X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

גדעון עזרא, לשעבר סגן ראש שירות הביטחון הכללי, הוא, כנראה, לא האיש שאותו אזרח שוחר חוק היה לוקח לאי בודד. באחרונה הוא הפך לחביבו של ראש הממשלה וגם, כנראה, של כמה שרים בממשלה. בעיקר, מן הסתם, הוא התחבב על אלה, ששודרגו, כמוהו, כפרס על שהלכו עם ראש הממשלה יד ביד בשבועות האחרונים. היכולת להתקרנף היא, ללא ספק, אחת מן התכונות שעשו את גדעון עזרא לאיש סודו של אריאל שרון, אבל יש לו, בוודאי, גם תכונות אופי אחרות - לא פחות דוחות.
מופעי האימים שלו בתקשורת שבהם הוא משתלח, כשר לביטחון פנים, בחלק נכבד מאוד מן הציבור היהודי במדינת ישראל מראים, לפחות, שהוא לא למד דבר - ולא שכח דבר. היצר להדחיק את האמת, ולהתעלם מהעובדות, נשאר בו, מן הסתם, עוד מתקופת שירותו בשירות הביטחון הכללי, שם הוא גדל והיה למה שהוא כיום. לרוע המזל, תרבות בידוי הראיות היא, עדיין, ערך דומיננטי בקרב רבים מדי מבין האנשים שגדלו שם. כאילו שכולם כבר שכחו כיצד שירות הביטחון הכללי לימד את אנשיו לשקר בבתי המשפט ובוועדות חקירה, או כיצד הפעילו ראשיו, ובהם גדעון עזרא, את אבישי רביב, סוכן מדיח, שנשתל בקרב חוגי המחנה הלאומי כדי להבאיש את ריחו, וגרם, בעקיפין, אם לא במישרין, להתלהטות רוחות שהביאה, אולי, לרצח יצחק רבין.
מפעיליו של אבישי רביב, ובהם ראשי שירות הביטחון הכללי, ידעו בדיוק מה הוא עושה. הם הכירו, ללא ספק, את מעשי הפרובוקציה שלו. גם ב'מחלקה היהודית' בפרקליטות המדינה ידעו מה עושה האיש שאמור היה 'לדווח' לשולחיו על 'תנועות חשודות' בקרב היהודים היושבים מעבר לקו הירוק. עבירות פליליות נמחלו לו. פרקליטת המדינה דאז, דורית ביניש, ידעה בדיוק איזה שרץ מחזיק שירות הביטחון הכללי בידיו. הדוח של 'ועדת שמגר' חשף את הדברים אחד לאחד.
כולם ידעו - ושתקו. פרקליטות המדינה, על כל גרורותיה, ידעה - ושתקה; מערכות אכיפת החוק, כמו השב"כ, ידעו - ושתקו; במערכות העיתונים ושאר אמצעי התקשורת ידעו - ושתקו. חלק מן העיתונאים אפילו שיתפו פעולה בחדווה. הכל היה כשר בעיני ראשי השלטון באותם ימים, ממש כבימים האלה, כדי להכשיר את הלבבות לקראת 'מעשה אוסלו' בעם היהודי. לכן מחלו לאבישי רביב כאשר הוא התסיס את הרוחות, הקים ארגוני-דמה והפיץ שקרים, כגון בעת שהוא נטל על עצמו את האחריות לרצח של ערבי בידי ערבי בחלחול. ראשי שירות הביטחון הכללי ידעו שהוא משקר ביודעין - אולם איש לא קם. יוסי שריד, שתמיד ידע לקפוץ בראש, מיהר לדרוש את פינויים של היהודים מהעיר חברון 'כתגמול' על הרצח הנתעב. גדעון עזרא וחבריו שידעו את האמת - לא מחו. נוח היה להם לטבול בשקרים שהפיץ אבישי רביב.
לשיא הגיע, כמובן, אבישי רביב, בידיעת ראשי שירות הביטחון הכללי, כאשר הוא הציג את תמונתו של יצחק רבין כשהוא "לבוש" במדי אס.אס. בפני כתב הערוץ ה-1 במהלך ההפגנה בכיכר ציון, כדי ליצור את הרושם שעשרות אלפי המשתתפים החזיקו בתמונות דומות, ושגם מי שעמד על הבמה ראה את התמונות הללו. על כל אלה איש לא שילם בכיסאו, אבל המהלך האנטי-דמוקרטי הזה לא יישכח לעולם.
