בזק בינלאומי, ספקית האינטרנט והשיחות הבינלאומיות הגדולה, מפרסמת (יום ג', 3.5.05) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2005, מהן עולה כי למרות ההחרפה בתחרות בתחום השיחות הבינלאומיות ובתחום האינטרנט, הצליחה החברה לשמור על יציבות ברמת ההכנסות.
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון השנה ב-199.2 מיליון שקל, ירידה של כ-2% לעומת רבעון קודם, וגידול של כ-1% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. מגמת התחזקות תחום האינטרנט המהיר וה-Data בבזק בינלאומי נמשכה גם ברבעון זה ולקוחות האינטרנט וה-Data של בזק בינלאומי, תרמו למעלה מ-50% מהכנסות החברה.
הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם ב-26.2 מיליון שקל, בדומה לרבעון קודם, ופחות מהרבעון המקביל אשתקד בו הסתכם הרווח הנקי ב- 2.8 מיליון שקל.
הרווח התפעולי של החברה ירד ברבעון הראשון של 2005 בכ-18% ועמד על כ-20.5 מיליון שקל, לעומת כ-24.9 מיליון שקל ברבעון קודם וכ-34.5 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. הירידה ברווח התפעולי נובעת מהירידה בהכנסות מהשיחות הבינלאומיות. מקור התרומה העיקרית לירידה בהכנסות, נובע מהתחייבות החברה למחירון המנויים הנמוך ביותר (29 אג' לדקה) לארבעת היעדים המרכזיים- ארה"ב, רוסיה, ארגנטינה וצרפת. כמו כן, הגידול במספר לקוחות האינטרנט המהיר (100,000 לקוחות מול רבעון מקביל), הוביל מטבע הדברים לגידול בהוצאות ההפעלה בשירות הלקוחות ובהשקעות, אשר פגע אף הוא ברווח התפעולי.
אבי גבאי, מנכ"ל בזק בינלאומי, מסר: "הרבעון הנוכחי מבטא היטב את האתגר שעומד בפני בזק בינלאומי והוא היכולת שלנו להמשיך ולשמור על יציבות ברמת ההכנסות, למרות החרפת התחרות בכל החזיתות, במיוחד בתחום השיחות הבינלאומיות". גבאי הוסיף, כי מובילות החברה בתחום האינטרנט המהיר ויכולתה לתרגם פעילות זו להכנסות ורווחים, מפצים על הפגיעה בתחום השיחות הבינלאומיות.
בסיכום הרבעון הראשון ממשיכה בזק בינלאומי להוביל את האינטרנט המהיר בישראל עם כ-360 אלף לקוחות. בתקופה זו רשמה החברה הצלחה רבה במהלך רחב היקף לשדרוג חינם של לקוחות חדשים וותיקים למהירויות של 1.5 ו-MB2, מהלך שהוביל לגיוס כ-20 אלף לקוחות אינטרנט חדשים ולהטבות שדרוג לעשרות אלפי לקוחות קיימים.
למרות פתיחת השוק לתחרות המשיכה החברה גם ברבעון הראשון של השנה להוביל את שוק השיחות הבינלאומיות בישראל עם כ-34% מנתח השוק.