פרויקט הרכבת הקלה בירושלים תופס תאוצה: אתמול נחתמו ההסכמים הכלכליים להקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים בהיקף של 2 מיליארד ש"ח. ההסכמים יאפשרו לקבוצת 'סיטי פס' לגייס הון לבניית ה"קו האדום" של הרכבת הקלה.
מיד לאחר חתימת ההסכמים יחלו בעיריית ירושלים ובתוכנית אב לתחבורה, בבדיקה ובהנפקת היתרי בנייה להנחת מסילות הרכבת הקלה, באורך 13.8 ק"מ, אשר יונחו בתוואי החל בדצמבר. במקביל, במפעלי חברת "אלסטום"- יצרנית הרכבות הצרפתית, השותפה בקבוצת סיטי פס, יחל ייצורם של 46 קרונות, שעוצבו במיוחד עבור ירושלים.
בטקס החתימה אמר ראש הממשלה, אריאל שרון: "הממשלה בראשותי החליטה לשים דגש מיוחד על שני נושאים מרכזיים: חיזוקה של העיר ירושלים ופיתוח התשתיות בעיר. פרויקט הרכבת הקלה מאפשר את קידום שני הנושאים הללו".
שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר: "האוצר שם דגש מיוחד על ירושלים ועל פיתוחה מכל הבחינות. אעשה הכול כדי לקצר תהליכים ולמנוע סחבת ובירוקרטיה בפרויקטים מסוג זה. המשק הישראלי הבין היום שהשילוב של הסקטור הפרטי בפרויקטים של תשתית לאומית מניב תוצאות טובות הן למשק והן לאזרחים".
שר התחבורה, מאיר שטרית, דרש להאיץ את לוח הזמנים ואמר כי "מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בישראל שמסמל את מדיניות משרד התחבורה ליצור פתרונות יעילים של תחבורה ציבורית לרווחת התושבים והתיירים. מדינת ישראל היא קטנה מידי מכדי שיהיו לה פריפריות ולכן, המטרה היא ליצור נגישות רציפה מהפרברים אל הערים ונוחות ויעילות של התחבורה הציבורית בתוך הערים".