הכיעור שבו עלה אפילו על מה שעשו בשנות ה-40' של המאה הקודמת, אבותיה הרוחניים של 'שלום עכשיו' דהיום, חסידי הבולשביזם הסטליניסטי, בתקופת 'הסזון'. גם הירי של ה'תותח הקדוש' לעבר האניה 'אלטלנה' מול חופי תל אביב, כמה שבועות לאחר ההכרזה על הקמתה של מדינה יהודית עצמאית, לא מגיע לאותו כיעור שבו טבולים היו מעשיו של אבישי רביב ושולחיו. המשטמה כלפי רבים כל כך דמתה באותן שנים, של 'אופוריית אוסלו', למה שקורה בגרועות שבדיקטטורות. הדברים חמורים פי כמה אם זוכרים שמי שהוליך את המשטמה הזאת היו גורמים רישמיים במדינת ישראל.
אבל, כאמור, איש לא שילם בעד מעשי הנבלה האלה. ראש שירות הביטחון הכללי באותה העת, שודרג לאחר רצח ראש הממשלה, ומונה לשגריר ישראל בדנמרק. מחליפיו ממשיכים בתעלוליהם. אבל לשיאים של שיפלות מגיע בימים אלה גדעון עזרא. ההשתלחויות שלו בתושבים שמתגוררים מעבר לקו הירוק מציגות אותו, לפחות, כאיש לא שקול בעליל. הדוגמא הטובה ביותר ניתנה לפני כמה ימים בעת שהתגלו סיסמאות נאצה ברחובות ירושלים. גדעון עזרא מיהר להתראיין בקול ישראל וייחס את הכתובות ל'הסתה של רבנים' - ולגורמים 'קיצוניים' בימין. כמה שעות לאחר מכן נעצרו שני סטודנטים שהוגדרו על-ידי המשטרה כ'אנשי שמאל קיצוניים'. הם שוחררו מייד. גדעון עזרא - לא התנצל.
עכשיו אבי דיכטר, ראש שירות הביטחון הכללי, מי שבוודאי היה חלק מן המנגנון ששלח את אבישי רביב לנקב חורים במירקם הדמוקרטי של מדינת ישראל, חוזר לבעוט, בשמו של שירות הביטחון הכללי שבראשו הוא עומד, במתיישבים בגוש קטיף - ובחלקים אחרים ביהודה ובשומרון. כמו נביאי השקר שעמדו בשערי העיר בעבר הרחוק מתייצב עכשיו אבי דיכטר כדי להתריע בפני 'הקצנה' במחנה המתנגדים למהלך המדיני שסופו, לדעת רבים, יביא לקטסטרופה ביטחונית ולשבר בעם היהודי. שרי הממשלה מאזינים לו בקשב רב - וממהרים להציע לכנסת חוק שיקל על גירושם של היהודים מחבל עזה.
חבל שהמדינה היהודית מגיעה אל עברי פי פחת בהנהגתה של ממשלה שכל אחד משריה ייזכר במשך שנים כמי שנתן יד להחלשתה עד כדי יצירת סכנה לעצם קיומה.

תאריך:  05/10/2004   |   עודכן:  05/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
מה זה הרעש המוזר הזה? אה, זה הצפצוף של ההתרעה של 20 שניות לפני נפילת הטיל? יאללה, חדל ברבורים, בואו נברח לפני שייפול עלינו איזה טיל בשידור חי
נדיה מטר
דברים שנדיה מטר תכננה להגיד לחוקרי המשטרה; המאמר מביא לקורא מגוון רחב של התבטאויות מפי אישי ציבור ולכן הוא קצת ארוך; מטר ממליצה לכל פעיל ימין "לשמור בכיס", למקרה שיאשימו אותו ב"הסתה"
רפאל בוכניק
דני רשף
במלחמה נמוכת עוצמה אין הכרעות ברורות, ההישגים תמיד עמומים אבל 'ימי תשובה' הוכיחו שצה"ל לומד ומשתפר
ד"ר גדי אשל
על ה'הינתקות' והקשרים מהשואה; יש להכיר בכך שאין אפשרות לשלוט על עולם הדימויים המצטייר בהכרתו של אדם. עולם זה נקבע גם על-פי המטען הגנטי וגם על-פי הניסיון הפרטי והזכרון הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il