X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שוטר ירה חמישה כדורים באדם שנחשד כמחבל-מתאבד התקרית - בתחנת רכבת סטוקוול משטרת לונדון מבקשת את עזרת הציבור בזיהוי החשודים שצולמו
▪  ▪  ▪

משטרת לונדון במצוד אחרי מבצעי הטרור ושולחיהם: בצהריים ירה שוטר ממשטרת לונדון באדם שנחשד כמחבל-מתאבד. המרדף אחריו הסתיים בתחנת הרכבת התחתית סטוקוול בלונדון. בשעה 12:30 (יום ו', 22.7.05) הופסקה פעולת הרכבות באזור.
על-פי עדויות שונות, החשוד, בחור ממוצא אסיאתי, לבש כובע בייסבול. הוא רץ במהירות בתחנת הרכבת ונשא עימו תיק. המשטרה סגרה את המקום לאחר שפינתה את נוסעי הרכבת. צוותים מיוחדים הוזעקו למקום לבדוק את תוכן התיק.
שוטרים סמויים רדפו אחר החשוד
עד ראייה סיפר לתחנת הטלוויזיה: "מישהו צעק ל'צאת מיד מהמקום' ו'להישכב על הרצפה'. כולם נמלטו מהמקום ויצאו החוצה". לדבריו, האדם נכנס בריצה לקרון וכמה שוטרים רצו בעקבותיו. "אחד השוטרים ירה חמישה כדורים והאדם היה נראה מת".
עד ראייה אחר סיפר לתחנות הטלוויזיה, כי החשוד "נראה כמו שועל שנלכד בפינה, העיניים שלו רצו ימינה ושמאלה. השוטרים היו רק כמה צעדים מאחוריו ואז הוא נפל או נדחף לריצפה ושוטר עם אקדח בצבע שחור ירה חמש פעמים, חלק גם בראשו של האדם".
מקורות משטרה בלונדון אמרו, כי האדם שנורה חשוד בביצוע אחד מניסיונות הפיגוע ביום ה', בלונדון. אחרי החשוד התנהל מעקב מצד בלשים סמויים ולאחר שהם הזדהו וניסו לעצור אותו הוא ברח, קפץ מעל מחסום הכניסה לתחנת הרכבת ורץ לתוך הקרון.
שני הקווים שתנועתם הופסקה הם ויקטוריה והקו הצפוני. אלו הם שניים מהקווים המרכזיים והעמוסים ביותר בלונדון. לעת עתה לא ידוע האם החשוד אכן היה מחבל-מתאבד שעמד לבצע פיגוע, או אדם שנחשד בטעות ככזה והשוטרים מיהרו לירות בו.
יש בידינו מידע על המפגעים
מפקד משטרת לונדון, סיר איאן בלייר, אמר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכונסה: "זה המבצע הרחב ביותר שמשטרת המטרופולין עסקה בו. יש שמועות רבות בעיר, אבל אני מבקש להקשיב לעובדות ולא לשמועות. החיפושים הם אחר פושעים ולא אחר קהילה מסויימת או קבוצה מסויימת".
"האדם שנורה קשור ישירות לחקירה של הפיגועים שהתרחשו. אני מצטער על המוות, אבל אני יכול לומר שהאדם סירב לענות לשוטרים ולהישמע להוראותיהם. אני לא יכול להוסיף עוד בשלב זה כי הנושא בחקירה", הוא הוסיף.
בהמשך מסיבת העיתונאים הוצגו תצלומים, ממצלמות במעגל סגור, של ארבעה מבוקשים שהמשטרה מאמינה כי הם קשורים לניסיונות הפיגוע שבוצעו ביום ה' בלונדון. ראש צוות החקירה של הפיגועים במשטרה, אנדי היימן, ציין כי לאורך כל היום מתקיימים חיפושים אחר האנשים ואף נערכות פשיטות ברחבי לונדון.
המשטרה מבקשת את עזרת הציבור בזיהוי האנשים שהוצגו בצילומים. נפתחו קווי טלפון מיוחדים בהם ניתן להעביר מידע. המשטרה הזהירה את הציבור שלא להתעמת עם האנשים, ובמידה והם מזהים אותם עליהם לדווח למשטרה. הערכות בסקוטלנד יארד גורסות, כי הארבעה השתתפו בפיגועים וכי ישנה אפשרות כי הם יתפסו בקרוב.
