X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

ההינתקות - פחות לחץ מהעולם?
תומכי ההינתקות טוענים שביצוע התכנית יוריד את הלחץ הבינלאומי-אירופי-אמריקני ויעניק מרחב תמרון גדול יותר לישראל. נראה לי שהסבירות היא הפוכה. העולם דורש (כולל מחלקת החוץ האמריקנית לעומת העם האמריקני...) חזרה לגבולות 48 ללא תיקונים או תיקונים קלים בלבד במסגרת מו"מ. בעיני רוב מדינות העולם משמעות ההינתקות היא התחלת העקירה-פינוי יהודים מהשטחים 'הכבושים' שבהם תקום מדינה פלשתינית (בנוסף לירדן היום) ללא יהודים.
האירופאים - ששנים תומכים בארגונים ישראליים הדוגלים במטרה זאת - סביר להניח יסכמו שהתערבותם בענייני הפנים הישראלים (שהגיעה לשיאה בתמיכתם הכספית-דיפלומטית בהסכם ז'נבה) משתלמת וימשיכו בצעדים האלו. אין שום מוטיבציה להם וגם לעולם המוסלמי ומשתפי הפעולה איתם, לשנות דרכם אלא לדרוש ביתר שאת את הצעד הבא - לפי דברי סגן ראש הממשלה, עקירה של מאות אלפי יהודים.
אם תתבצע ההינתקות, הלקח העיקרי לעולם יהיה שיהודים מוכנים לפלג את עמם - לבצע העקירות - ללא כלום; ללא שלום/שקט, ללא הסכם, ללא מבט ריאלי להפחתת הטרור...
עד תכנית ההינתקות העולם קלט שהערבים אינם מאשרים תהליך שלום אלא ממשיכים בדרכם הטרוריסטית. העמדה הישראלית שאין 'וויתורים כואבים' ללא תהליך מדיני - הסכם בין הצדדים - הייתה מקובלת מספיק כדי לנטרל צעדים כואבים אופרטיביים (כלכליים...) נגד ישראל. ההינתקות החד צדדית תחת אש שוברת את הסכר הזה. כך הסבירות היא גבוהה שהעולם ידרוש מעכשיו יותר וויתורים ישראליים תחת אש ללא כלום.
ההינתקות - פחות סכנה לחיילים?
יש מאין מחשבה שאם יוצאים מעזה - שמשמעותה היא עקירת ישובים ובסיסי צה"ל סביבם - יפחיתו הסכנה לחיילים. זאת אומרת, בעמדות בצד הנגב המערבי של גבולות 48, תהיה פחות סכנה. האמת אינה כה ברורה כמו הסיסמאות לטענה 1. לפי ראש השב"כ אם נעזוב את ציר פילדלפי - ציר של עשרות מטרים ברוחב המפריד בין עזה ומצרים - סביר להניח שהטרוריסטים יצליחו להחדיר לעזה נשק מתוחכם יותר. בין היתר, סביר להניח, טילים לטווח ארוך יותר ומדויקים. הם יוכלו להגיע לאזרחי הנגב המערבי (כולל אשקלון) ולבסיסי צה"ל (כולל חצרים, צאלים) הסובבים את עזה.
2. אם צה"ל יישאר בציר, הסבירות היא גבוהה שיעמדו תחת אש משמעותית וישלמו בחיים. במקרה זה צה"ל יצטרך להיכנס לשטח רב תושבים כל יום שני וחמישי והטרוריסטים יהיו מוכנים לבואם.
המסקנה היא שאין לצפות בסבירות גבוהה פחות הרוגים ופצועים בין חיילנו ויש לצפות ליותר פגיעות באזרחים בבתיהם, בגני הילדים...
ההינתקות - ביטול האחריות הבינלאומית למיליון... ערבים?
רה"מ חזר פעמים רבות על הטענה שההינתקות היא יציאה מהאחריות הבינלאומית כלפי תושבי עזה הערבים ('ברוך שפטרנו' ממיליון וחצי ערבים עוינים). בסתירה לטענה זאת, עורכי הדין שמשרדו מעסיק כמומחים לחוק הבינלאומי, הגיעו למסקנות אחרות: א. אם נשארים בציר פילדלפי, האחריות נשארת בידי ישראל. ב. יציאה מהציר אינה מספיקה; כדי לצאת מהאחריות הבינלאומית ישראל מוכרחה להפסיק את המצור הימי והאווירי על כל הרצועה. אם נעשה כך, נדמה לי שברור לרוב תושבי ישראל שטרוריסטים מכל העולם יבואו לשם וגם נשק רב ועשרות/מאות אלפי 'פליטים' בדרך הביתה. עזה תהפוך למדינה פלשתינית, צפופה יותר מהיום, ללא מענה לבעיות הכלכליות... בקיצור למרכז טרור עולמי.
כך הטענה שתכנית ההינתקות/העקירה היא דרך לצאת מהאחריות הבינלאומית עבור רצועת עזה, היא אינה אמת ונראית כשקר מכוון לצרכים פוליטיים.
כך, אין להתפלא שרה"מ מתנגד בתוקף למשאל עם על תכניתו שבה העם ישקול הכול בקפדנות, בשיקול דעת כדי להחליט אם התכנית היא כה חשובה וטובה לביטחון אזרחי ישראל שהיא מצדיקה יקירת 'אחים'.
_________
ג'רלד פרמן, פרופסור למדעי המדינה - אופקים

תאריך:  28/11/2004   |   עודכן:  28/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני דנון
בעקבות כנס בינלאומי של מנהיגים צעירים יהודים למלחמה באנטישמיות המסתיים היום בשטרסבורג, צרפת
יואב יצחק
יואב יצחק
מזרחי הודח מתפקידו בראש אגף החקירות, בעקבות מעשיו החמורים; עכשיו צריך להבטיח שלא יועבר לתפקיד יוקרתי אחר במשטרה; וגם לפעול למיצוי הדין עם שותפתו למעשים העברייניים - עדנה ארבל, המסתתרת עתה מאחורי גלימתה כשופטת בבית המשפט העליון
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
ד"ר אברהם בן-עזרא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il