X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השר לפיד: "ישראל לא יכולה למנוע ירי קאסאמים על שדרות"; אבו מאזן: "האינטיפאדה היתה טעות"; מדינה שלא יכולה להגן על אזרחיה מקבלת ציון נכשל וממשלה שאין לה פתרונות צריכה להתפטר
▪  ▪  ▪

השר לפיד, במהלך ישיבת הקבינט הביטחוני התבטא, כי ישראל לא יכולה למנוע ירי קאסאמים על שדרות או בנוסח אין פתרון לשדרות - יש לחזק את גגות הבתים.
במקביל, התראיין השר לשעבר אבו מאזן והצהיר כי לדעתו האינטיפאדה היתה טעות. על הרש"פ לקיים את "מפת הדרכים" ובכך לחייב את שרון לקיים הבטחותיו לארה"ב בקיום ההסכם ובכך למנוע את גינוי רש"פ בעולם.
ההבדל בין שני השרים ושתי העמדות, הוא מעניין כאשר אבו מאזן מחפש פתרון לבעיה הסביכה ואילו לפיד מביע עמדה תבוסתנית, מביכה ולא מבוססת.
לקרוא את דברי לפיד כי אין פתרון לשדרות ויש לחזק את הגנות - לקרוא ולא להאמין. פירוש הדבר, מדינת ישראל, ממשלת ישראל וצה"ל מקבלים ציון נכשל, שהרי מטרת מדינה ריבונית להגן על אזרחיה ולהבטיח לה ביטחון. אם לא יכולים לעשות זאת שיתפטרו ויתנו הזדמנות לממשלה אחרת שמבטיחה לנסות ואולי בדרכים ובאמצעים אחרים.
צאו וראו - על סיבות פעוטות מאלה, מאשר רצח שני ילדים + פצועים בקאסאמים האחרונים + רצח ילד ונפגעים נוספים בקאסאמים הקודמים, מדינות לאורך כל ההיסטוריה האנושית יצאו למלחמות דמים.
סקירה היסטורית מהירה ומקוצרת. החל ממלחמת טרויה שהחלה בגלל אישה יפה ושמה הלנה, והסתיימה עם סוס מעץ, הרי הוא הסוס הטרויאני. דרך רצח יורש העוצר האוסטרי בסרייבו שהביאה לפרוץ מלחמת העולם הראשונה שגבתה מיליוני קורבנות בנפש וברכוש.
אנגליה יצאה למלחמה בפוקלנד רק בשל האיום הארגנטיני שהאיים שייכים להם היסטורית.
להזכירכם, איי פוקלנד נמצאים אלפי מילין מלונדון והם לא מהווים איום כלשהו על בריטניה, פרט לעניין של עקרון וכבוד עצמי וההתחייבות לאזרחי אנגליה הגרים בפוקלנד להגן עליהם ולהבטיח את שלומם וביטחונם.
ההתנקשות בשגריר ישראל בלונדון, מר ארגוב ז"ל, הביאה למבצע "שלום הגליל" על-כל השלכותיו, והרשימה עוד ארוכה, אבל העיקרון חד הוא.
אומנם, כל הדוגמאות שלעיל אינן עומדות בפני עצמן והן היו רק עילות, ונימוק לתחילת המלחמות והמבצעים. יש לאירועים רקע, הבשלה מניעים נימוקים ולפעמים מחכים רק לגפרור שיצית את אבק השריפה וכל מדינה מחפשת את המומנט המתאים, להסביר את צעדיה.
לכן שאלתי לממשלה: האם 4,500 קאסאמים אינם מספיקים כדי להגיע למסקנה שיש לעשות מעשה, מעבר למה שעשו עד עכשיו ואם צריך לכבוש מחדש את עזה וסביבותיה יתכבדו ויעשו זאת. אין צורך להתיישב או להתנחל בעזה ובמחנות הפליטים. יש לנתץ, לבער, להרוס את תשתיות הטרור להרוג ולעצור את מי שצריך. יש להם תחנות טלוויזיה, רדיו, מחנות אימונים, בנייני משטרה וצבא. והעובדה שהם עדיין קיימים הוא בבחינת ציון נכשל.
אם השר לפיד לא מאמין שיש פתרון לשדרות ולקאסאמים, הוא איננו ראוי להיות שר בישראל ועליו להתפטר. לחזק את הגגות זאת בדיחה מקאברית פוליטית המתאימה "לפנץ ליין" של סטנדפיסט. נראה שמדובר בשליפה מהמותן, פליטת פה או סתם שטות נוספת. והרי רוב הנפגעים בשדרות, הילדים שנרצחו והאזרחים שנפגעו, נפגעו ליד הגן, בית הספר, בחצרות ועל הכבישים. כלומר, לפי לפיד, יש לחזק את הגג של העיר שדרות, כלומר השמיים, ובכך עקרונית הוא צודק.
המרחב האווירי מעל שדרות, כמו הישובים האחרים נחל עוז, אשקלון וישובי גוש קטיף. כל עוד הם שם וגרים שם יהודים, צריכים להיות בטוחים ונקיים וזאת תפקידה של הממשלה. ארה"ב אומנם מבינה את ישראל ותומכת בה, אך מדי פעם בשל התחייבות בינלאומית היא גם נוזפת בנו ודורשת לא לפגוע באזרחים חפים במהלך המבצע, ממש כמו שהיא עושה ומקפידה עכשיו בעירק וקודם באפגניסטן.
היו גם שמועות שארה"ב תסכים לגירוש עראפאת, כדי לאפשר למנהיגות פלשתינית אחרת לנסות דרך אחרת. המבצע הנוכחי או המלחמה על רצועת עזה, חייבת הפעם להסתיים בתוצאות שונות מאשר הניסיונות שהיו ב-4 השנים האחרונות, כי אחרת לא עשינו כלום ולא השגנו כלום וחבל להחמיץ הזדמנות מתאימה.
עזה ובנותיה הסגורה מצד הים, מצרים וישראל, היא כמו ביצה ענקית, שיש לייבשה ולנקותה מיתושי המלריה כמו שעשו מייבשי החולה שהפכו אזור נגוע וחולה לאזור פורח וידידותי.
לכן, אם אבו מאזן ומנהיגים אחרים הבינו ומבינים, שדרך האינטיפאדה היתה שגויה, שהביאה הרס וסבל מיותרים, יש תקווה לפתרון עתידי, אבל עד אז תפקיד הממשלה להבטיח ולקיים ביטחון לא רק לשדרות ובנותיה - אלא למדינה כולה.
___________________________________
הכותב הוא עו"ד, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי. היה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, ופרשן משפטי בהווה.

תאריך:  05/10/2004   |   עודכן:  05/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
ד"ר חיים משגב
אברהם שרון
מה זה הרעש המוזר הזה? אה, זה הצפצוף של ההתרעה של 20 שניות לפני נפילת הטיל? יאללה, חדל ברבורים, בואו נברח לפני שייפול עלינו איזה טיל בשידור חי
נדיה מטר
דברים שנדיה מטר תכננה להגיד לחוקרי המשטרה; המאמר מביא לקורא מגוון רחב של התבטאויות מפי אישי ציבור ולכן הוא קצת ארוך; מטר ממליצה לכל פעיל ימין "לשמור בכיס", למקרה שיאשימו אותו ב"הסתה"
רפאל בוכניק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il