X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית הספר נתון בקשיים כלכליים מזה כמה שנים; בשבוע שעבר נחסם חשבון הבנק של בית הספר; הסטודנטים פותחים בהפגנות מחאה להצלת בית הספר; מצפים לתמיכות תקציביות מצד משרד החינוך
▪  ▪  ▪

סטודנטים ואנשי מינהלה בבית הספר "קמרה אובסקורה" יוצאים מיום חמישי הקרוב למאבק על עתידם ועל עתיד בית הספר, הנתון מזה שנים בקשיים כלכליים. מרצים, סטודנטים, אנשי קולנוע ואמנים יתכנסו בסינימטק בתל אביב, בכוונה להתריע מפני סכנת הסגירה, ולמחות על המחסור בתקציבים המועברים על-ידי משרד החינוך.
"בית הספר נמצא במצב הישרדותי במשך כמה שנים, וכעת ללא הכספים שהיו אמורים להגיע ממשרד החינוך, בית הספר לא יוכל להחזיק יותר מעמד", סיפרה אחת העובדות בבית הספר. כיום עובדים המרצים, אנשי האדמיניסטרציה וההנהלה בהתנדבות.
בבית הספר לומדים כ-400 סטודנטים בארבע מחלקות: צילום (כ-100 סטודנטים), קולנוע (כ-140 סטודנטים), מדיה דיגיטלית (כ-100 סטודנטים) ומחלקה לכתיבה במסגרת של שלוש שנות לימוד (כ-40 סטודנטים). בנוסף, מתקיים בבית הספר מערך של לימודי חוץ, אשר במסגרתו מתקיימים קורסים וסדנאות למבוגרים ולנוער.
בית הספר הינו מוסד ללא כוונת רווח והחל משנת 1994, פועל תחת עמותת 'עודד ואיתי עמותה לעידוד הצילום', ומאמצע שנות התשיעים שרוי בית הספר בחובות כבדים. בית הספר מקבל תקציבים ממינהל התרבות הכפוף למשרד החינוך.
לפני כשבוע הודיעה הנהלת בית הספר לכל הגורמים, כי בית הספר הינו על סף התפרקות. החל מיום רביעי (18.5.05) הוגבל חשבון הבנק של בית הספר. ערב חג הפסח (20.4.05) הודיע משרד החינוך לבית הספר כי מייד לאחר החג (תחילת חודש מאי) תועבר מקדמה ראשונה לבית הספר מתחום הקולנוע.
בשיחות לא רישמיות נרמז להנהלה, כי בעקבות כך יוכפל תקציב בית הספר ויגיע לסכום של מיליון ושלוש מאות ש"ח. עד כה ניתנה לבית הספר מקדמה של 130 אלף ש"ח בלבד.
הנהלת בית הספר פנתה לעוזר שרת החינוך, לימור לבנת, וזה השיב כי לא תינתן לבית הספר תשובה על גודל התמיכה בצורה רשמית, לפני שתסתיים עבודת הוועדה הבודקת את עמידת בית הספר בקריטריונים כבית ספר לקולנוע.
יועץ השרה, צח גרניט, מסר בתגובה ל-Nfc: "כשיגיע מועד התשלום יקבל בית הספר את הכספים כמו כל המוסדות האחרים. הבעיה הגדולה של בית הספר היא גרעון של כ-5 מיליון ש"ח שבעקבותיו הבנקים אינם מוכנים לתת אשראי נוסף לבית הספר. משרד החינוך אינו נותן הקצבה בגין גרועונות, ואין ספק שבית הספר מחויב לבצע תוכנית הבראה כדי לכסות על החובות.
בשנה שעברה בית הספר לא הוכר כבית הספר לקולנוע, והוא קיבל תמיכה רק כבית הספר לצילום. היה ובית הספר יוכיח השנה כי הוא נותן לתלמידיו את רמת הלימודים הנדרשת על-ידי המשרד לצורך תמיכה במגמת קולנוע הוא יהיה זכאי לקבלת התקציבים לכך. המשרד מצידו יעשה כל מאמץ אפשרי כדי שבית הספר ימישך לפעול.
עד כה בית הספר לא העביר לנו נתונים על-מנת שהמשרד יוכל להכיר בו גם כבית ספר מתחום הקולנוע. בשבוע שעבר שוחחתי עם מנהל בית הספר ומנהל בית הספר לקולנוע, אולם עד כה לא הועברו הנתונים למשרד החינוך.
בית הספר אמור לקבל את התשלום הבא בשבועות הקרובים. גובה התשלום תלוי בעמידה בקריטריונים. כבית ספר הנון בקשיים, היה מצופה ממנו שיעשה את כל המאמץ על-מנת להעביר את הנתונים בזמן על-מנת לקבל את ההכרה".

תאריך:  24/05/2005   |   עודכן:  24/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ד"ר אלי אופר: ניתן לראות בהצעה סימן לרצון הצד הסיני לאפשר לישראלים לפעול בסין בתנאים מועדפים וזאת בשל הכרתם ביכולות הטכנולוגיות של ישראל, ובפוטנציאל הפיתוח הכלכלי של שתי המדינות באמצעות מיזמים משותפים
ארי סירקין
שר התשתיות הקפריסאי בפגישה עם שר התשתיות בנימין בן-אליעזר: "אנו מבקשים שיתוף פעולה עם מדינת ישראל בנושאי מחקר ופיתוח בתחומי האנרגיה"
מירב לוי
ועד ההנדסאים, הטכנאים והמהנדסים מוחים על "סחבת" בחתימת ההסכם הקיבוצי והתניית קידום המו"מ בפיטורי עובדים; לא יתוקנו תקלות בשדה, לא יתקיימו ישיבות עבודה וייתכנו שיבושים בלוח הטיסות
גלית יצחק
עמותת סהר הודיעה, כי בעקבות ריבוי הפניות היא תכשיר מתנדבים נוספים כדי לעמוד בלחץ הפונים
מירב לוי
מכשירים את הקרקע לקראת הקמת יישוב זמני למפוני גוש קטיף; בשבוע שעבר הורה שרון על האצת עבודות הבנייה באתר; החברה להגנת הטבע: לערכים כמו מרחבים פתוחים וטבע אין משמעות לממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il