X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשות החברות הממשלתיות תמכור את מלוא אחזקות המדינה בתע"ש כמקשה אחת העובדים: ועדת השרים ממהרת להעביר את הרווחים לידי מספר עשירים בודדים בנוסף, אישרה הוועדה את קידום הפרטת "ערים" החברה לפיתוח עירוני בע"מ
▪  ▪  ▪

ועדת שרים לענייני הפרטה, בראשות שר האוצר, אישרה (א', 28.8.05) את הצעתם המשותפת של שר האוצר, אהוד אולמרט, ושר הביטחון, שאול מופז, להפרטת התעשיה הצבאית לישראל בע"מ (תע"ש).
תע"ש הינה חברה ממשלתית בבעלות מלאה של מדינת ישראל. מזה שנים מצויה תע"ש בקשיים ומתנהלת מתוכנית הבראה אחת לשנייה וזאת מבלי שחל שיפור במצבה של החברה. בעשור האחרון סייעה המדינה לחברה והעבירה כ-10 מיליארד ש"ח, מתוכם בשנה האחרונה הועברו לחברה כמיליארד ש"ח.
בחודשים האחרונים חלה הידרדרות נוספת במצבה של החברה. נכון להיום, החברה מצויה בפיגור תשלומים לספקיה בהיקף של מאות מיליוני ש"ח. היא מתקשה לשלם שכר לעובדיה וגמלאיה באופן שוטף. בנוסף לסכומים המצוינים לעיל, במהלך השבוע החולף העבירה המדינה לתע"ש כ-130 מיליון ש"ח כסיוע דחוף.
החלטת ועדת השרים קובעת, כי רשות החברות הממשלתיות תמכור את מלוא אחזקות המדינה בתע"ש, כמקשה אחת, בדרך של מכירה פרטית למשקיע בודד או לקבוצת משקיעים מהארץ ו/או מחו"ל וזאת למעט: חטיבות גבעון ומלט"מ, שימכרו לרפאל לפני השלמת ההפרטה.
מפעל קשת, שיימכר לרוכש מפעל מגן בהתאם לאופציה הקיימת לתע"ש בהסכם המכר ומפעל יצחק שיימכר בנפרד, במידה והשרים האחראים יורו על כך לצורך קידום הליך מכירת החברה.
במסגרת ההחלטה נקבע, כי הסוגיות - שמירת האינטרסים החיוניים של המדינה בחברה, המקרקעין, מבנה ההון של החברה, ערבויות לעסקה הטורקית להשבחת טנקים והעובדים - יוסדרו על-ידי רשות החברות הממשלתיות ביחד או בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים ובהם אגף התקציבים, אגף החשב הכללי, משרד הביטחון, משרד המשפטים, מינהל מקרקעי ישראל והחברה, לפי העניין.
רשות החברות הממשלתיות תערוך בדיקה פומבית ושיוויונית של קיומם של מתעניינים פוטנציאלים בהליך המכירה בארץ ובחו"ל, ותביא תוצאות בדיקתה תוך 60 יום בפני ועדת שרים לענייני הפרטה. במידה והגורמים המוסמכים על-פי דין יסברו, כי לא ניתן לקיים הליך מכירה תחרותי ושוויוני כפי שנקבע בהחלטה, יובא לאישור מראש של ועדת שרים לענייני הפרטה ניהול משא-ומתן עם גורם יחיד בכפוף לקבלת כל האישורים הנדרשים על-פי דין למכירה בפטור ממכרז לקונה יחיד ובתנאי שהוא עומד בתנאים שנקבעו למכירה.
בהודעה משותפת למנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, צחי טבקמן, וליצחק יהודה יו"ר ארגון עובדי התע"ש, נאמר בתגובה להחלטה: "בשבוע שעבר חתמה תע"ש על עסקות בשווי מאות מיליוני דולרים ועדת השרים ממהרת להעביר את רווחי העסקה לידי מספר עשירים בודדים במקום שרווחים אלו ישמשו לפיתוח מקומות עבודה וסגירת הפערים החברתיים".
