97.1% מהתלמידים בישראל מחזיקים מחשב בביתם, כאשר אחוז הבנים גבוה באופן משמעותי מאחוז הבנות (הבדל של 2.4%). לעומת זאת נמצא, כי אחוז המחשבים בבתי התלמידים מן המגזר היהודי כמעט שווה לאחוז המחשבים בביתם של התלמידים ממגזר דוברי הערבית.
כך עולה מסקר שערך משרד החינוך בעשרה בתי הספר ששולבו ראשונים בתוכנית "גלישה בטוחה ברשת", והקיף 1,245 תלמידים.
מתוך התלמידים שהשתתפו בסקר, 75.4% (939 תלמידים) הם מהמגזר היהודי, 24.6% (306 תלמידים) הם ממגזר דוברי הערבית.
מהסקר עולה עוד, כי 83.8% מהתלמידים אשר יש בביתם מחשב מחוברים לרשת האינטרנט. בקרב הבנים, אחוז המחשבים המחוברים לאינטרנט גדול, באופן משמעותי, מאשר בקרב הבנות. מדובר בפער של מעל 10% בין הבנים לבנות.
מספר שעות השימוש במחשב ביום אצל כשני שלישים מן התלמידים, נע בטווח שבין חצי שעה לשש וחצי שעות. תלמידי חטיבות הביניים משתמשים במחשב שבביתם בממוצע 3.80 שעות ביום. ואילו, תלמידי החטיבות העליונות משתמשים במחשב שבביתם בממוצע 3.39 שעות ביום.
הבנות זהירות יותר מהבנים בשימוש ברשת:
על-פי ממצאי הסקר, מידת ההקפדה על שינוי הסיסמאות החשובות, נמוכה מן הממוצע, וכך גם נמוכה מן הממוצע מידת ההימנעות של התלמידים מלהוריד קבצים מהרשת, ממקורות שעשויים לחשוף את המחשב שלהם לסכנות. לעומת זאת, גבוהה מן הממוצע מידת ההקפדה על חסימת הכניסה לזרים באמצעות ICQ, מסנג'ר ודומיהם, וכן גבוהה מן הממוצע מידת ההקפדה על עדכון האנטי וירוס. נמצא עוד כי התלמידים במגזר דוברי הערבית נוקטים באמצעי הגנה על המחשב יותר מן תלמידים במגזר היהודי.
הבנות יותר מהבנים מרגישים צורך להתלונן על הטרדה או פגיעה ברשת, אולם הבנים, יותר מהבנות, אינם יודעים בפני מי יכולים הם להתלונן.
מידת ההתמכרות של תלמידים במגזר היהודי
גבוהה יותר מזו שבמגזר הערבי:
מידת ההתמכרות של התלמידים למחשב ולרשת, נמוכה מן הממוצע. אולם, אחוז התלמידים שהתגלו אצלם סימני התמכרות חמורים אינו מבוטל. אצל 17.5% מן התלמידים (למעלה מ-200 תלמידים מתוך 1161) התגלו סימנים מדאיגים של התמכרות למחשב ולאינטרנט.
אין הבדל מובהק במידת ההתמכרות למחשב, בין תלמידי חטיבת הביניים לתלמידי החטיבה העליונה. מידת ההתמכרות של הבנים גבוהה מזו של הבנות בשימוש ברשת. מידת ההתמכרות אצל התלמידים במגזר היהודי גדול יותר מזה שבמגזר דוברי הערבית.
הבנים משוטטים יותר באתרים שנויים במחלוקת:
מידה השימוש באתרים שנויים במחלוקת אצל התלמידים, נמוכה מן הציון הממוצע. התלמידים בחטיבה העליונה מרבים, יותר מאשר תלמידי חטיבת הביניים, לשוטט באתרים שנויים במחלוקת.
הבנים מרבים, יותר מן הבנות, לשוטט באתרים שנויים במחלוקת.
התלמידים במגזר היהודי מרבים, יותר מאשר התלמידים במגזר הערבי, לשוטט באתרים שנויים במחלוקת.
מרבית התלמידים משתמשים באינטרנט לחיפוש מידע:
מידת השימוש של התלמידים ברשת ללמידה ולחיפוש מידע, גבוהה יחסית. כאשר מידת השימוש של הבנים ברשת לצורכי למידה וחיפוש מידע, גבוהה מזו של הבנות. לא נמצא הבדל בין המגזרים באשר למידת השימוש ברשת לצורכי למידה, אולם,התלמידים במגזר היהודי משתמשים ברשת לחיפוש מידע יותר מן התלמידים במגזר דוברי הערבית.