בחור יוצא מחדר השינה לאחר לילה סוער ומציץ למטבח שם רואה מאחור את הדייט שלו "מאוננת" כמו גבר. סרט כחול? לא ולא - פרסומת לשוקו.
זוג שוכב בתנוחה מיסיונרית על שלט בגודל מגרש כדורגל - פרסומת למין בטוח? לא כל כך - פשוט הצעת הגשה למכנסיים.
לא צריך להיות בוגר של לימודים ארוכים במדעי השיווק והפרסום כדי להבין שסקס בלתי מרומז מפרסם למעשה משחת שיניים. רק אל תשכחו לשים את המכונית ליד האישה העירומה.
רובנו בודאי זוכרים את התשדיר לאשכוליות עם הטריקו הצהוב וללא החזיות - או את הקופירייטינג המדהימים של אפרסמון ושל פירות יבשים וכוח גברא.
זכור לי אפילו מקרה מצחיק, שראיתי במו עיני, כאשר איש אחד רצה לקנות בקיוסק משקה לא תוסס כלשהו, וכשהמוכר שאל אותו איזה סוג, הוא ניסה לשוא להיזכר מה שם המוצר שפרסמה החתיכה הג'ינג'ית שהובאה במיוחד מחו"ל כדי להרטיב את חולצתה.
אולם רק פרסומאים מדופלמים יכלו להמציא את מבנה הקמפיין הנהוג כיום. אם בעבר פרסמו אבקת כביסה, למשל, על-ידי התמקדות ביתרונותיה על פני אבקות אחרות או אפילו על-ידי פיתוי הצרכנים בהגרלה כלשהי, היום יש להראות אורגיה תלת מינית שתפסל מיד לשידור. מיד לפרסם בעיתונים את דבר הפסילה ולפרט מה צונזר (עם הפניה לאתר האינטרנט של החברה שם ניתן לראות מה שרוצים) ואז כמובן להגיש בג"ץ נגד הפסילה ובסוף להראות את הגרסא המצונזרת בה נחתכו הפעולות הגנטיות.
למעשה אפשר לחסוך לחברות המעוניינות בפרסום אלפי דולרים של הפקה - קונים זכויות על סרט כחול משנות השבעים מראים קטע של מספר שניות ובסוף שמים שיקופית של דגני בוקר.ולהמשיך בתהליך כרגיל; פסילה לשידור ערעור וכו'.
תופעה דומה נהוגה לעידוד הרייטינג של תוכניות טלוויזיה. לרבים מאיתנו מוכר בודאי הסיפור על הרשלה שקיבל מדודו משימה להגיד "אמא חמורה" מול קהל מספר פעמים רב ככל האפשר בתמורה לפרס. בטלוויזיה, הפרס הוא הרייטינג וה"חמורה" הוא הישבן של המגיש. אפשר גם להטריד מינית את המרואיינת או לרצוח פרה קדושה בשידור. לא משנה מה ואיך - העיקר שאחר כך יהיה כתוב בעיתון שמאות טלפונים נזעמים הגיעו לאולפן או למשרד המבקר וכי הערוץ הודיע שיבדוק האם היתה כאן פגיעה בטעם הטוב. כל עוד הציבור יעקוב אחר הנעשה ויצפה בהמוניו בתוכנית הבאה כדי לראות מה יאמר המנחה על שעשה או, יותר טוב, מה יעולל הפעם בשידור. הרבה צופים - הרבה כסף לפרסומות.
בשני המקרים הטכניקה כבר ידועה נשאלת השאלה האם באמת אנחנו כל כך מטומטמים עד שהפטנט יעבוד עלינו פעמים רבות כל כך.