X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם BDI
▪  ▪  ▪

שוק המקררים נאמד בכ-830 מיליון שקל בשנת 2004
40% מהמקררים הנרכשים בישראל הינם בנפח 500-600 ליטר
המותגים "אמקור" ו"תדיראן" של תדיראן-אמפא
מחזיקים בנתח שוק כמותי הנאמד בכ- 18%
לקראת חג הפסח חל גידול של כ-25% עד 30% ברכישת מקררים חדשים כך עולה ממחקר של קבוצת BDI על שוק המקררים. ממחקר BDI עולה כי קיימת עונתיות בשוק זה לקראת החגים, כאשר לפני פסח וראש השנה חל גידול במכירות בהשוואה לחודש ממוצע.
עוד עולה ממחקר BDI, כי במהלך השנה החולפת נרשם גידול של 12% במספר המקררים שנרכשו בישראל, זאת לאחר הירידה המתמשכת שנרשמה בשנות המיתון. בשנת 2004 נרכשו כ-235 אלף מקררים, לעומת 210 אלף בשנת 2003.
מספר המקררים שנמכרו בישראל בשנים 2002 עד 2004 (באלפים)
גודל שוק המקררים 830 מליון שקל בערכים כספיים
למרות הגידול במספר המקררים שנרכשו בישראל, ההיקף הכספי של השוק גדל בכ-2% בלבד, זאת בשל ירידת המחירים בענף. בשנת 2004 נאמד גודל השוק הכספי של המקררים החדשים בישראל בכ-830 מיליון שקל, זאת בהשוואה לכ-810 מיליון שקל בשנת 2003.
הסיבות לירידת מחירי המקררים בענף - תחרות וייבוא מותגים מוזלים.
ב-BDI תולים את ירידת מחירי המקררים בשנים האחרונות בין השאר בתחרות בענף שהביאה למבצעי מכירות והוזלת מחירים, בהתחזקות ייבוא מקררים מדרום קוריאה ומטורקיה וכן בהפחתת מסי הקניה בפברואר 2004.
יבוא מותגים זולים
במהלך השנה החולפת יובאו כ-210 אלף מקררים בעיקר מדרום קוריאה, ארה"ב וטורקיה. יש לציין, כי בשנת 2004 חל גידול בייבוא מותגים זולים, זאת במקביל לקיטון בייבוא מקררים מארצות הברית ואיטליה, הנחשבים ליקרים יותר. 36% מכלל המקררים שיובאו בשנת 2004 היו מדרום קוריאה, 21% היו מארה"ב, 18% היו מטורקיה ו-5% מאיטליה. לשם השוואה, בשנת 2001 35% מכלל יבוא המקררים היה מארה"ב ו-9% מאיטליה.
המותגים "אמקור" ו"תדיראן" של תדיראן-אמפא - המובילים עם נתח שוק כמותי של 18%.
מבדיקת כלכלני BDI עולה, כי בישראל נמכרים למעלה מ-20 מותגים, כאשר כ-7 מותגים מחזיקים בלמעלה מכ-70% מהיקף המכירות הכמותי בענף. מבין המותגים המובילים, מחזיקים "אמקור" ו"תדיראן" של תדיראן-אמפא בנתח השוק הכמותי הגדול ביותר, הנאמד על-ידי כלכלני BDI בכ-18%.
במקום השני ניצב המותג אמנה-קריסטל עם נתח שוק כמותי המוערך בכ-14% מסך השוק.
אל המקום השלישי והרביעי הגיעו אלקטרה וסמסונג אשר כל אחד מהם מחזיק בכ- 10% מסך השוק. אחריהם ניצבים המותגים LG (8%), שארפ (7%) ולנקו (7%). יתר המותגים (למעלה מ- 13 מותגים,כאמור) מחזיקים בנתח שוק כולל המוערך על-ידי BDI בכ- 26%.
הערכת התפלגות המכירות של מקררים בארץ לפי מותגים (נתונים כמותיים)
40% מהמקררים הנרכשים בישראל הינם בעלי נפח 500-600 ליטר
יש לציין, כי מרבית המקררים הנמכרים בישראל הם מקררים בעל נפח של 500 עד 600 ליטר, כאשר במהלך 2004 נרכשו כ- 94 אלף מקררים בקטגוריה זו, שהם כ-40% מכלל המקררים שנרכשו.
במקום השני ניצבת קטגוריית המקררים הקטנים (עד 500 ליטר). במהלך השנה חולפת נרכשו בישראל כ-82 אלף מקררים קטנים, שהם כ-35% מהיקף המכירות.
גידול משמעותי ברכישת מקררים גדולים
עוד עולה ממחקר BDI, כי בשנים האחרונות חל גידול משמעותי במספר המקררים הגדולים בנפח מעל 600 ליטר. 25% מכלל המקררים החדשים שנרכשו ב 2004 היו מקררים גדולים, זאת בהשוואה ל- 13%, לפני שנים אחדות. יחד עם זאת, מציינים כלכלני BDI, כי למרות הגידול המרשים, לקטגוריה נתח השוק הכמותי הנמוך ביותר.

תאריך:  04/04/2005   |   עודכן:  04/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il