X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השרה דליה איציק לנתניהו: מה יקרה אם מישהו לא יבין נכון את הקריצות נתניהו בתגובה: הוויכוח בינינו לגיטימי, האלימות לא השר אולמרט: ביבי נוקט בעמדה של הימין הקיצוני המתלהם ח"כ שטייניץ: אין עילה לפטר את נתניהו
▪  ▪  ▪
המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס

השרה דליה איציק

השר סילבן שלום

ישראל כ"ץ: יש לדחות על-מנת לאפשר היערכות טובה יותר

יואב יצחק
שרון מזהיר: אם נתניהו ייעדר - הוא יפוטר

העימות, הבוקר
הממשלה התכנסה הבוקר (יום א', 3.7.05) כאשר על הפרק מחלוקת קשה בין ראש הממשלה, אריאל שרון, לשר האוצר, בנימין נתניהו, לגבי ההצבעה בכנסת על דחיית תוכנית ההינתקות, העלולה לגרור פיטורי נתניהו מהממשלה במידה ויחליט להעדר ביום ד' מהצבעה בכנסת.
בתום דיון דחתה הממשלה את הערר של השר ישראל כ"ץ בדבר דחיית ההינתקות ברוב של 18 מול 3. השרים שתמכו בהצעה הם נתניהו, נוה וכץ. בעקבות החלטה זו, תתנגד הממשלה בהצבעה ביום ד' להצעת החוק של אורלב.
נשיא התאחדות התשיינים לשעבר, התעשיין עודד טירה, המקורב לשני האישים, החל במוצ"ש לתווך בין הצדדים. לדבריו, המשבר עלול לגרום נזק למשק ועל-כן הוא החליט לנסות ולגשר ביניהם.
בפתח הישיבה הבהיר רה"מ שרון, כי הוא מתנגד לדחיית ההינתקות. "כל דחייה מסוכנת - זו עמדתי הנחרצת", אמר לשרים ופנה לשרים מטעם מפלגתו והלין על כך שהם שומרים על זכות השתיקה בנושא האלימות הקשורה להינתקות. "רבותיי, מצב הדממה הזה לא יכול להימשך. הייתי שמח גם אם השרים היו אומרים זאת".
שרון הוסיף, כי הנחה את השר לביטחון פנים ואת מפכ"ל המשטרה לבצע כל פעולה כדי למנוע את ההשתוללות והפגיעה בשלטון החוק.
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט, אמר בישיבה, כי באופן אובייקטיבי הפעולה נגד ההינתקות בשלב הזה – לאחר שהממשלה אישרה אותה – תביא באופן בלתי נמנע להפלת הממשלה. "גם אם יגידו מתנגדי ההינתקות כי הם לא חפצים בקריסת הממשלה, הם חייבים להבין שפעולה זו תביא לכך כי מפלגת העבודה תעזוב הקואליציה והממשלה תיאלץ להכריז על בחירות חדשות"אמר השר אולמרט.
הוא הוסיף, כי "המהלכים הללו לא יעצרו את ההינתקות. כי רוב עם ישראל מבין כי ההינתקות היא תנאי חיוני לצמיחה כלכלית".
במהלך ישיבת הממשלה הבוקר הועלה לדיון הצעה לדחיית תוכנית ההינתקות, זאת בעקבות ערר שהגיש שר החקלאות, ח"כ ישראל כץ, על החלטת ועדת השרים לחקיקה, בראשה עומדת שרת המשפטים ציפי לבני. על-פי ההחלטה, הממשלה תתנגד להצעת ח"כ זבולון אורלב לדחות את יישום ההינתקות. נתניהו הכריז, כי בכוונתו להצביע בממשלה בעד הצעת החוק, וכי בכוונתו להעדר ממליאת הכנסת ביום ד'. כאמור, הממשלה דחתה את הערר.
השר כץ אמר בקשר לערר שהגיש, כי "יש לדחות בשלושה חודשים על-מנת לאפשר היערכות טובה יותר לתוכנית, ישנם תחומים רבים בהם לא הייתה היערכות מספקת לביצוע התוכנית, כגון תחום החקלאות, והקרקעות הדיור וכו'". הוא הוסיף, כי "דחיית התוכנית בשלושה חודשים תקל על המתיחות בחברה הישראלית ותצמצם את הסכנות מאלימות הצפויה".
שר הביטחון, שאול מופז ענה לשר כץ על טענתו כי הצבא לא מוכן לביצוע ההינתקות ואמר לו: "אל תטיל ספק במוכנות של צה"ל לפינוי. אנחנו מוכנים. תתעסק בענייניך".
פרס מזהיר: נפרוש אם יחבלו במהלכי ההינתקות
העימות בין נתניהו ושרון "שואב" חלק משרי הממשלה לויכוח המתעצם. החריף שבהם הוא השר שמעון פרס, יו"ר העבודה. פרס אמר הבוקר, בטרם נכנס לישיבת הממשלה, כי מפלגת העבודה תפרוש מיידית מהממשלה אם יחבלו שרי הליכוד במהלכי ההינתקות.
השר חיים רמון אמר כי לא יכול להיות מצב שנתניהו ינהל מסע תעמולה נגד ההינתקות שהיא הנושא המרכזי המעסיק את הממשלה, ובמקביל ימשיך להישאר בממשלה. רמון ציין, כי אין מדובר בשר "רגיל", אלא בשר כלכלי בכיר מאוד המרכז את כל ענייני החברה והכלכלה.
