X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה נפגש בצהריים עם משלחת מראשי חב"ד הרב גרונר: באנו לכאן כדי להזכיר לשרון את דברי הרב שאסור לוותר על אף שעל אבל חשוב לשמור על החוק שרון: לא נרשה שירימו יד על חייל, שוטר או איש ביטחון
▪  ▪  ▪


"לאף אחד במדינה אין זכות לחסום את צירי התנועה או לחבל במתקני ציבור. יש כאן קבוצה קטנה של קיצונים שמנסה לכפות את רצונה על עם שלם". כך התריע ראש הממשלה, אריאל שרון, במהלך פגישה שנערכה בשעות הצהריים (יום ג', 28.6.05) עם משלחת ראשי חב"ד. מלשכת שרון נמסר, כי הפגישה התקיימה באווירה טובה.
המשלחת כללה את הרב יהודה לייב גרונר, שהיה מזכירו של האדמו"ר מליובאוויטש; הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, ראש בית הדין של רבני חב"ד בישראל; הרב מנחם גלוכובסקי, סגנו של ראש אב בית הדין; הרב שמעון אליטוב, רבה של המועצה האזורית מטה בנימין; הרב יוסף יצחק אהרונוב, ראש צעירי אגודת חב"ד ואגודת חסידי חב"ד; מנחם ברוד, דובר חב"ד; לוי דרעי, חבר הנהלת צעירי חב"ד.
שרון אמר לרבנים, כי אם לא תהיה אחדות בין היהודים, ואם ימשך המצב בו יש שנאות, הסתות, איומים ותקיפות כלפי כוחות הביטחון, המדינה לא תוכל להתקיים. "אתם חייבים להשמיע את קולכם גם אם זה לא קל וזה לא נוח לכם כי זה מצב מסוכן", אמר.
הרב גרונר אמר: "באנו לכאן כדי להזכיר
את דברי הרב שאסור לוותר על אף שעל
במהלך הפגישה, פתח מזכירו של הרבי מליובאוויטש בסיפורים על פגישותיו של ראש הממשלה עם האדמו"ר ועל הקשר החם שהיה ביניהם.
נציגי חב"ד הודיעו לשרון, כי הם מתנגדים נחרצות לתוכנית ההינתקות, וזאת לאור העובדה שהרבי התנגד לוויתור על אף שעל מחלקי ארץ ישראל. הרב גרונר אמר: "באנו לכאן כדי להזכיר לראש הממשלה את דברי הרב שאסור לוותר על אף שעל, אבל גם חשוב לשמור על החוק". לדבריו, צריך למחות נגד התוכנית אבל הכל חייב להיעשות על-פי חוק.
דובר חב"ד, מנחם ברוד, אמר לשרון: "אין לנו את הניסיון והידע שלך, אבל יש לנו רבי, שאנו בטוחים שהוא צודק. לכן הציבור שלנו כל כך כואב ותוסס. קשה לנו לשלוט בסערה בתוך חב"ד, אבל אנו אומרים שאנו נגד אלימות ונגד ההסתה".
חשוב לי להסביר לכם שההסתה, השנאה
שמתפתחת והאיומים מביאים לסכנה גדולה
במהלך הפגישה סקר שרון בפני ראשי חב"ד את יתרונותיה של תוכנית ההינתקות, את הנסיבות שהובילו אותו ליזום אותה, ועל החשיבות שהוא רואה במפעל ההתיישבות. הוא ציין, כי הוא יודע שאנשי חב"ד מתנגדים לתוכנית ואין בכוונתו לנסות ולשכנע אותם. "חשוב לי להסביר לכם שההסתה, השנאה שמתפתחת והאיומים מביאים לסכנה גדולה. המצב הזה, אותו ראינו אפילו הבוקר כלפי הרמטכ"ל דן חלוץ, הוא מסוכן מאין כמוהו", אמר. שרון התייחס גם לתופעת הסרבנות ואמר כי זוהי תופעה חמורה ביותר.
