X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים

בחור יוצא מחדר השינה לאחר לילה סוער ומציץ למטבח שם רואה מאחור את הדייט שלו "מאוננת" כמו גבר. סרט כחול? לא ולא - פרסומת לשוקו.
זוג שוכב בתנוחה מיסיונרית על שלט בגודל מגרש כדורגל - פרסומת למין בטוח? לא כל כך - פשוט הצעת הגשה למכנסיים.
לא צריך להיות בוגר של לימודים ארוכים במדעי השיווק והפרסום כדי להבין שסקס בלתי מרומז מפרסם למעשה משחת שיניים. רק אל תשכחו לשים את המכונית ליד האישה העירומה.
רובנו בודאי זוכרים את התשדיר לאשכוליות עם הטריקו הצהוב וללא החזיות - או את הקופירייטינג המדהימים של אפרסמון ושל פירות יבשים וכוח גברא.
זכור לי אפילו מקרה מצחיק, שראיתי במו עיני, כאשר איש אחד רצה לקנות בקיוסק משקה לא תוסס כלשהו, וכשהמוכר שאל אותו איזה סוג, הוא ניסה לשוא להיזכר מה שם המוצר שפרסמה החתיכה הג'ינג'ית שהובאה במיוחד מחו"ל כדי להרטיב את חולצתה.
אולם רק פרסומאים מדופלמים יכלו להמציא את מבנה הקמפיין הנהוג כיום. אם בעבר פרסמו אבקת כביסה, למשל, על-ידי התמקדות ביתרונותיה על פני אבקות אחרות או אפילו על-ידי פיתוי הצרכנים בהגרלה כלשהי, היום יש להראות אורגיה תלת מינית שתפסל מיד לשידור. מיד לפרסם בעיתונים את דבר הפסילה ולפרט מה צונזר (עם הפניה לאתר האינטרנט של החברה שם ניתן לראות מה שרוצים) ואז כמובן להגיש בג"ץ נגד הפסילה ובסוף להראות את הגרסא המצונזרת בה נחתכו הפעולות הגנטיות.
למעשה אפשר לחסוך לחברות המעוניינות בפרסום אלפי דולרים של הפקה - קונים זכויות על סרט כחול משנות השבעים מראים קטע של מספר שניות ובסוף שמים שיקופית של דגני בוקר.ולהמשיך בתהליך כרגיל; פסילה לשידור ערעור וכו'.
תופעה דומה נהוגה לעידוד הרייטינג של תוכניות טלוויזיה. לרבים מאיתנו מוכר בודאי הסיפור על הרשלה שקיבל מדודו משימה להגיד "אמא חמורה" מול קהל מספר פעמים רב ככל האפשר בתמורה לפרס. בטלוויזיה, הפרס הוא הרייטינג וה"חמורה" הוא הישבן של המגיש. אפשר גם להטריד מינית את המרואיינת או לרצוח פרה קדושה בשידור. לא משנה מה ואיך - העיקר שאחר כך יהיה כתוב בעיתון שמאות טלפונים נזעמים הגיעו לאולפן או למשרד המבקר וכי הערוץ הודיע שיבדוק האם היתה כאן פגיעה בטעם הטוב. כל עוד הציבור יעקוב אחר הנעשה ויצפה בהמוניו בתוכנית הבאה כדי לראות מה יאמר המנחה על שעשה או, יותר טוב, מה יעולל הפעם בשידור. הרבה צופים - הרבה כסף לפרסומות.
בשני המקרים הטכניקה כבר ידועה נשאלת השאלה האם באמת אנחנו כל כך מטומטמים עד שהפטנט יעבוד עלינו פעמים רבות כל כך.

תאריך:  20/10/2004   |   עודכן:  20/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערן שנדר, פרקליט המדינה
דברים בטקס חלוקת תעודות לבוגרים, אוניברסיטת חיפה [20.10.04]
עו"ד אירית רוזנבלום
מנחם ברוד
חברה יהודית בריאה מצפה מרבני ישראל להגדיר את המצפון היהודי ולמתוח את הקו שאין לעברו; חיל בצה"ל הוא קודם-כול יהודי המחוייב לערכי-יסוד יהודיים
טל רבינוביץ'
כרמית גרינפלד-זרביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il