X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אומר הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, באיגרת מיוחדת ששלח לחיילי צה"ל ח"כ לנדאו לחלוץ: אתה חלק ממועדון השבשבת בצה"ל ח"כ אלדד: נקצץ את תקציב הביטחון חלוץ לישיבות ההסדר: צה"ל יכול להסתמך רק על מקור סמכות אחד
▪  ▪  ▪

הרמטכ"ל, רב-אלוף, דן חלוץ שיגר אתמול (ב, 11.7.05) לחיילי צה"ל ומפקדיו איגרת מיוחדת בה הוא מתייחס לתופעת הסרבנות. בין היתר, הוא אומר כי "ההינתקות נוגעת בעצבים הרגישים של החברה הישראלית" וממשיך ומציין, "צה"ל אינו בוחר את משימותיו, הוא מבצען... מימוש המשימה הוא שעת מבחן לאומית, ואין לי ספק שאנו, קציני צה"ל וחייליו, נעמוד במבחן זה".
"מותר לנו ואף חשוב להתלבט, להתייסר ולכאוב אך אסור לנו בתכלית האיסור לסרב לביצוע המשימה", הוא אומר ומציין, כי "צה"ל לא יהיה סלחני, מתפשר או דו-משמעי בכל הנוגע לחובת הציות, באשר לביצוע המשימה החוקית שהוטלה עליו.
ח"כ לנדאו לחלוץ: אתה חלק ממועדון השבשבת בצה"ל
במהלך דיון שהתקיים היום (ג') בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת התעמת חלוץ עם מספר שרים מהימין שהאשימו אותו ב"התיישרות" על-פי רצון ראש הממשלה. עוזי לנדאו אמר כי חלוץ משתייך ל"מועדון השבשבת בצה"ל", כלומר, קבוצה של קצינים בכירים המשנים את עמדותיהם בהתאם לכיוון הרוח הנושבת מלשכת ראש הממשלה, דברי לנדאו.
חלוץ זעם על האשמות שהוטחו בפניו ואמר, "מה פשר המסרים הכפולים האלה, האם אתה רומז שאני מינוי פוליטי?". בבמשך הדיון התנצל הרמטכ"ל על דבריו.
גם אריה אלדד מהאיחוד הלאומי תקף את חלוץ והמליץ לקצץ את תקציב הביטחון לאור התקציבים האדירים שמוקצים לתוכנית ההינתקות.
ביחס להינתקות אמר חלוץ לחברי הוועדה, כי מבחינת ההיערכות של צה"ל, "ההינתקות כבר מאחורינו". הוא הוסיף, כי בכל מקרה של אש מהצד הפלשתיני, במהלך יישום ההינתקות, יטופל על-ידי צה"ל והדבר לא יפריע במהלך הפינוי. לגבי פינוי ציר פילדלפי והעברת האחריות לידי המצרים, אמר הרמטכ"ל, כי מבחינה צבאית, הכנסת כוחות מצרים אפשרית, אך סירב להתייחס לנושא בצורה רבה יותר עקב הדיון המשפטי המתנהל בבג"צ ובממשלה.
בנוסף, במהלך הדיון, המשיך חלוץ לשלוח רמזים לעבר ראשי ישיבות ההסדר. לדברי חלוץ, צה"ל יכול להסתמך רק על מקור סמכות אחד אך יש מקומות בצה"ל בהם הדבר אינו כך. בשבוע שעבר אמר חלוץ, כי "אי אפשר לקיים הסדר עם אלה שקוראים לסרבנות ועדיין להמשיך לקיים את אותם ההסדרים".
הנוסח המלא של האיגרת:
מפקדי צה"ל וחייליו,
בעוד שבועות מספר תעמוד מדינת ישראל בפני מימוש אחת המורכבות והרגישות במשימות שנטלה על עצמה מיום קיומה - מימוש ההחלטה על ההינתקות.
תוכנית ההינתקות נוגעת בעצבים הרגישים של החברה הישראלית. כולנו עדים לוויכוח המתקיים בציבור ולכולנו, כאזרחי המדינה, יש עמדה אישית בנושא זה, כמו גם בנושאים אחרים, כאלה השנויים במחלוקת וכאלה שמצויים בהסכמה רחבה.
כנסת ישראל והממשלה קיבלו החלטה ואנו מפקדי צה"ל וחייליו, יחד עם אנשי משטרת ישראל, מחויבים לממשה כרוחה וכלשונה, תוך הקפדה על ערכי ורוח צה"ל ובראשם כבוד האדם - כל אדם.
