X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מידת הזהירות שנוקטים התלמידים כדי להגן על המחשב שלהם נמוכה; הבנות זהירות יותר מהבנים בשימוש ברשת; מידת ההתמכרות של הבנים לאינטרנט גבוהה מזו של הבנות; התלמידים בחטיבה העליונה מרבים, יותר מאשר תלמידי חטיבת הביניים, לשוטט באתרים שנויים במחלוקת
▪  ▪  ▪

97.1% מהתלמידים בישראל מחזיקים מחשב בביתם, כאשר אחוז הבנים גבוה באופן משמעותי מאחוז הבנות (הבדל של 2.4%). לעומת זאת נמצא, כי אחוז המחשבים בבתי התלמידים מן המגזר היהודי כמעט שווה לאחוז המחשבים בביתם של התלמידים ממגזר דוברי הערבית.
כך עולה מסקר שערך משרד החינוך בעשרה בתי הספר ששולבו ראשונים בתוכנית "גלישה בטוחה ברשת", והקיף 1,245 תלמידים.
מתוך התלמידים שהשתתפו בסקר, 75.4% (939 תלמידים) הם מהמגזר היהודי, 24.6% (306 תלמידים) הם ממגזר דוברי הערבית.
מהסקר עולה עוד, כי 83.8% מהתלמידים אשר יש בביתם מחשב מחוברים לרשת האינטרנט. בקרב הבנים, אחוז המחשבים המחוברים לאינטרנט גדול, באופן משמעותי, מאשר בקרב הבנות. מדובר בפער של מעל 10% בין הבנים לבנות.
מספר שעות השימוש במחשב ביום אצל כשני שלישים מן התלמידים, נע בטווח שבין חצי שעה לשש וחצי שעות. תלמידי חטיבות הביניים משתמשים במחשב שבביתם בממוצע 3.80 שעות ביום. ואילו, תלמידי החטיבות העליונות משתמשים במחשב שבביתם בממוצע 3.39 שעות ביום.
הבנות זהירות יותר מהבנים בשימוש ברשת:
על-פי ממצאי הסקר, מידת ההקפדה על שינוי הסיסמאות החשובות, נמוכה מן הממוצע, וכך גם נמוכה מן הממוצע מידת ההימנעות של התלמידים מלהוריד קבצים מהרשת, ממקורות שעשויים לחשוף את המחשב שלהם לסכנות. לעומת זאת, גבוהה מן הממוצע מידת ההקפדה על חסימת הכניסה לזרים באמצעות ICQ, מסנג'ר ודומיהם, וכן גבוהה מן הממוצע מידת ההקפדה על עדכון האנטי וירוס. נמצא עוד כי התלמידים במגזר דוברי הערבית נוקטים באמצעי הגנה על המחשב יותר מן תלמידים במגזר היהודי.
הבנות יותר מהבנים מרגישים צורך להתלונן על הטרדה או פגיעה ברשת, אולם הבנים, יותר מהבנות, אינם יודעים בפני מי יכולים הם להתלונן.
מידת ההתמכרות של תלמידים במגזר היהודי
גבוהה יותר מזו שבמגזר הערבי:
מידת ההתמכרות של התלמידים למחשב ולרשת, נמוכה מן הממוצע. אולם, אחוז התלמידים שהתגלו אצלם סימני התמכרות חמורים אינו מבוטל. אצל 17.5% מן התלמידים (למעלה מ-200 תלמידים מתוך 1161) התגלו סימנים מדאיגים של התמכרות למחשב ולאינטרנט.
אין הבדל מובהק במידת ההתמכרות למחשב, בין תלמידי חטיבת הביניים לתלמידי החטיבה העליונה. מידת ההתמכרות של הבנים גבוהה מזו של הבנות בשימוש ברשת. מידת ההתמכרות אצל התלמידים במגזר היהודי גדול יותר מזה שבמגזר דוברי הערבית.
הבנים משוטטים יותר באתרים שנויים במחלוקת:
מידה השימוש באתרים שנויים במחלוקת אצל התלמידים, נמוכה מן הציון הממוצע. התלמידים בחטיבה העליונה מרבים, יותר מאשר תלמידי חטיבת הביניים, לשוטט באתרים שנויים במחלוקת.
הבנים מרבים, יותר מן הבנות, לשוטט באתרים שנויים במחלוקת.
התלמידים במגזר היהודי מרבים, יותר מאשר התלמידים במגזר הערבי, לשוטט באתרים שנויים במחלוקת.
מרבית התלמידים משתמשים באינטרנט לחיפוש מידע:
מידת השימוש של התלמידים ברשת ללמידה ולחיפוש מידע, גבוהה יחסית. כאשר מידת השימוש של הבנים ברשת לצורכי למידה וחיפוש מידע, גבוהה מזו של הבנות. לא נמצא הבדל בין המגזרים באשר למידת השימוש ברשת לצורכי למידה, אולם,התלמידים במגזר היהודי משתמשים ברשת לחיפוש מידע יותר מן התלמידים במגזר דוברי הערבית.

תאריך:  15/03/2005   |   עודכן:  15/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שר הביטחון הצ'כי: "עלינו להיות שותפים בכל הקשור לנושאים טכנולוגיים מתקדמים"; בפני האורח הוצגו מספר מערכות מתוצרת התעשיה האווירית, כגון מערכת "פלייט - גארד" להגנה מפני טילים במטוסים
יפעת גדות
הטיפולים יינתנו בבית החולים אמריקן מדיקל סנטר בראשל"צ; חברות מכבי שתבחרנה בכך תוכלנה לעבור את שלבי ההכנה לקראת ההפריה החוץ גופית אצל הרופא האישי ורק שלב ההפריה החוץ גופית עצמה תבוצע במרכז הרפואי לפוריות
יפעת גדות
לאחר שפל מאז פרוץ האינתיפאדה מדווחת התנועה הקיבוצית כי ב-2004 הגיעו 1,400 מתנדבים, עלייה של 32% לעומת 2003; השבוע מגיעים 50 מתנדבים נוספים משוודיה, אקוודור וקולומביה שיופנו לקיבוצים בנגב ובעמק הירדן
יפעת גדות
מושיקו הגיע לחטיבת "קלמן" ברמת השרון; ראש העירייה רוכברגר שהתרגש לשמוע על סיפור חייו של הנער הצעיר ועל הקשר החם שנוצר בין בני הנוער מרמת השרון הגיח למפגש שם שמע מקרוב על כוח הרצון של הנער הצעיר ועל החברות האמיצה שהתפתחה
הדר פרבר
במשטרה נערכו בכל רחבי העיר ומבטיחים לנקוט יד קשה כלפי מי שינסו לשבש את התנועה בעיר; למעלה מ-40 מנהיגים, ראשי מדינות ונציגי ממשל בכירים מרחבי העולם לוקחים חלק בטקס חנוכת מוזיאון השואה החדש; "נשים בירוק" מתכננות הפגנה מול המוזיאון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il