נמל התעופה בן-גוריון, 8 בפברואר 2005 - מפעל תעשיות גולן (תעש"ג) של התעשייה האווירית (תע"א) והחברה האמריקאית מרטין בייקר (Martin Baker Aircraft Company) חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בייצור מושבים סופגי אנרגיה (Crashworthy seats) לטייסי מסוקים. המושבים ייוצרו ויורכבו הן במפעל תעשיות גולן והן במפעל של חב' מרטין בייקר בפנסילבניה, ארה"ב.
אנדרו מרטין (Andrew Martin), מנהל הפיתוח העסקי בחב' מרטין בייקר אמר כי: "שיתוף פעולה זה מאפשר למרטין בייקר ולתעשייה האווירית לשלב את יכולותיהן הטכניות ואת ניסיונן, ולייצר מושבי מטוס קלי-משקל ובעלי יכולת התאמה גבוהה, במחיר תחרותי, לקהילת המסוקים האמריקנית".
מושבים סופגי אנרגיה מסוגלים לספוג אנרגיה הנוצרת בזמן התרסקות או נחיתה קשה של מסוקים ומטוסים. בעת ההתרסקות מופעלים לחצים של בין 30 ל-60 ג'י (G) על כלי הטיס. המושבים המיוחדים סופגים את כוחות הג'י ומפחיתים אותם לרמה שאינה מזיקה לגוף האדם. על פי דרישות ה-FAA (רשות התעופה האמריקאית), על כל מסוק או מטוס חדש, להיות מצויד במושבים מסוג זה. המושבים של תעשיות גולן עברו בהצלחה שתי תאונות קשות, והצילו את היושבים עליהם.
חברת מרטין בייקר האמריקאית הינה אחת מהמובילות העולמיות בתחום ייצור כסאות מפלט וציוד נלווה להגנת הטייס. מרטין בייקר מייצרת מגוון רחב של מושבים סופגי אנרגיה לצוותי הטסה, עבור שוק המסוקים.
מפעל תעשיות גולן של התע"א מייצר מושבים סופגי אנרגיה, חלקים מכניים ותת-הרכבות לכלי טיס. המפעל מייצר מושבים סופגי אנרגיה ללקוחות במדינות שונות בעולם כמו אנגליה, איטליה, שוויץ, צ'כיה, צרפת, הודו וארה"ב. המושבים המיוצרים ע"י תעש"ג עומדים בדרישות תקן התעופה האזרחית (FAR) ובדרישות התקן הצבאי (MIL).
מכירות תעש"ג לשנת 2004 הסתכמו ב-6.3 מיליון דולר, והצפי לשנת 2005 הינו כ-6.5 מיליון דולר. בתעש"ג מועסקים כ-50 עובדים.
לאחרונה מונה מר הלל קין למנהל תעשיות גולן. מר קין הינו טייס מסוקים בחה"א, בוגר בהנדסת מכונות באוניברסיטת בן-גוריון ובעל תואר שני במדעי הניהול בתכנית משולבת של אוניברסיטת בוסטון בארה"ב ואוניברסיטת בן- גוריון, בנוסף, הינו בוגר קורס מהנדסי ניסויי טיסה בארה"ב. בתפקידו הקודם שירת כסגן מנהל מפעל "שהל" בחטיבת כלי טייס אזרחיים בתעשייה האווירית וקודם לכן בשורה של תפקידים בכירים בחברה.