הוא הוסיף, כי התמונות והכתבות על הפעילויות של אנשי חב"ד גרמו לחב"ד נזק גדול וכתוצאה מכך נגרם גם נזק גדול ליהדות: "הציבור אינו מבין את ההבדל בין הפלגים השונים".
ראש הממשלה הוסיף, כי נושא האלימות כלפי כוחות הביטחון לא יימשך: "לא נרשה שירימו יד על חייל, שוטר או איש ביטחון. אם המדינה הזו רוצה להמשיך ולהתקיים כמדינה דמוקרטית היא צריכה למנוע זאת בכוח רב. לא יתכן שאנשי כך יתקפו שוטרים וחיילים".
שרון: הגעתי למסקנה שזה חשוב מאוד לישראל
ראש הממשלה אמר עוד כי הוא מבין את הקושי והכאב. "גם לי זו ההחלטה קשה וכואבת, אולי הכי קשה וכואבת אי פעם. אבל הגעתי למסקנה שזה חשוב מאוד לישראל. התוכנית הובאה לממשלה ולכנסת ועברה ברוב גדול. נכון שזה קשה וכואב, אבל מדינת ישראל החליטה - עוזבים את עזה. וגם אם זה קשה זה יבוצע. התוכנית תבוצע כי היא הדבר הנכון למדינת ישראל", ציין בפני הרבנים.
גם המחאה החריפה ביותר צריכה להיעשות ללא הסתה
הרב שמעון אליטוב אמר, כי חסידי חב"ד פועלים ברוח טובה. "אסור לחשוד בנו באלימות. גם המחאה החריפה ביותר צריכה להיעשות ללא הסתה וללא קריאות קשות. זו לא דרכה של חב"ד", ציין.
הרב גלוכובסקי אמר: "אנחנו יודעים שאתה חושב שזה לטובת עם ישראל, אבל כידידים וכמו בני משפחה אנו מזכירים לך את מה שהרבי אמר". הרב אליטוב סיכם: "נפגשת עם הרב הרבה פעמים ואתה כמו חלק מהמשפחה שלנו. גם בתוך המשפחה יש ויכוחים אבל זה לא שולל את הידידות וההערכה. אנו אומרים לך: חב"ד הרשמית נגד כל המילים הקשות והתעמולה הגורפת ואת זה פרסמנו גם בעיתון".
מאות אנשי חב"ד ישתתפו בחסימות הכבישים
בשעות הערב נודע, כי מאות מתושבי כפר חב"ד צפויים להשתתף (ג') בכינוס פעילים, תחת הכותרת: "יוצאים למאבק בשטח". מארגני הכינוס מסרו, כי מטרת הכינוס היא להיערך לקראת מפגן הכבישים שיתקיים ביום ד'.
בכינוס צפויים להשתתף רבה של קריית מוצקין, הרב דוד מאיר דרוקמן, משה לשם, יו"ר חי"ל ותושב "מעוז הים" ברוך מרזל, והרב שלום וולפא ממטה למען שלמות הארץ בחב"ד.

תאריך:  28/06/2005   |   עודכן:  29/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
שר התקשורת הרוסי: הנשיא פוטין תומך בהקמת קרן מו"פ ישראל-רוסיה, והוא אף הנחה חברות לקחת חלק במיזמים משותפים
הדר פרבר
כדי לצפות בווידאו נדרשת תוכנה אשר זמינה ללא תשלום    המניה ממשיכה לעלות
מחלקה ראשונה
הפסטיבל מציג בכל שנה כ-200 סרטים חדשים מכל העולם, סרטים בפרמיירות בינלאומיות ומארח יוצרים
עומר שיקלר
בתום דין משמעתי שערך כשעתיים שפט סגן מפקד אוגדת עזה את החייל על שסירב לקחת חלק בפעולה צבאית ועל איום על קצין והעלבתו
עדי גלסקה
הקבוצה השבדית, שהוגרלה במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, מול מכבי חיפה, סיכמה עם האלופה הישראלית על תאריך המשחק הראשון בשבדיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il