X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האלוף דן הראל הסיר את צו ההגבלה על כניסה והשהייה ברצועת עזה הוציא צו חדש המגביל את הכנסת מטלטלין לרצועה חיילי צה"ל במחסומים יבדקו את חפצי הנכנסים בית המשפט המחוזי האריך מעצרם של 16 פעילי ימין
▪  ▪  ▪

מפקד פיקוד דרום, האלוף דן הראל, הודיע (יום ו', 1.7.05) על הסרת צו איסור הכניסה והשהייה ברצועת עזה שהטיל ביום ה'. עם זאת, הטיל האלוף צו חדש, האוסר על מבקרים להיכנס עם ציוד שעלול לשמש את מתנגדי ההינתקות.
בעקבות ההחלטה החדשה, תתאפשר הכניסה לאזרחים שאינם תושבי גוש קטיף, אולם חפציהם יבדקו. גורמי צבא ציינו, כי תוגבל יכולתם של תושבים ושאינם תושבי הגוש להכניס מטלטלין שונים ובהם תכולת דירה, ציוד לשהייה ממושכת בשטח, ציוד מכני כבד, חומרי בנייה וגלם ואמצעים שייעודם התנגדות לפינוי.
בצה"ל מדגישים, כי במקרים מיוחדים תותר הכנסת מטלטלין שונים, וזאת בכפוף לאישור הרשויות. "צה"ל ומשטרת ישראל ממשיכים לעשות כל מאמץ על-מנת למזער את הפגיעה בשיגרת החיים של אזרחי ישראל המתגוררים ברצועת עזה", אמרו בצה"ל.
ההחלטה להסיר את צו ההגבלה התקבלה, לאחר שבשעות הלילה והבוקר קיימו גורמי צבא ומשטרה הערכות מצב שהביאו למסקנה כי בשלב זה צומצם איום ההסלמה שנוצר בימים האחרונים. כבר בשעות הערב של יום ה' אמר האלוף הראל, כי יבטל את הצו רק לאחר שיובטח השקט והפעילים הקיצוניים יעזבו את האזור.
הצו החדש שהוצא, האוסר הכנסת ציוד וכמויות גדולות של מזון לרצועה, מעורר רוגז רב בישובי גוש קטיף. ראש מועצת חוף עזה, אבנר שמעוני, הכריז פומבית כי תושבי גוש קטיף יפרצו את המצור כמו שנפתחה הדרך לירושלים. שמעוני זועם במיוחד על האיסור להכניס ציוד ומזון בכמויות גדולות. לטענתו, ממשלת שרון מנסה לייבש את האזור ולמנוע מתושבי גוש קטיף לקיים חיים תקינים.
גם מנהיגים אחרים מקרב תושבי גוש קטיף גינו את צה"ל על הצו החדש שהוצא. נודע, כי פעילי ימין מבקשים להכניס כמויות גדולות של ציוד, לרבות אוהלים ושקי שינה. הרעיון הוא להבריח את הציוד דרך היבשה, ואם לא יתאפשר הדבר - להבריח את הציוד בדרך הים.
מעצר למתפרעים במואסי
בית המשפט המחוזי בבאר שבע האריך (ו') את מעצרם של 16 פעילי ימין, שנעצרו ביום ה' במאבק באזור המואסי. עשרה אחרים שוחררו.
ההחלטה ניתנה לבקשת המשטרה והפרקליטות, שהגישו ערר על החלטת בית משפט השלום בבאר-שבע - שהורה על שחרור 26 פעילי ימין ממעצר, לאחר שאלה נעצרו במאחז טל ים במואסי. חקירתם נעשית על-ידי חוקרי היחידה המרכזית של המחוז הדרומי, בליווי של הפרקליטות. 19 האחרים נחקרים במשרדי הימ"ר הדרומי בחשד לעבירות של תקיפת שוטרים, התפרעות והפרעה לשוטרים במילוי תפקידם.
ביום ה' עצרה המשטרה ארבעה מיושבי מלון מעוז הים, שלטענת המשטרה התנגדו באלימות לפינוי. שניים מהם קטינים. בתום חקירה הוחלט לשחרר את אחד הקטינים ואת אחד הבגירים. קטין ובגיר נוסף תושבי איו"ש נכלאו והועברו לחקירת משטרת מרחב שמשון. החשד לגביהם הוא שהיו מעורבים באירוע ירי על פלשתיני בסמוך ל"מעוז הים" בתאריך 18 ביוני. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם, אך בימ"ש בבאר שבע הורה לשחררם בערבות ובתנאי מעצר בית וכן אסר עליהם להיכנס לרצועה.
חתם על הצו בעקבות הקצנה
בשעות הצהריים של יום ה' חתם מפקד פיקוד דרום על צו זמני לאיסור כניסה ושהייה לשטח רצועת עזה. בהודעת צה"ל נמסר, כי הצו הוצא בעקבות כך ש"ביממה האחרונה חלה הקצנה חמורה נוספת בפעולות הקיצונים, הכוללות, בין השאר, הפרות סדר חוזרות ונשנות ופגיעות בתושבים הפלשתינים ובאנשי כוחות הביטחון". הוא אמר, כי "קיים מידע עדכני על קבוצות נוספות של קיצונים הנעות לעבר רצועת עזה, בכוונה לתגבר את חבריהם ולפעול להסלמת פעולות הפרובוקציה".
"בכוונה צה"ל ומשטרת ישראל לפעול בזמן הקרוב להרגעת הרוחות ולהשבת המצב לקדמותו. בנוסף, נמצאים כוחות הביטחון בקשר שוטף עם מנהיגי הישובים בגוש קטיף ומעדכנים אותם בכל התפתחו", הודיעו בצה"ל.
בשעות הצהריים פינו שוטרים וחיילים את מלון "מעוז הים" והקימו במקום מוצב צבאי.

בהכנת הידיעה השתתף שלומי דיאז
תאריך:  01/07/2005   |   עודכן:  01/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טלספורט
מספר אוהדים של העולה החדשה פנו ליו"ר לשעבר של בני יהודה וביקשו ממנו להצטרף לקבוצה ובינתיים, מחכים לאחים יתום
טלספורט
בקבוצה רוצים להגיע עד סוף החודש הבא ל-10,000 מינויים    רוסו דוארטה וקאקו ינחתו בשישי ובשבת לקראת פתיחת האימונים ביום ראשון
יפעת גדות
בישראל, נחנך בשנת 1921 הקשר הטלפוני בין ירושלים, יפו וחיפה והוכרז על שירות טלפון ציבורי    דמי התקנת טלפון באותן שנים עלו על ההכנסה החודשית הממוצעת
עומר כרמון
מחקר שוק מקיף וראשון מסוגו שערכה הסוכנות היהודית בקרב יהודי צפון אמריקה: פוטנציאל העלייה מארה"ב אינו אורתודוקסי בעיקרו    מרבית יהודי ארה"ב מביעים התעניינות בביקור בישראל
עומר כרמון
בעקבות תקריות האש בגבול הצפון התלוננה ישראל באו"ם, אך הודעת מועצת הביטחון לא קראה לפרק את החיזבאללה מנשקו    כוחות צה"ל ממשיכים לחפש אחר חברי החולייה שתיכננו לחטוף חיילים    פואד סניורה האנטי-סורי ירכיב את ממשלת לבנון הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il