X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הורשע בשנית בסירוב פקודה לפני כשבועיים נשפט רב"ט ביבר ל-56 ימי מחבוש סגן הפצ"ר החליט לבטל חצי מעונשו והורה לקיים הליך חוזר ביבר סירב להשתתף בפעילות צבאית במהלך הריסת מבנים נטושים בסמוך ליישוב שירת הים
▪  ▪  ▪

בשעות הערב של יום א' (10.7.05) התקיים משפטו החוזר של החייל רב"ט אבי ביבר, זאת לאחר שחצי מעונשו בוטל על-ידי סגן הפרקליט הצבאי הראשי.
המשפט נמשך מספר שעות ובמהלכו נשמעו עדויות של חיילים, מפקדים וכן של אזרח שהיה במקום. ביבר הודה כי סירב למלא את פקודתו של מפקד החטיבה לחזור לפעילות אותה נטש ומפקד האוגדה, תא"ל אביב כוכבי, גזר עליו 28 ימי מחבוש בפועל.
בצה"ל אומרים, כי בתום ריצוי עונשו, יישקל המשך שיבוצו כלוחם בצה"ל. עונשו זה יצטרף לעונשו הקודם של 28 ימי מחבוש שנגזרו עליו לפני כן בגין עבירה של איומים ועלבונות כלפי מפקדיו.
גורמי צבא ציינו, כי "צה"ל ימשיך לפעול בנחרצות כנגד כל תופעה של קריאות פוליטיות וסרבנות של חיילים. הסמכות הפיקודית בצה"ל היא אחת, חייל אינו בוחר את משימותיו, קשות ככל שיהיו". הם הוסיפו, כי צה"ל ימשיך לפעול ולמלא את משימתו שנקבעה על-ידי הדרג המדיני וכל מקרה בודד יטופל משמעתית בחומרה רבה.
החל משעות אחר-הצהריים הפגינו עשרות מתנחלים מול שער מפקדת אוגדת עזה, בה נשפט ביבר וקראו קריאות תמיכה. המפגינים קראו "אבי ביבר - גיבור ישראל" וכן אמרו לחיילים במקום "אחי, אל תגרש אותי".
ביום שלישי, 28 ביוני 2005, הועמד רב"ט ביבר לדין משמעתי בגין סירובו לקיים פקודה במהלך מבצע להריסת מבנים נטושים ברצועת עזה ובגין עבירה של איומים ועלבונות כלפי מפקדיו. רב"ט ביבר הורשע בדין המשמעתי ונידון ל-28 ימי מחבוש בפועל, בגין כל אחת משתי העבירות שיוחסו לו, אשר ירוצו במצטבר, דהיינו 56 ימי מחבוש בפועל.
ביום ראשון, 3 ביוני 2005, פנה בא כוחו של רב"ט ביבר לסגן הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף-משנה דני עפרוני, על-מנת שיבטל את פסק הדין המשמעתי בטענה כי נפלו תקלות בהליך.
עתה, יום רביעי, 6 ביולי 2005, החליט סגן הפרקליט הצבאי הראשי לקבל באופן חלקי בלבד את הבקשה. סגן הפרקליט הצבאי הראשי, החליט לבטל את פסק הדין המשמעתי לגבי עבירת הסירוב בלבד בגין פגם שנפל בהליך המשמעתי ועל-מנת לשלול כל חשש לעיוות דין.
במקביל, הורה סגן הפרקליט הצבאי הראשי לשפוט מחדש את רב"ט ביבר בגין עבירת הסירוב בפני מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אביב כוכבי. מנגד, הותיר סגן הפרקליט הצבאי הראשי על כנו את הפסק בגין עבירת האיומים והעלבונות כלפי מפקדים והחליט כי רב"ט ביבר ימשיך לרצות את עונש המחבוש שהוטל עליו בגין עבירה זו.

תאריך:  10/07/2005   |   עודכן:  11/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק המחייבת את ראשי מערכת הביטחון בתקופת צינון לפני הכניסה לפוליטיקה    ח"כ שטייניץ: החוק יביא לצמצום הפוליטיזציה בכוחות הביטחון
ברוך לוי
גרטנר: מספר הולך וגדל של חברות מוסר חלק מפעילותו הפיננסית והחשבונאית למיקור חוץ    עם זאת, שוק מיקור החוץ האירופי בתחום זה עדיין לא הבשיל
ברוך לוי
BDI: גידול של כ-5% בהכנסות הענף לעומת 2003    התייקרות של כ-25% בממוצע לזוג משקפיים בשלוש השנים האחרונות    שוק משקפי השמש: כ-60% מהלקוחות הן נשים    למעלה מ-50% מההכנסות- ממשקפי יוקרה
ברוך לוי
שרגא ברוש על תחזית האוצר לשנת 2006: אין אנו יכולים להישאר אדישים נוכח התחזית המדאיגה של האוצר ל-2006    לא רק שאיננו מתקדמים אל עבר היעד, אלא שאנו מתרחקים גם מראש העשירייה השלישית    על-מנת שישראל תישאר גם בעוד 20 שנה במקום ה-22 בעולם בדרוג התוצר לנפש, צריכה הצמיחה לנפש להסתכם ב- 2.4% מדי שנה בממוצע
ניר וייס
השופט אבי זמיר הדגיש בפסק דינו של בית-משפט השלום בקרית-גת את הסכנה שבביצוע עבירת סחיטה בידי עורך-דין, במיוחד כלפי חבר למקצוע    על הנאשם נגזרו בנוסף גם 6 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי בסך של 20,000 שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il