צה"ל אינו בוחר את משימותיו, הוא מבצען. זהו יסוד בלתי ניתן לערעור במדינה דמוקרטית. קציני צה"ל וחייליו מכל היחידות יקחו חלק במשימה על מעגליה השונים. מימוש המשימה הוא שעת מבחן לאומית, ואין לי ספק שאנו, קציני צה"ל וחייליו, נעמוד במבחן זה.
לא אויב ניצב מולנו אלא אחים, לא למלחמה אנו יוצאים אלא למשימה לאומית. אנו מפקדי צה"ל וחייליו נושיט יד לאזרחי ישראל באזורים המיועדים לפינוי, נכאב את כאב המפונים, נהיה רגישים למצוקתם - אך נממש את משימתנו.
המתנגדים לתוכנית ההינתקות פועלים בדרכים שונות, חוקיות ובלתי חוקיות, על-מנת למנוע את מימושה, בכלל זאת, פנייה ישירה לחיילי צה"ל ולמשפחותיהם הקוראת להם לסרב לבצעה. קריאה זו יוצאת גם מגורמים ומאנשים המגדירים עצמם כמנהיגים של ציבורים מסוימים. האחריות לעתידו ושלמותו של צה"ל כצבא כל העם מוטלת על כתפי כולם, אין היא נחלתם של מפקדי צה"ל בלבד.
לצערי, מעשה ניסיון מתמשך והולך להדביק לחיילי צה"ל חובשי הכיפות תדמית של סרבנים פוטנציאליים, הרבה מכך "בזכות" גורמים בלתי אחראיים שלקחו לעצמם "בעלות" על חיילים אלה, לא כך הוא!
אני מכיר היטב את יחידות צה"ל ואת איכות המפקדים והחיילים ולכן אני בטוח שנמצא עצמנו, בסופו של יום, כמי שעמדו בהצלחה בביצוע המשימה, מתוך אחריות משותפת לשלמותו של צה"ל, הקפדה על ערך הרעות, אחוות לוחמים והבנת החשיבות של ביצוע המשימה והמשמעות של אי קיומה.
מותר לנו ואף חשוב להתלבט, להתייסר ולכאוב אך אסור לנו בתכלית האיסור לסרב לביצוע המשימה. צה"ל לא יהיה סלחני, מתפשר או דו-משמעי בכל הנוגע לחובת הציות באשר לביצוע המשימה החוקית שהוטלה עליו.
צה"ל הוא בית לבני כל העדות, לבני כל הדתות, דתיים וחילונים וימשיך להיות כזה גם בעתיד. צה"ל לא יהיה בית לחיילים ולמפקדים המציבים את נאמנותם למשימות על תנאי. כאלה הבוחרים לבצע רק את המשימות העולות בקנה אחד עם אמונתם. סרבנות היא מסלול חד-סטרי שהעולה עליו לא יוכל לחזור לאחור.
אני סומך על כל אחד ואחד ממפקדי צה"ל וחייליו שברגעי האמת ידע להבחין בין אמונתו והתלבטותו האישית לבין חובתו לבצע המשימה.
יחד נעמוד באתגרים, במקצועיות, בתבונה, ברגישות ובנחישות המתחייבת ממורכבות המשימות.

תאריך:  12/07/2005   |   עודכן:  12/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי גלסקה
הבלם הגרוזני, נחת אתמול בארץ והבוקר ערך אימון בכורה בקבוצה של קלינגר. הבלם האורוגוואי, כריסטיאן גונזלס, יגיע מחר
אלעזר לוין
שכרה משרדים ב-8 דולר למ"ר בנתניה    תעביר לבניין את המשרדים המרכזיים של רשת בתי הקפה
אלעזר לוין
שווי העסקות כ-600 אלף דולר    נמכרו 90 מ-231 דירות    בית הדיור המוגן המפואר יחנך הערב    דמי האזחקה - 1,170 עד 2,340 דולר לחודש
עדי גלסקה
הגומלין ב-3 באוגוסט לא יתקיים בקריית אליעזר לאחר שאופ"א לא החליטה לבטל את הגבלת המשחקים לאיזור תל אביב
עדי גלסקה
הערב ינסו יו"ר בית"ר והקשר הותיק לסגור את הויכוח ולקדם את החתימה באירוע הבריתה של בתו של טלקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il