת מופז-דחלאן התקיימה בצל מתקפת הפצמ"רים שפגעה בגוש קטיף; דנו בהעברת האחריות במספר ערים בגדה לפלשתינים ובשחרור האסירים; רייס: לא יהיה שלום בלי מדינה פלשתינית עצמאית
▪  ▪  ▪

שר הביטחון, שאול מופז, ומוחמד דחלאן, האיש החזק ברצועה, נפגשו (יום ב', 31.1.05) לפגישה בת שלוש שעות. בתחילת הפגישה דנו השניים בהתקפת הפצמ"רים שנורו בשעות אחר-הצהריים על גוש קטיף.
מופז אמר לדחלאן, כי הוא רואה ברשות אחראית לנפילת הפצמ"רים בגוש קטיף, וכי הפסקת האש צריכה לחייב את כל הארגונים ובכללם את החמאס. הוא הוסיף, כי ישראל לא תעביר את השליטה בערים בגדה המערבית לרשות, עד שלא תושג רגיעה מוחלטת ברצועה. מופז הבהיר כי העברת האחריות תיעשה באופן מדורג ובהתאם לתוכניות פלשתיניות מפורטות שיעידו על יכולתם להילחם בטרור.
מנגד, טען דחלאן כי צה"ל ממשיך להרוג פלשתינים. דחלאן הביא בפני מופז את טענת ארגוני הטרור, לפיהן מאז שהופסקו הפיגועים נגד ישראל נהרגו בשטחים שמונה אזרחים פלשתינים ועוד 4 פעילים בארגונים. ארגוני הטרור הגישו אמש מסמך לדחלאן, שבו התחייבו לחדש את הפיגועים אם לא תיפסק האש מיידית מצד צה"ל.
מופז דרש מדחלאן הפסקה מוחלטת של הטרור ברצועה, כתנאי לכל התקדמות, התחייבות של כל ארגוני הטרור, בפני הרשות, להימנע מפיגועים, חקירה ממצה של הרשות באשר לפיגועים, וכן הרחבת פריסת הכוחות בדרום הרצועה ומאבק בחפירת המנהרות בגבול מצרים.
השניים דנו בנוסף בבקשת הפלשתינים לשחרר אלפי אסירים המוחזקים בבתי כלא ישראליים. דחלאן דרש בפגישה לפתוח בהקדם את המעברים בארז, קרני ורפיח. מופז השיב בחיוב באשר לארז ורפיח. ביחס למחסום קרני - ישראל דורשת מהפלשתינים להציג תוכניות להגנת המקום.
רייס: לא יהיה שלום במזרח התיכון בלי מדינה פלשתינית
במקביל לפגישת מופז-דחלאן, נפגשו בוושינגטון יועץ ראש הממשלה, דב ויסגלס, עם מזכירת המדינה האמריקנית הנכנסת, קונדוליסה רייס, על-מנת לדון בנושאים המדיניים. כמו כן, דיווח ויסגלס לרייס על המחוות וההקלות שייעשו לטובת הפלשתינים.
בפגישה אמרה רייס, כי לא יהיה שלום במזרח התיכון בלי מדינה פלשתינית שתספק את שאיפותיהם. "אני לא חושבת שלמישהו מאיתנו יש ספק בנחיצותה של מדינה פלשתינית שתספק את שאיפותיהם של הפלשתינים. אחרת לא יהיה שלום ושקט לפלשתינים ולישראלים", אמרה. רייס קראה למדינות ערב שלא לעודד את האלימות.
רייס תגיע לביקור קצר בישראל וברשות הפלשתינית בשבוע הבא ותיפגש עם ראש הממשלה ועם גורמים ברשות.
פצצות מרגמה על גוש קטיף
למרות הרגיעה המורגשת ברוב שטחי הרשות הפלשתינית, נחתו בשעות אחר-הצהריים (יום ב') שמונה פצצות מרגמה בשטח התנחלות בגוש קטיף. שלוש פצצות נפלו ביישוב, אחת מהן פגעה פגיעה ישירה במטבח של בית בשעה שבני הבית היו בו. פצצה נוספת נפלה באזור התעשיה הסמוך. אחת נוספת התפוצצה ליד מוצב צה"ל הסמוך ופצצה שישית התפוצצה בשטח פתוח.
הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות לירי המרגמות. בהודעה נאמר כי "הירי הוא תגובה להמשך פשעי ישראל נגד הפלשתינים, שהאחרון שבהם הוא הריגתה של הילדה בת ה-10 היום ברפיח".
התקרית המדוברת הינה הרג של ילדה בת 10 בשכונת ברזיל ברפיח בצהריים עת היתה בבית הספר. הילדה, נוראן איאד-דיב, תלמידה בכתה ג' בבית הספר היסודי "ב'" בהנהלת סוכנות האו"ם - אונר"א, נפגעה בראשה. בצה"ל אומרים שלא בוצע ירי באזור. עם זאת, מנהלים תחקיר משותף עם הגורמים הרלוונטיים בצד הפלשתיני לבירור נסיבות האירוע.

תאריך:  31/01/2005   |   עודכן:  01/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
זאת בעקבות מאבק ממושך שניהלה בעניין זה "התנועה לחופש המידע"; בתוך מספר ימים יועברו לידי התנועה שמותיהם של כל מחזיקי הדרכונים הדיפלומטיים התקפים, וכן שמותיהם של מחזיקי הדרכונים הדיפלומטיים שתוקפם פג, ואשר טרם החזירו את דרכוניהם
עומר שיקלר
קלינטון עמדה לשאת נאום בנושא הביטוח הלאומי; עד ראייה סיפר כי היא אמרה שהיא חשה חולשה; קלינטון טופלה במקום, אך סירבה להתפנות לבית חולים
יפעת גדות
יו"ר האחים והאחיות בישראל, ח"כ אילנה כהן: המצב בבית החולים וולפסון בלתי נסבל! לא אאפשר אשפוז של מעל ל-55 חולים במחלקות הפנימיות בבית החולים
נועם שרביט
האוניברסיטה מציעה קורס ראשון מסוגו בישראל, שיעניק לעורכי הדין ידע ניהולי עדכני ושימושי לפעול כעסק מצליח בסביבה ארגונית מתחדשת; הקורס ייערך במסגרת לימודי הכשרה בניהול של הפקולטה למינהל עסקים, וירצו בו מרצי הפקולטה ועורכי דין מובילים
עומר שיקלר
חברי סיעתו הצטרפו למעשה במהלך דיון במליאת הכנסת על הצעת אי אמון שהוגשה על-ידם בנושא; הכנסת דחתה את ההצעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il