X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אני חוזרת לכלא. אם השלטונות לא יתעשתו ברגע האחרון, אבלה שם עד תקופה בלתי מוגדרת עד שהצבא יחליט ש"שילמתי את חובי לחברה". אני חוזרת לכלא, ואיאלץ לחדול מהפעילות החינוכית חברתית שלי, לחדול להיות בן אדם מעורב ולהיכנס למסגרת מדכאת מכל בחינה.
כשאחד מאלו ששפטו אותי, קצין חובש כיפה, טען כי כמפרת חוק מקומי בכלא, שאלתי אותו: "האם כתוב בתנ"ך 'חוק חוק תרדוף' או 'צדק צדק תרדוף'?" אז עדיין לא ידעתי שגם החוק, החוק היבש, הוא לצידי, אפילו אם בית המשפט עושה יד אחת עם הצבא על-מנת לעקם אותו (כפי שכתבה פרופ' רות גביזון במאמרה).
הצדק כנראה נמוג בשטח. המוסריות הלכה לה לאיבוד אצל חלק משותפיי למדינה שלנו, ואני מסרבת להשלים עם אמירה כזו. אני דבקה באמונתי, כי כל אדם טוב מטבעו ושלכל אדם עמוד שדרה מוסרי. איפה הם? לא אזעק לשמיים, אלא אצמד יותר ויותר לאותם בסיסים ערכיים החדורים בתוכי.
נעשה פה עוול. עוול לאזרחים אשר מצהירים באמיתות על מצפונם. עוול לאנשים שאינם בורחים מאחריות ואינם מוכנים להיות עוד בורג במערכת שממוטטת אותנו כחברה ואת בני האדם שבתוכם. קודמים לי כבר משלמים מחיר כבד על שביקשו לתרום על-פי מצפונם ולא בסתירה לו. אין זה מרי אזרחי, אלא מצפון שלא ניתן להשתיק. זה המצפון שלי, אין לי אחר, והוא שמכתיב לי מה נכון ומה לא נכון.
אני מבקשת להמשיך בשירות הקהילתי אותו אני עושה כבר שנתיים, בירוחם, בשכונת עתיקות באשקלון, בשכונת קריית משה ברחובות, בג'סי כהן בחולון, בקטמונים, בשלומי, בעכו ובעוד מקומות שצריכים אותי. בקשה פשוטה, שאמורה להתקבל על הדעת. מדוע עליי להעמיד פנים, לשקר במצח נחושה או לתחמן את המערכת על-מנת לפעול על-פי האמת היחידה שלי?
האם המדינה אינה מבינה שהיא עושה נזק לעצמה בהתנהגות מחפירה זו? הרי יצירת אזרחים פעילים, חושבים ובעלי ראיה ביקורתית הינה ממטרות העל של חברה דמוקרטית. צבא "הגנה" לישראל ובית הדין הגבוה ל"צדק" הצליחו להפוך לקללה את היותנו אנשים מעורבים בפוֹליס (בני אדם פוליטיים). לא כך צריכה להיראות המדינה שלי.
אינני וירוס הרסני, ולא אתן לאף אחד להופכני לכזו. אני בחורה צעירה, אידאליסטית ומצפונית שנלחמת על חובתה לקחת חלק פעיל בעיצוב החברה הצודקת, חברה ישראלית השמה במרכז את האדם ורודפת צדק. החלום לא יימוג, גם לא הצדק.
הנני מאמינה, פשוט כך, מאמינה. הנני מאמינה שבכל אדם יש חוש לצדק נקי ויפה, עליו רק להיזכר בו ולפעול על-פיו. הנני מאמינה באדם - ואת זה אפילו צה"ל ובג"צ לא יצליחו לקחת ממני.
_____________________
לאורה מילוא היא סרבנית גיוס, המתחילה בימים אלה ריצוי של 14 ימי מאסר שנגזרו עליה בשל כך. לאחרונה, דחה בג"צ את עתירתה להכיר בה כסרבנית מצפון ולהעניק לה פטור מן השירות.

תאריך:  24/08/2004   |   עודכן:  24/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד רוית סיני-וכולדר
הדר פרבר
אודי אלוני
אם השוק יורד ויש לכך סיבות טובות מאוד - אז אין זה משמח כלל וכלל; ואולם, אם השוק יורד ללא סיבה מיוחדת - אז זוהי סיבה למסיבה
רו"ח יורם שיפר
נציבות מס הכנסה הנחתה את פקידי השומה לאתר משקיעים, להלביש עלים חיובי מס כאילו הם מנהלים עסק, ולמסות אותם בהתאם
ספי סגל
כל ההבדל בין עיתונות מגוייסת ליושרה אינטלקטואלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il