עוד הם אומרים, כי ההחלטה על ההפרטה תביא לפגיעה בכלכלת ישראל על-ידי פגיעה בעשרת אלפים משפחות עובדי וספקי התע"ש והוצאתם למעגל האבטלה. "ההסתדרות והעובדים יסכימו לנהל משא-ומתן עם האוצר רק על פתרון כולל לתע"ש, ולא ייתנו לאוצר להנהיג הפרד ומשול בין מפעלים כאלה או אחרים", בסיום ההודעה הם מוסיפים, כי "ההסתדרות וארגון העובדים יציגו בקרוב לשרי האוצר והביטחון את תוכניתם האלטרנטיבית להבראת התע"ש".
ועדת שרים לענייני הפרטה אישרה את קידום הפרטת "ערים"
בנוסף, ועדת השרים לענייני הפרטה, אישרה היום את הצעת שר האוצר, אהוד אולמרט, להטיל על מנהל רשות החברות הממשלתיות, איל גבאי לפנות, בתיאום עם מנכ"ל משרד השיכון, לוועדת הכספים לאישור דרך המכירה של "ערים"-החברה לפיתוח עירוני בע"מ ולפעול להפרטתה בהקדם על בסיס החלטת ההפרטה של החברה משנת 1998.
ביום 17.09.98 קיבלה ועדת השרים לענייני הפרטה החלטה בדבר הפרטת "ערים". הדיון בהפרטה נדחה וההפרטה לא יצאה לפועל. דוח מבקר המדינה מיום 23.05.01 וממצאים מהדוחות הכספיים של החברה מצביעים על הדרדרותה הכספית בשנים האחרונות.
בהתאם להחלטת ההפרטה, שכאמור אושררה על-ידי ועדת השרים היום, נקבע כי ההפרטה תעשה בדרך של מכירה פרטית של מניות המדינה בחברה למשקיע או לקבוצת משקיעים מהארץ ו/או מחו"ל.
"רשות החברות הממשלתיות תנהל את הליך המכירה ותבצע את כל הפעולות הדרושות לביצוע החלטה זו לרבות: העברת מניות החברה המוחזקות בידי רשות הפיתוח ובחברות ממשלתיות אחרות למדינה טרם המכירה, להורות לחברה להכין חדרי מידע", נאמר בהודעה של ועדת השרים.

תאריך:  28/08/2005   |   עודכן:  28/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
הנהלת הבנק אסרה על יו"ר ארגון העובדים להשתמש בדואר האלקטרוני הפנימי בחברה כדי להפיץ מסרים לעובדים    בתגובה טוען הארגון: "הנהלת הבנק פוגעת בצורה חסרת תקדים בחופש ההתארגנות ובחופש הביטוי של העובדים"
מיכאל דבורין
כך נקבע בתיקון לכלל 26 לכללי לשכת עורכי הדין אותו אישרה שרת המשפטים ציפי לבני    בעקבות התיקון יתווסף לרשימת המקרים שבהם עורך דין או עורכת דין יסכימו לבקשה לשינוי מועד, גם מקרה שבו חברם או חברתן מצויים בחופשת לידה או בחופשה הנובעת משמירת הריון, כהגדרתם בחוק עבודת נשים
מתי טוכפלד
כך החליטה היום לשכת המפלגה    יו"ר המפלגה, פרס: "הברית עם הליכוד הגיעה לסוף דרכה"
עידן יוסף
משמרת המחאה הותרה לאחר שבמשך חודשים ארוכים טענה המדינה שהפגנה מול בתיהם של עובדי ציבור קשה ומטרידה
מיכאל דבורין
במסגרת העתירה שהגישה לשכת המסחר נטען כי הוראות ס' 1, 4 ו-22 לתיקון, המטילות מגבלות חדשות הן על זכאותם של עמיתים עצמאיים להפקיד כספים בקופות הגמל והן על זכאותם למשוך מהקופות כספים, פוגעות בזכויות הקניין של העמיתים ובחופש העיסוק של קופות הגמל בניגוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il