X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך טוען נציג הדורות הבאים בכנסת, השופט (בדימ.) שלמה שהם בישראל קיים פיקוח לקוי ביותר על חומרים מזיקים בעיקר לבריאות הילד משרד הבריאות: לא נעשה מספיק לקידום הנושא
▪  ▪  ▪

"ישראל מפגרת בדאגתה לבריאות הילד ואינה מכירה בהשפעות הסביבה על בריאות אזרחיה". כך טוען נציב הדורות הבאים בכנסת, השופט (בדימ.) שלמה שהם, בדיון שנערך בוועדת הפנים של הכנסת.
בדיון בוועדה בראשותו של ח"כ ראלב מג'אדלה, ובהשתתפות יו"ר האיגוד הטוקסיקולוגי האמריקני הד"ר לינדה בירנבאום, עלה כי בישראל קיים פיקוח לקוי ביותר על חומרים מזיקים בעיקר לבריאות הילד.
שהם, שיזם את הדיון בוועדה, אמר כי מדינת ישראל לא נותנת הכרה מספקת להשפעות הסביבה על בריאות הילד. "הד"ר לינדה בירנבאום שיקפה את דעתנו כי מדינת ישראל מפגרת מאחור בדאגתה לדורות הבאים ומתעלמת מהשפעות הסביבה על בריאות אזרחיה. ד"ר בירנבאום חשפה טפח מההזנחה המתמשכת של מדינת ישראל ובהעדר חקיקה הולמת בתחום. כך, במקרה החשיפה המזיקה של הילדים לזיהום אויר ולחומרי הדברה ביתיים", ציין שהם.
בישראל טרם הכירו בהשפעות המזיקות של חומרים על בריאות האזרח
שהם ציין, כי הדאגה הלקויה של ישראל לבריאות אזרחיה נובעת ממדיניות שגויה של מקבלי ההחלטות והמערכת הרפואית בארץ. "בארצות הברית - פיקוח מחמיר נגד זיהום אויר ושימוש בחומרי הדברה ביתיים קיים למעלה מ-20 שנה. לדאבוני, בישראל טרם הכירו בהשפעות המזיקות של הגורמים הללו על בריאות האזרח והיא מצטיירת כמדינה לא מפותחת שמזיקה לאזרחיה".
הוא ציין, כי הסיבה העיקרית לכשל בדאגה לבריאות האזרח נובעת מיחס לא פורפורציונלי במשאבים שמוקצים לטיפול בתחלואה ותרופות לעומת אלה המוקצים למניעה מבעוד מועד על-ידי שיפור הסביבה. "אני קורא למשרד הבריאות להחמיר את המדיניות העוסקת בשימוש בחומרים מזיקים בארץ", הוא הדגיש.
משרד הבריאות: לא נעשה מספיק לקידום הנושא
במהלך הדיון הודו נציגי משרד הבריאות, כי יש לשנות סדרי עדיפויות. הם הסכימו עם נציגי איכות הסביבה כי לא נעשה מספיק לקידום הנושא וכי יש להעמיק את שיתוף הפעולה בין המשרדים. כמו כן הסכימו הנוכחים, כי יש להעלות יותר את הנושא באמצעי התקשורת כדי להגביר את המודעות הציבורית. יו"ר הוועדה סיכם, כי לאור חשיבות הממצאים שהועלו בדיון הוא מבקש מנציגי המשרדים להתכנס אחת לשלושה חודשים כדי לקדם את הטיפול בסוגיה.
הדיון בוועדת הפנים היווה אירוע מקדים לכנס רב-משתתפים בנושא "בריאות וסביבה" שנערך באוניברסיטת תל אביב, בהשתתפות צמרת מקבלי ההחלטות במערכת הפוליטית והרפואית בישראל.

תאריך:  24/06/2005   |   עודכן:  24/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר ושלומי דיאז
המשטרה חושדת כי מדובר בחבלה    ההורים והמטפלת מאשימים זה את זה    מצב התינוקת מוגדר כקשה והיא מונשמת ומורדמת
נוה יוסף
"התנהגותו של הנאשם מצביעה על אדם ברוטאלי, שאיננו בוחל בכל אמצעי אלים. אף שהמתלונן התחנן בפניו שלא יכה אותו בהיותו אדם חולה, הוא המשיך להפליא בו את מכותיו תוך כדי שימוש במוט עשוי מתכת וגרם לו לנזקים גופניים חמורים שבגינם נזקק לטיפול רפואי מסיבי" - כותב השופט עוני חבש בגזר דינו
עומר שיקלר
מני מזוז, היועץ המשפטי לממשלה, אמר את הדברים בראיון ל"מקור ראשון"    מתריע מפני סכנה של אנרכיה מוחלטת בעקבות ההינתקות    עונה למבקריו: אני לא יס-מן של שרון
עומר שיקלר
הרמטכ"ל בירך את קציני הים החדשים בטקס סיום קורס חובלים    ציין: "מצווים אנו לשמור על שלמותו של צה"ל"    מפקד חיל הים: חיל הים שמח לקבל אל שורותיו היום קצינים איכותיים שעמדו במסלול המפרך
כתב טלספורט
רונן קצב שישהה בספרד יפגש עם ראשי סנטאנדר שלא רוצים את אפק לעונה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il