עד לפני שנים ספורות החזקת רכב פרטי בקיבוץ הייתה אסורה. כיום 38% מבתי האב בקיבוצים מחזיקים בבעלותם 1-2 מכוניות. מדובר במהפכה של ממש הנובעת מהשינויים שהתרחשו בשנים האחרונות באורח החיים הקיבוצי, שינויים הכוללים הפרטה וחלוקת שכר דיפרנציאלי בקרב 65% מהקיבוצים.
מנתונים שמפרסמת "משק רכב"- חברת הרכב של הקיבוצים מהשייכת לתאגיד משקי הקיבוצים עולה, כי 38% מבתי האב בקיבוצים כבר מחזיקים ברכב פרטי. 15% נוספים יעשו זאת ב-2006. עוד חושפת החברה, כי היקף פעילותה ב-2005 צפוי להסתכם ב-750 מיליון שקל, גידול של 28% במכירות לעומת 2004.
משק רכב, חברת הרכב של התק"מ והקיבוצים השייכת לתאגיד משקי הקיבוצים, יוצאת בימים אלה, בפעם הראשונה, בקמפיין מיתוג ותדמית, באמצעות משרד הפרסום ירקוני - בן נתן, תחת הסיסמא המלווה- "שיקנאו העירוניים". עלותו המדווחת של השלב הראשון בקמפיין, עומדת על כמיליון וחצי שקלים. הקמפיין ימשך שלושה חודשים והוא יכלול פרסום בעיתונות ארצית, שילוט חוצות ופרסום באתרי אינטרנט. בנוסף, כולל הקמפיין ערכת דיוור ישיר, הנשלחת בימים אלה לכל בתי האב במושבים.
החברה מספקת מגוון רחב של שירותים בתחום הרכב ביניהם: מכירת רכבים חדשים, מכירת רכבים מיד ראשונה מליסינג, רכבים מיד שנייה, וכמו-כן מבחר אפשרויות של ליסינג ומימון בתנאים בלעדיים.
המגזר ההתיישבותי כולל כ-35,000 בתי אב בקיבוצים, כ-116,000 חברים וכ- 65,000 בתי אב במושבים, כ-223,000 תושבים. במגזר הקיבוצי כ-38% מבתי האב מחזיקים רכב בבעלות או ממקום העבודה - כ-15,000 כלי רכב.
בחברה מציינים, כי מגזר המושבים מאופיין בשיעור חדירה גבוה מאד של כלי רכב - כ-95% מבתי האב מחזיקים 1-2 כלי רכב בבעלות - כ-80,000 כלי רכב. גם שוק הרכב במגזר הקיבוצי נמצא בצמיחה גבוהה- מתוך בתי האב הקיבוציים בעלי רכב, 30% רכשו רכב בשנה האחרונה. עבור 30% מרוכשי המכוניות ב-3 השנים האחרונות זהו הרכב הראשון בחייהם.