X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החינוך אישרה בצהרים את הצעת משרד החינוך לתשלומי הורים לשנת תשס"ו בהצעת משרד החינוך ישלמו ההורים על-פי מצב סוצי-אקונומי
▪  ▪  ▪

ועדת החינוך של הכנסת אישרה בצהריים (יום ד', 22.9.05) את הצעת משרד החינוך לתשלומי הורים לשנת הלימודים תשס"ו ברוב של 9 תומכים מול 6 מתנגדים. בכך יאלצו ההורים גם השנה לממן לילדיהם את הטיולים, הצגות התיאטרון ולהשתתף בפרויקט ההזנה בבתי הספר. סך תשלומי ההורים מסתכמים בכמיליארד ש"ח, מתוכם כ-100 מיליון שקל עבור מימון מפעל ההזנה, הכולל כ-130 אלף תלמידים.
ועדת החינוך דנה בנושא תשלומי ההורים בפעם השלישית לאחר שבפעמים הקודמות דחתה את בקשת משרד החינוך ואישרה רק את תשלומי החובה, אשר איפשרו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה.
הדיון שהתקיים היום בוועדה היה סוער, ורבים התנגדו לבקשת המשרד לאשר את התשלומים. שרת החינוך, לימור לבנת ומנכ"לית המשרד נעדרו מהדיון ומההצבעה.
נציגת משרד החינוך בוועדה התייחסה לנושא ההזנה בבתי הספר, וציינה כי המחיר המקסימלי למנת מזון לתלמיד הוא 9 ש"ח, ואילו הוחלט לגבות כמחצית מסכום זה (4 ש"ח). על-פי הצעת משרד החינוך, הרשות המקומית תגבה מכל תלמיד מחיר מירבי של 4.5 שקל למנה. שיעור ההשתתפות המקסימלי בסעיף זה עומד על 585 שקל. תחשיב זה שמציע משרד החינוך תקף לשכונות ומוסדות חינוך אשר מתקיים בהם יום לימודים ארוך ומפעל הזנה.
באשר לטיולים השנתיים, ציינה הנציגה כי המשרד החליט השנה לגבות תוספת של 15% לסכום המותר לגביה לכל הטיולים, והוחלט שלא להגביל את משך הטיול כפי שנקבע לפני שנתיים. בית הספר יהיה רשאי להחליט אילו טיולים הוא רוצה לקיים ולכמה זמן.
ח"כ יוסי שריד תקף את בקשת משרד החינוך לאשר גם השנה את תשלומי ההורים: "אנו מקיימים את הדיון הזה על כוכב לכת אחר. בתי הספר גובים סכומי עתק, 1300-1400 ש"ח בחודש. כולנו יודעים את זה ואנו עוצמים את העיניים. הוועדה תשמיט את הקרקע שעליה היא מנסה להתייצב, אם היא תאשר בפעם המי יודע כמה, כאילו לא נאמרו כאן דברים, את תשלומי ההורים".
ח"כ יולי תמיר אשר השתתפה בוועדה, ציינה כי "המדינה מטילה היום מס רגרסיבי על אזרחי ישראל". עוד אמרה ח"כ תמיר כי "ועדת הכספים אישרה אתמול עוד מיליארד וחצי ש"ח למתפנים. מימון זה מגיע מסעיף רזרבה שנותרו בו כעת 32 מיליארד ש"ח. אז שלא יספרו לכם שאין כסף".

תאריך:  21/09/2005   |   עודכן:  21/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שטח הקומה: 995 מ"ר בנוי ועוד 200 מ"ר מרפסת. המחיר: 15 דולר מ"ר    עו"ד יהושע רוזנצוויג פרש ממשרד גורניצקי ושכר 360 מ"ר ב-14 דולר למ"ר    75% מהבניין כבר הושכרו
נוה יוסף
גבי ללוש זוכה למרות שהוכח כי היה מודע לתפעולו של האתר, למפגעים הקיימים בו ואף קיים ישיבות בלשכתו עם נציגי המשרד לאיכות הסביבה בעניין    בית המשפט: "יש להיזהר מפני הטלת אחריות רחבה מדי בפלילים על ראש עירייה"
מירב לוי
התאחדות המלונות מפרסמת כי תפוסה של מעל 90% נרשמה במלונות בים המלח ובבתי הארחה בקיבוצים    הישראלים מהווים 60% מאורחי המלונות
הדר פרבר
הסופה חלפה במיצר המפריד בין פלורידה וקובה, היכתה באיי הקיז דרומית לפלורידה, עושה דרכה לכיוון טקסס ועלולה לפגוע גם בניו-אורלינס
ענבל אביב
הקלטת ובה הראיון נתפסה בבדיקה שגרתית במטלטליהם של הארבעה בשדה התעופה בדרכם החוצה מהארץ    שוחררו לאחר חקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il