בשעות אחר-הצהריים דיווחה רשת הטלוויזיה סקיי ניוז, כי כוחות הביטחון בלונדון פינו מספר רחובות באיזור תחנת הרכבת התחתית האווארד רוד שבמערב העיר ופשטו על בית. פשיטה זו קשורה, ככל הנראה, לחקירה המקיפה שמתבצעת.
לדברי עדי ראייה, המשטרה סרקה מספר בתים וכן מקום המשמש כאינטרנט קפה. למקום הוזעקו כוחות גדולים של משטרה והצלה וכן חבלנים. עד ראייה נוסף סיפר, כי השוטרים פשטו גם על קפה האינטרנט וערכו סריקות מקיפות במקום. גורמי משטרה סירבו לספר מה הם מחפשי במקום.
בדיקה גם במסגד
זמן קצר לאחר אירוע הירי דווח, כי משטרת לונדון הקיפה מסגד במזרח העיר בשל חשש ממטען חבלה שהונח במקום. לדברי עדי ראייה, למקום הגיעו ניידות משטרה רבות ואנשים הורחקו מהמקום.
לאחר בירור ראשוני דווח, כי במסגד התקבלה שיחת טלפון המזהירה מפני פצצה שהונחה בתוכו. האחראים על המסגד פינו את המקום ובמקביל הודיעו למשטרה שהחלה בסריקות. אלה הסתיימו לאחר זמן קצר מבלי למצוא דבר. אחד מעובדי המסגד אמר ל-CNN: "בהודעה בטלפון נאמר שתוך חצי שעה תתפוצץ פצצה במסגד. הודענו למשטרה ופיננו את המקום. זו הייתה הודעת שווא. אנחנו מקבלים מדי פעם הודעות שיטנה ואיומים שונים. עכשיו המסגד כבר פתוח וחזרנו לשיגרה".
ארגון המקושר לאל-קאעידה נטל אחריות לפיגועים
זמן קצר לפני התקרית דיווחה סוכנות הידיעות AP, כי באתר אינטרנט איסלמי פורסמה הבוקר הודעה מצד אדם הטוען כי ארגון המקושר לאל-קאעידה נטל אחריות לסידרת הפיגועים שבוצע ביום ה' בלונדון. בפיגועים אלו לא נהרג אף אחד, מאחר שחלק מהמטענים לא התפוצצו.
הקבוצה - "גדודי אבו-חפאז מצרי" נטלה גם את האחריות לסידרת הפיגועים הקודמת שהתרחשה בלונדון ביום 7.7.05, בה נהרגו לפחות 56 בני אדם. בשלב זה לא אומתה ואושרה ההודעה על-ידי אף גורם רשמי.
לאחר הפיגוע ב-7 ביולי הודיע הארגון: "כבר הזהרנו את ממשלת בריטניה ואת העם הבריטי חזור והזהר, ועתה עמדנו בהבטחתנו וביצענו את ההתקפה הצבאית המבורכת... אנו שבים ומזהירים את כל ממשלות דנמרק, איטליה וכל הממשלות הצלבניות, שגורלן יהיה דומה אם לא יסיגו את כוחותיהם מעירק ומאפגניסטן".

תאריך:  22/07/2005   |   עודכן:  22/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טלספורט
"אני מתרגש ומרגיש כאילו ווסטהאם זו הקבוצה הראשונה שלי"    היום ייפגש בניון עם חבריו לקבוצה והוא לא מסתיר את התרגשותו
טלספורט
רפאל אולארה וויקטור אורמסאבל יראו מהספסל את פתיחת המשחק נגד מאלמו בשבוע הבא
ניר וייס
בתגובתה לעתירה בבג"צ, טוענת ב"כ המדינה: "האילוץ שהביא להוצאת הצו הינו נכונותם של רבים כיום - רבים מאד למרבה הצער - להפר את החוק ואת הסדר הציבורי בריש גלי, בין היתר בדרך אלימה, והכל במטרה לסכל תוכנית מדינית-ביטחונית-לאומית של ממשלה נבחרת, שאושרה על-ידי הכנסת ונמצאה חוקית על-ידי בית המשפט הנכבד"
יפעת גדות
כ-300,000 יהודים גורשו מגטו ורשה    בתום הגרוש ההוא נותרו בגטו ורשה כ-60,000 יהודים בלבד
עומר שיקלר
סא"ל אורן ג'וליאן מפקד יחידת המעברים באיו"ש בראיון מיוחד ל-Nfc    צריך לתת שירות לאוכלוסיה שעוברת במעברים    פתיחת מעברים משופרים נועדה בכדי להקל על האוכלוסיה הפלשתינית שאינה מעורבת בטרור לעבור לעורף ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il