שר החוץ סילבן שלום סילבן אמר כי בשלב הזה צריך להיות חכמים, לא צודקים. "צריך לעשות הכל כדי לגשר ביניהם. יש אחריות משותפת. גם במידה והשר נתניהו יחליט להעדר, צריך להיות חכמים ולא צודקים. אסור לפטר שרים מהמשלה, ואסור להחמיר את הקרע בעם וגם בליכוד".
השר אהוד אולמרט אמר, כי "צריך להפסיק את נסיונות החתירה הבלתי פוסקים הללו נגד הממשלה, נגד מדיניות הממשלה ונגד ראש הממשלה אישית".
"הויכוח עם ביבי אינו עניין טכני פרוצדוראלי לגבי נוהלי הצבעה ודיון בממשלה ובכנסת, בעניין ההינתקות. הויכוח הוא מהותי - ויורד לשורשי המחלוקת המהותית המפלגת את הציבור הישראלי. במחלוקת הזו נוקט ביבי נתניהו בעמדה של הימין הקיצוני, המתלהם. מדהים שעושה את זה מי שהיה האיש שהתחייב לקיים את הסכמי אוסלו ואף הביא את הויתור על חברון לכלל השלמה", אמר אולמרט.
השרה איציק לנתניהו: אני מתה מפחד ואתה לא עושה כלום
השרה דליה איציק מהעבודה פנתה לשר האוצר והטיחה בפניו: "ביבי, איך אתה לא מפחד שזה יקרה עוד פעם? זה כבר קרה פעם אחת. מה יקרה אם מישהו לא יבין נכון את הקריצות והמשחקים שלך? מה יקרה אם יקום מטורף ויעשה את זה שוב? אני מתה מפחד ואתה לא עושה כלום".
היא המשיכה בדבריה ואמרה: "איך אתה לא מפחד שירצח כאן ראש ממשלה נוסף? עליך לצאת בנאום דרמטי נגד האלימות".
השר נתניהו, ששמר על שתיקה בימים האחרונים בקשר לאפשרות שיפוטר ואמר: "אני מציע לשרי מפלגת העבודה להתעסק בשיקום ההריסות שלהם ולא במה שקורה בליכוד. הניסיון להדביק לי את האחריות על מה שעושים הקרימינלים הסהרורים הוא פסול מוסרית" הוא המשיך והדגיש - "אמרתי, הוויכוח בינינו לגיטימי, האלימות לא".
נתניהו: אלך עד הסוף
מקורבי נתניהו הודיעו במהלך השבת, כי מקובל ששרים נעדרים מהצבעות במליאת הכנסת ללא קיזוז, ואיש אינו מפטר אותם. הם הדגישו, כי הנוהג הזה מקובל גם בהצבעות על נושאים חשובים ועקרוניים. בנוסף, הם ביקשו להזכיר לרה"מ שרון, כי בשנת 97' הוא עצמו נעדר מההצבעה במליאת הכנסת על אישור הסכם חברון, ונתניהו לא פיטר אותו. הם הוסיפו, כי בכוונת נתניהו ללכת עד הסוף, ובמידה ונתניהו יפוטר - מדובר במהלך שיוביל לפגיעה במשק הישראלי והפסקת הרפורמות.
בסביבת נתניהו ציינו גם, כי במידה ושרון יממש את איומו ויפטר אותו, הדבר יביא לנפילת שרון והיבחרו של נתניהו למנהיג הליכוד. ביחס לכך ציין שרון כבר בשבוע שעבר, כי האיומים לא מפחידים אותו. "אני שומע איך מתכננים את הדחתי הפוליטית, את הפלת הממשלה. אני לא מתייחס לה יותר מדי ברצינות... עמדתי כבר במבחנים קשים, גם קשים מאלה", אמר.
נתניהו מזה ושרון מזה נמנעו בסוף השבוע מהטחת האשמות ישירות. ההצהרות נאמרו באמצעות נציגים המזוהים עימם. יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יובל שטייניץ, אמר בראיון לרשת ב' כי אין לחייב את נתניהו להצביע בניגוד למצפונו. הוא רמז, כי פיטורי נתניהו עלולים לפגוע בקיומה של ממשלת שרון.
ליאור חורב, המשמש יועץ אסטרטגי לשרון אמר כי נתניהו חייב להצביע בכנסת עם הממשלה. הוא ציין, כי נתניהו צריך להחליט האם הוא רוצה להישאר בממשלה ואם לו, והחלטה זו בידיו היא.

תאריך:  02/07/2005   |   עודכן:  03/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי גלסקה
למרות דירשת הפועל פ"ת, השניים רוצים להישאר בשורות האלופה ואין בכוונתם להגיע מחר לפתיחת האימונים
טלספורט
הפועל חיפה אינה משחררת את ורמוט מהסיבה שהגיש תביעה למוסד לבוררות
טלספורט
מספר מאוהדי הכדורסל הישראלי הפיצו הלילה עצומה הקוראת לדיוויד בלאט לחזור בו מעדתו כי לא יאמן עוד את נבחרת ישראל
עומר שיקלר ושלומי דיאז
צעיר כבן 22 מהיישוב ערערה נדקר למוות בחוף ירושלים בתל אביב לאחר שסירב לתת סיגריה    צעיר בן 27 תושב לוד נדקר בביטנו    צעיר בן 16 נדקר בכל חלקי גופו
טלספורט
"אי אפשר להבטיח כלום, צריך להתאמן ולהתכונן לעונה גדולה", אמר הקרואטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il