X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות הפיגוע הוגבלה תנועת הפלשתינים בכבישים באזור חברון חוליית המחבלים נמלטה ככל הנראה לכיוון מחנה הפליטים אל-פאוואר
▪  ▪  ▪

שניים נערים נרצחו בפיגוע הירי ליד בית חגי ביום ו': אביעד מנצור, בן 16, תושב עותניאל, שנפצע באורח אנוש בפיגוע ומאז נאבק על חייו, מת הבוקר מפצעיו (יום א', 26.6.05). הלוויתו יצאה בשעה 14:30 מעותניאל להר הזיתים שבירושלים ובשעה 18:00 הגיעה לירושלים.
הלוויתו של אביחי לוי, בן 17, שנהרג גם הוא בפיגוע, יצאה ב-12:00 בצהריים אל בית העלמין בהר הזיתים. משפחתו של אביחי ביקשה קודם להלוויה להביע עמדה במהלך הלווייה כנגד ההינתקות. משתתפי הלוויה הגיעו למסע לבושים כתום ודרשו את ביטול ההקלות לפלשתינים, כשהם חולפים מול משרד ראש הממשלה בירושלים ומקיימים במקום עצרת מחאה. בשעה 17:30 הוא נטמן בהר הזיתים.
שלושה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע באורח קל-בינוני.
צה"ל הגביל אתמול את התנועה של הפלשתינים באזור חברון, בעקבות הפיגוע. מפקד חטיבת יהודה, אל"מ מוטי ברוך, אמר, כי "חוליית המחבלים ניצלה את חופש התנועה שניתנה לאוכלוסייה הפלשתינית". החולייה נמלטה למחנה הפליטים אל-פאוואר. אל"מ ברוך ציין, כי בעקבות האירוע צומצם חופש התנועה של הפלשתינים בכבישים ונמשך המצוד אחר החולייה. צה"ל עצר 14 פעילי ג'יהאד איסלמי במחנה הפליטים אל-פאוואר וכפרים נוספים באזור.
האירוע החל ביום שישי סמוך לשעה 17:00, כאשר רכב פלשתיני הגיע מכיוון דרום מזרחית לצומת הסמוך לבית חגי, שבו עמדו באותה עת חמישה צעירים. הרכב המשיך צפונה כמאה מטר לאחר הצומת, ביצע סיבוב פרסה, חזר אל הנערים וירה בהם מטווח קצר.
כתוצאה מהירי, כאמור, נרצחו אביחי לוי ואביעד מנצור ושלושה נוספים נפצעו באורח קל-בינוני. גדודי אל-אקצה והג'יהאד האיסלמי נטלו אחריות לביצוע הפיגוע.
מג"ד לביא, סגן-אלוף רועי, אמר: "מדובר באירוע קשה המבטא את ניסיונם של ארגוני הטרור לשבור את הרגיעה באזור. בתקופה האחרונה אנו עדים למספר ניסיונות לביצוע פיגועים נגד כוחותינו. בעקבות ניסיונות רבים אלו, צה"ל מסכל פיגועים רבים ומבצע מעצרים רבים".
לא היתה התרעה ממוקדת לגבי פיגוע הירי. גזרת יהודה מתאפיינת בכך שלרוב אין התרעות ממוקדות על ביצוע פיגועים.
בהודעת מועצת יש"ע שפורסמה זמן קצר לאחר התקרית נאמר: "כפי שהתרענו בעבר, עם ההתקדמות לקראת ביצוע ההינתקות והמשך הבריחה מחבלי הארץ, יגבירו ארגוני הטרור את הניסיונות לבצע פיגועים. גם הנערים ששילמו היום בחייהם ובגופם יוצגו על-ידי הפלשתינים כחלק מהסטטיסטיקה של ניצחון הטרור על ישראל, ניצחון שהביא לגירסתם להחלטה על הנסיגה מחבל עזה וצפון השומרון".
מפלגת "האיחוד הלאומי" הגיבה גם היא לפיגוע הירי ומסרה: "פיגוע הירי הוא תוצאה ישירה של מדיניות הממשלה להוציא את כוחות צה"ל מחברון על-מנת למנוע חיכוך כביכול בין היישוב היהודי לערבים. גם ההיערכות למסור את בית-לחם לפלשתינים רק תגביר את הטרור כנגדנו. ברגע שהפלשתינים רואים כי הרסן של כוחות הביטחון כנגדם הותר והופנה כלפי המתיישבים, הם מפנים גם כן את כוחותיהם כלפי מתיישבי יש"ע ודרום הארץ".
ד"ר רון בריימן מחוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, מסר בתגובה לפיגוע: "כמחווה על רצח 2 נערים יהודיים ממשיכה ממשלת הטרנספר של שרון-מופז במלחמה 'נחושה' בטרור ובמתן רוח גבית לטרור: היא מעבירה לרשות הטרור הפלשתינית עוד 2 ערים... חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי קורא לכל מי שעיניו בראשו להניף את דגל המאבק בטרנספר, הדגל הכתום".
שוטר נדקר ע"י פלשתיני בירושלים
שוטר נדקר על-ידי פלשתיני בדרך שכם בירושלים. השוטר נפצע באוזנו, מצבו הוגדר קל והוא פונה על-ידי צוות מד"א לבית החולים שערי צדק בעיר.
מהמשטרה נמסר, כי הרקע לדקירה הוא לאומני וכי הדוקר נלכד, נעצר והועבר לחקירה.

תאריך:  25/06/2005   |   עודכן:  26/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
שייח' אחמד פאהד אל-אחמד אל-סבאח: אתמול התחלנו בהתייעצויות ושוחחנו על הגדלת התפוקה, אבל אז המחיר ירד    אני צופה שהמחירים יגיעו לרמות נורמליות בקרוב
טלספורט
בדיקות רפואיות וחוזה ל-4 שנים ממתינים לקשרה המצטיין של מכבי פ"ת    השכר לעונה הראשונה, 250 אלף יורו.
עומר כרמון
העיתון אל-וטן: סעודיה התחייבה לא להתנות כל מכרז או חוזה המוצע בממלכה באי-קיום קשר עם ישראל    לא תגביל סחר עם חברות המקיימות קשר מסחרי או צבאי עם ישראל
עומר כרמון
ריק סמולן ודיוויד אליוט-כהן ביקשו מאזרחי ארה"ב לשלוח תמונות מחייהם המשותפים עם כלביהם וחתוליהם    הם קיבלו בסתיו האחרון למעלה מ-50 אלף תמונות, מתוכן נבחרו 500
עומר כרמון
ועד הטכנאים והמהנדסים של רשות שדות התעופה הפסיק את העיצומים שגרמו לשיבושים בשבת בנמל התעופה בן-גוריון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il