X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אולי כדאי שממשלת ישראל תעבור לשיטת החברות הסלולריות - זמן אוויר, כל אזרח ישלם לפי זמן האוויר שהוא חי במדינה
▪  ▪  ▪

כמו הרבה דברים יוצאי דופן שקורים במדינתנו, גם לגזירות הכלכליות אנחנו אדישים, ולא כל כך מבינים שמה שמצהיר היום ביבי בתקשורת זה מה שיעבור בסופו של דבר בכנסת. נו באמת, אם פיגועים הם כבר חלק מסדר היום שלנו, מה יש לנו לעשות מול גזירות תקציביות.
מיסוי על קרנות השתלמות, הורדת זכאות למובטלים, מיסוי על פרסים ועוד כמה פתרונות פלא, אשר יאפשרו "למשק" (קבוצת אנשי עסקים), לצאת מן המיתון ולומר בגאווה, המשק בצמיחה.
אולי כדאי שממשלת ישראל תעבור לשיטת החברות הסלולריות, זמן אוויר, כל אזרח ישלם לפי זמן האוויר שהוא חי במדינה. מי שחי באזורים משפיעים ושלא זקוקים להתערבות ולעזרת הממשלה ישלם כמובן זמן אוויר נמוך, ומי שחי באזורים אשר דורשים השקעה והתייחסות יתירה של הממשלה ישלם זמן אוויר גבוה, שהרי המדינה צריכה לשלם ביטוח לאומי והשלמת הכנסה ולדאוג לחינוך טוב יותר. בקיצור, נראה כי זמן אוויר הוא פתרון הולם, ניתן להחליף כבר את מנגנוני המיסוי.
הממשלה תוכל גם לעשות דילים, בהם משלמי זמן האוויר הזול יוכלו לדבר בינם לבין עצמם, יש להם הרבה על מה לדבר, הם צריכים להוציא את "המשק" מהבוץ, הם צריכים לדאוג למקומות תעסוקה, להוריד את רמת ההכנסה כדי שיוכלו להעסיק יותר פועלים. תחשבו כמה נפלאה היא השיטה, בעלי חברות כח אדם גדולות ישלמו פחות זמן אוויר, בעלי מפעלים וקונצרנים ישלמו פחות, אפילו בכירים באוצר ישלמו פחות, הרי חייב להיות קשר בין, המגזר העיסקי לאוצר.
לפי שיטת המיסוי של "זמן אוויר", בהחלט צודק להטיל מס על קרנות השתלמות, שהרי פועלים, מורים ועובדים יקרים, לא רק שאתם נטל על המדינה, אתם גם רוצים תשלום ללימודים, מה עם לעבוד קצת, הרי אתם החלק המהווה נטל על המדינה, המדינה משקיעה בכם משאבים בלי סוף, ממילא לא יצא מכם כלום, צריך לעבוד ולהחזיר למדינה את מה שהיא משקיעה בכם, אתם כל הזמן רק דורשים.
שיטת המיסוי המוצעת, כמובן תטפל גם בסטודנטים, אשר גוזלים מהמדינה משאבים בלתי נגמרים, לומדים לומדים, אבל מה הסטודנטים תורמים למדינה? אז למה שנקל על שכר הלימוד, הסטודנטים לא מודעים בכלל שהאוניברסיטאות ממש מתקשות לשלם תשלומי ענק לעובדי קבע מאוגדים היטב, והפחתה בשכר הלימוד ממש תקשה על תשלום משכורתם, איפה האחריות?
חיילים משוחררים, על איזה הטבות הם מדברים, ממילא כולם יוצאים לטייל בעולם. שלמו ביטוח לאומי וצאו בהצלחה לטיול. מענקים, עבודה מועדפת, באים על חשבון סעיפי תקציב חשובים הרבה יותר. משרד החוץ למשל, אתם רוצים שהדיפלומטים והשליחים שלנו יראו רעבים? איפה היצוגיות?
לסיכום רבותי, תכנית מיסוי חדשה בסגנון זמן אוויר, בהחלט תביא לצמיחה במשק הישראלי. כל אזרח ישלם לפי מה שהמדינה משקיעה בו, ושאף אחד לא יבלבל מה הביא אותו למצב הזה, די להתבכיינות, הגיע הזמן להעלות את התוצר הגולמי, להניף את המסחר והיבוא.
אזרחים ישראלים יקרים, מי לכל השדים הסמיך את ביבי נתניהו לגעת לנו בקרן ההשתלמות שהרווחנו בדם ובייזע, מי הסמיך אותו להקשות על חיילים משוחררים ששמרו עליו כדי שיוכל לגזור גזירות בשלום? מי הסמיך את הממשלה הזו להעלות שכר לימוד לסטודנטים או לבטל הטבות?
לא אני, לא אף אחד מכם, ואני בטוח שגם לא אלה שמקבלים "דילים" על זמן האוויר, אבל מה אכפת להם, מישהו דואג להם בכל מקרה.

תאריך:  24/09/2004   |   עודכן:  24/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אל"מ מיל. משה לשם
שווה לעצור לרגע, להרהר, לאן כל זה מוליך אותנו, ומה יצא לנו מזה?
פנחס (פיני) פישלר
ביקורת על תהיות השופט מישאל חשין בבג"צ בעניין השר צחי הנגבי; היכן היא אותה "חזקת החפות" העומדת לו ל"חשוד" כל עוד לא הוכחה אשמתו?
אורי מילשטיין
לו היה הדוח המלא של ועדת אגרנט מתפרסם ברבים, מיד לאחר השלמתו, הוא היה יכול לעורר חשיבה יצירתית בתחום הביטחוני
מוטי שפירא
הבעיה המרכזית היא ששני קולות חסרים באופן בולט וניתן לראות זאת היטב במשבר הנוכחי של הרשויות המקומיות: האחד - הכנסת, השני - תושבי הרשויות המקומיות
אליקים העצני
אהרון הכהן ערך לרגלי הר סיני משאל-עם וראה זה פלא - רוב מכריע הצביע בעד העגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il