X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
ארה"ב מגייסת קואליציה נגד סוריה

שרון: אין בכוונתי לעזוב את הליכוד

שרון שב ומדגיש: אין בכוונתי לעזוב את הליכוד מזכירת המדינה האמריקנית קיימה סידרה של פגישות עם האירופים והערבים ביקשה שיפעלו נגד סוריה
▪  ▪  ▪

שרון: אין לי זמן לבעיות החשובות
ראש הממשלה צפוי להגיע חזרה לארץ אחר-הצהריים (ב', 19.9.05), בתום שישה ימים של פגישות מדיניות במסגרת עצרת האו"ם. מייד עם שובו הוא עומד "להסתער" על חברי מרכז הליכוד, כדי שיתמכו בעמדתו: לדחות את ההצעה לקבוע מועד קרוב לקיום פריימריז.
בטרם המריא מטוסו השיב שרון לשאלות עיתונאים, וחזר ואמר, בין השאר, כי הוא אינו מוטרד מעתידו במפלגת הליכוד וכי אין בכוונתו לעזוב. שרון מתח ביקורת על כמה עיתונאים שפרסמו כי גוברות ההערכות בסביבתו שהוא יפרוש מהליכוד.
במהלך פגישה אמש עם ראשי הארגונים היהודיים בארה"ב, אמר ראש הממשלה שרון: "אני חושש שלא יהיה לי זמן להתפנות לבעיות החשובות האמיתיות. אני אצטרך לעסוק בכמה בעיות פנימיות. אני מקווה שתראו אותי כאן עוד פעם".
שרון התייחס לפריימריז במפלגתו וציין, כי איחד את המפלגה בעבר, אך כיום ישנם גורמים שמנסים להדיחו מתוך טעמים אישיים ופוליטיים. "אני חושב שכרגע זו תהיה טעות להפקיר את המדינה בידי אותם הגורמים, ואני גם לא בטוח שהם מסוגלים לנהל את המדינה בתקופה כה לא פשוטה", הוא אמר.
גורמים בלשכתו ציינו, כי אין בכוונתו לעזוב את המפלגה בשום מקרה. מלשכתו נמסר, כי רה"מ לא החליט לעזוב את הליכוד, ועם חזרתו לארץ ישקיע את כל זמנו בבחירות הפנימיות.
שרון ציין כי עתה, לאחר יציאת ישראל מרצועת עזה, תיבחן היכולת של הפלשתינים לנהל באופן עצמאי מדינה ולדאוג לאוכלוסיה. ישראל לא תימנע מהפלשתינים לקיים את הבחירות במידה והחמאס ישתתף בהם, אמר, אך ישראל לא תיתן לרשות כל תמיכה או סיוע.
ארה"ב מגייסת קואליציה נגד סוריה
הממשל האמריקני מנצל את השתתפות מנהיגי העולם בעצרת האו"ם בניו-יורק, כדי לגבש קואליציה בינ"ל אשר תפעיל לחץ על סוריה. המטרה: לכפות על סוריה להפסיק, ולאלתר, לסייע לטרוריסטים לחדור לעירק ולסלק את ארגוני הטרור משיטחה.
בשבוע שעבר הודיע נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כי ינצל את המעמד לגייס את בנות בריתו נגד סוריה. לדבריו, בשלב זה המאמצים יהיו במישור הדיפלומטי.
האמריקנים מעוניינים להפעיל לחץ על סוריה, כדי שזו תימנע מעבר על טרוריסטים לשטח עירק דרך הגבולות המשותפים לעירק וסוריה, וכן שתחדל להפריע למדינות האזור לעבור תהליכי דמוקרטיזציה. המדובר במיוחד בלבנון, שבה השפעתה של סוריה עדיין רבה.
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, מנהלת בימים אלו פגישות רבות עם דיפלומטים וראשי מדינות. רייס מנסה להשפיע על מדינות אירופה ועל חלק ממדינות ערב המקורבות יותר לממשל האמריקני, כדי שאלו ישפיעו על סוריה לחדול מהתערבות במתרחש בלבנון, זאת על-אף שהוציאו כבר את כוחותיהם הצבאיים מהמדינה.
במקביל, מנסה רייס לעודד מפגשים בין נציגים ישראלים לאנשי הרשות כדי לחמם את היחסים ולהחזיר את הצדדים לשולחן המשא-ומתן לאחר יישום תוכנית ההינתקות. בעוד שהאירופאים מעוניינים להתחיל ללחוץ על ישראל לעלות על מו"מ ליישום מפת הדרכים, נמנע הממשל האמריקני מהפעלת לחץ על ראש הממשלה אריאל שרון.

תאריך:  18/09/2005   |   עודכן:  19/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
נערה בת 17 מבאר שבע דיווחה על חטיפה ואונס אך בערב הודתה כי בדתה את הסיפור מחשש שהוריה יכעסו
אסף גדות
חברת Toshiba הציגה שני תאי-דלק חדשים המיועדים לנגני מוזיקה, שיכולים לספק עד 60 שעות האזנה רצופות
ספורט 5
נבחרתו של צביקה שרף גברה 77:85 על סגנית אלופת אירופה והבטיחה את העפלתה משלב הבתים    בורשטיין שוב הצטיין במדים הכחולים-לבנים עם 19 נק'    ניצחון לטבי על סרביה יעלה את ישראל לרבע הגמר
עומר שיקלר
הסמכות הועברה לשר הפנים במסגרת ביטול המשטר הצבאי    פנה ליו"ר ועדת הפנים בבקשה לאשר את הצו הפוטר אותם מהוראות החוק
טלספורט
יו"ר הרשות לבקרת התקציבים הודיע: החקירה הסתיימה - אין כל ממצאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il