X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

כמעט שנה עברה מאז חוסל ב-02.08.03 בבירות, בלבנון, עלי חוסיין צאלח, כביכול נהג בשגרירות אירן בלבנון ולמעשה אחד מראשי מנגנון 'הפעלות פנים' של החיזבאללה. אותו מנגנון המתפעל את אנשי הטרור הפלשתיני, במימון איראני, נגד ישראל. מנגנון שאחד מראשיו הוא העבריין הערבי ישראלי, ידידו וחוטפו של אלחנן טננבוים ללבנון, קייס עובייד מטייבה.
שלשום חוסל עוד אחד מבכירי המנגנון הזה ע'אלב אל עוואלי כמעט באותו המקום, ממש באותה השיטה. וכמו בעבר גרר הדבר סבב תקריות בגבול עם ישראל ומטבע הדברים חידש אצלנו את הוויכוח על הנחיצות, הדרך והשיטה.
אין ספק שהחיזבאללה בגיבוי אירני הוא אויב מר לישראל ושהיום הוא כמעט מקור החמצן היחיד שמזין עדיין את הטרור הפלשתיני נגדנו. הוכח באינתיפאדה הנוכחית בינינו לפלשתינים שפגיעה שיטתית רצופה ועקבית בהנהגות ארגוני הטרור ובדרג המקצועי שלהם, כולל חיסולים במקום שאין ברירה אחרת, היא נשק יעיל מאד הפוגע קשות ברמה המקצועית, בכושר הפיקוד והשליטה ואפילו בנכונות להתגייס לפעולות הטרור. ארגוני הטרור הפלשתינים נאנסו להשקיע במידור קיצוני של פעילותם, במגננה וסינון בלתי פוסקת של מצטרפים חדשים עד שגיוס מחבלים חדשים והכשרתם לא השיגה את הצרכים וקצב הפעולות של צה"ל בשטח.
אבל לא זה המצב בלבנון. קצב הפעילות שלנו שם בלבנון רחוק מאד מלגרד את היכולת המבצעית של החיזבאללה. סגל מוכשר מאומן ומנוסה קיים בשפע וקשה לראות כיצד חיסול בודד פה ושם כדי פעם בשנה, של אנשים אפילו בדרג המבצעי הבכיר, באמת משפיעה על היכולת המבצעית של הארגון. סביר שהחיזבאללה לוקח סיכונים כאלה מעת לעת ושהנזק המבצעי לחיזבאללה מהחיסול האחרון כבר תוקן למועד כתיבת שורות אלו. התשתית המבצעית הנדרשת למבצע כזה, אפילו הוא מוצלח, התבזבזה לריק, יכולת החדירה המודיעינית, שוודאי הושקע בה רבות, נחשפה למול תוצאה מזערית זניחה ובלתי מדידה. זאת עוד מבלי להתייחס לאפשרות שהתגובה המחזורית בגבול הצפון תגרור אותנו, בתזמון שלא רצינו בו, להסתבכות שלא שאפנו אליה.
יותר מכל מעיד החיסול האחרון בבירות, אם הוא אכן מעשה ידינו, על היגררות למדיניות של פגיעות מזדמנות והעדרה של תפיסה מבצעית מקיפה למאבק בחיזבאללה. תפיסה המשלבת ומתייחסת לאינטרסים הכלכליים המורכבים ולמארג הקשרים הפוליטיים הרגישים והפגיעים והרבים כל כך של החיזבאללה בלבנון.
אמנם חשף החיסול האחרון בלבנון יכולת מבצעית ומודיעינית מרשימה אבל גם ובמקביל את העדרה של תפיסה מבצעית מותאמת, משולבת, רצופה ושיטתית למאבק בחיזבאללה ופטרוניו. מאבק שהוא לא רק ולא בעיקר מבצעי.

תאריך:  22/07/2004   |   עודכן:  22/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה פייגלין
יורם דורי
אפרי הלפרין
ואנחנו כבר משלמים
ד"ר שלמה חזן
בעת הזו - כאשר הפרטת דיסקונט עומדת על הפרק - צריכה המדינה להעניק הקלות במיסוי למשקיעי חוץ וכן להפחית בעיות ביורוקרטיות ורגולטוריות
עו"ד תומר ח. הנריק ריטרסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il