X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בארגון טוענים: לפחות 17 מההרוגים היו אזרחים לא מבוקשים 43 מההרוגים המבוקשים לא היו חמושים; מתחילת האינתיפאדה נמנעת הפרקליטות הצבאית מפתיחת חקירות מצ"ח בנוגע להריגת פלשתינים מאש צה"ל
▪  ▪  ▪

במהלך שנת 2004 נהרגו 89 פלשתינים במהלך פעולות אותן הגדירה מערכת הביטחון כמבצעי מעצר. לפחות 17 מההרוגים כלל לא הוגדרו כמבוקשים, אלא היו אזרחים בהם לא חשדה ישראל בביצוע עבירות כלשהן. בנוסף, לפחות 43 מההרוגים שהוגדרו כמבוקשים לא ניסו להשתמש בנשקם נגד אנשי כוחות הביטחון בעת שנהרגו או כלל לא היו חמושים. כך עולה מהדוח "לא לוקחים שבויים" שמפרסם (יום ד', 25.5.05) ארגון "בצלם".
בדוח מוצגים ארבעה מקרים, שנחקרו על-ידי בצלם, בהם נהרגו פלשתינים במהלך מה שתואר על-ידי מערכת הביטחון כמבצעי מעצר. שניים מהמקרים מתייחסים לאירועים בהם צרו חיילי צה"ל על בית בו שהה, לטענת ישראל, "מבוקש" ופתחו באש על אדם אחר שגר בבית, מיד כשזה פתח את הדלת, ללא אזהרה מוקדמת וללא שניתנה לו כלל אפשרות להסגיר את עצמו.
שני המקרים האחרים הם אירועים בהם נטרלו אנשי כוחות הביטחון את ה"מבוקשים" ובכל זאת ירו בהם למוות לאחר מכן. בכל המקרים פעלו אנשי כוחות הביטחון כאילו מדובר בהתנקשות ולא בפעולת מעצר ותוך הפרה בוטה של הוראות המשפט ההומניטארי הבינלאומי.
הוראות הפתיחה באש עמומות וניתנות לפרשנות
עוד נכתב בדוח, כי במהלך האינתיפאדה השנייה שינה צה"ל את הוראות הפתיחה באש בכלל ואת אלה הנהוגות בפעילות למעצר "מבוקשים" בפרט. בין השאר, מונחים חיילי צה"ל לפתוח באש חיה גם במצבים בהם לא נשקפת להם סכנת חיים.
הדוח קובע כי ההוראות ניתנות לחיילים בעל פה, לעיתים קרובות בצורה עמומה, דבר שיוצר כר נרחב לפרשנויות ומשאיר פתח להעברה חלקית ואף מוטעית של ההוראות.
בנוסף, קובעים אנשי בצלם כי מאז תחילת האינתיפאדה נמנעת הפרקליטות הצבאית מפתיחת חקירות מצ"ח בכל הנוגע להריגתם של פלשתינים מאש חיילי צה"ל, למעט במקרים מיוחדים. הדבר יוצר אווירה של חסינות מפני מתן דין וחשבון. שינויים אלה שופכים אור על הסיבות להיווצרותן של נורמות של הוצאה להורג בקרב אנשי כוחות הביטחון, גם בהעדר הוראה מפורשת להרוג פלשתינים שהוגדרו כמבוקשים.
בדוח קורא בצלם לממשלת ישראל לבצע את הצעדים הבאים:
- להורות לאנשי כוחות הביטחון להימנע מפתיחה באש כשלא נשקפת להם סכנת חיים.
- לחלק לכל אנשי כוחות הביטחון את הוראות הפתיחה באש בכתב ובצורה שתבהיר באופן ברור וחד-משמעי את הנסיבות בהן מותר ואסור להם לפתוח באש.
- לחקור באופן יסודי את כל המקרים בהם אזרחים פלשתינים שלא היו מעורבים בלחימה נפגעו מירי, ובמידת הצורך להעמיד לדין את האחראים לכך.
- לחקור באופן יסודי את כל המקרים בהם אזרחים פלשתינים חלק בלחימה נפגעו מירי, אם קיים חשד כי הירי נעשה בניגוד להוראות המשפט ההומניטארי הבינלאומי.
- לאסור על אנשי כוחות הביטחון לדרוש מאזרחים לשתף עימם פעולה ולבצע משימות צבאיות.
- לחקור באופן יסודי את כל המקרים בהם ידוע על שימוש כזה באזרחים ולהעמיד לדין את האחראים לכך.

תאריך:  25/05/2005   |   עודכן:  25/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
רופאי בית החולים החליטו לפתוח היום בשביתת מחאה על תקיפת רופא ממחלקת ילדים בידי אם לתינוקת אשר לא היתה מרוצה מאופן הטיפול של הרופאים    הוגשה תלונה נגד האישה    לפני 10 ימים הותקף רופא מבי"ח אסף הרופא ע"י בן משפחה שהתלונן שאביו לא מקבל טיפול במהירות הרצויה
מירב לוי
תוכנית הלימודים נבנתה עבור החובלים על בסיס מתכונת החוג ללימודים רב-תחומיים במשך שנתיים    התוכנית תכלול קורסים במדעי המדינה, בכלכלה ומנהל, בתחבורה וספנות וקורסים כלליים נוספים
מחלקה ראשונה
האומנים, המפעילים והמדריכים, המשתתפים באירוע, תורמים מזמנם וממקצועיותם חינם אין כסף למען האירוע, שכל תכליתו נתינה לזולת וקבלת האחר
ענבל אביב
כור תעשיות רשמה ברבעון הראשון של שנת 2005 רווח נקי של 109 מיליון ש"ח    יונתן קולבר: "אנחנו מבחינים בסימנים חיוביים לגידול בתרומה של האחזקות הפרטיות שלנו לשווי הנכסי"    יובל ינאי, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל הכספים של כור תעשיות פורש מתפקידו
ארי סירקין
ראש לשכת עורכי הדין אמר את הדברים בכנס של עמותות המשפטנים ישראל-גרמניה    תגובתה של לשכת עורכי הדין באוסטריה היתה שלשכת עוה"ד היא גוף מקצועי ואינה מתערבת בפוליטיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il