X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדוח המתפרסם היום מציגה רופאים לזכויות אדם את השלכות יישום תוכנית ההינתקות על חייהם של חולים ברצועת עזה מאות חולים שאין להם טיפול ברצועת עזה נותרו כלואים בתוכה ממתינים לפתיחת שעריה
▪  ▪  ▪

בדוח קצר המפורסם היום (ב', 26.9.05), מציגה רופאים לזכויות אדם את השלכות יישום תוכנית ההינתקות על חייהם של חולים ברצועת עזה.
לדברי העמותה, תפקוד לקוי של מעבר הגבול למצרים מחד, וסגירה מוחלטת של אפשרות המעבר לישראל מאידך, הופכות את עזה לכלא, וחולים אינם מסוגלים לצאת לטיפולים חיוניים ומצילי חיים.
בעמותה אומרים כי מאות חולים שאין להם טיפול ברצועת עזה נותרו כלואים בתוכה ממתינים לפתיחת שעריה. הסגר שהטילה ישראל על רצועת עזה מאז תחילת תוכנית ההינתקות מונע כניסה לישראל או מעבר דרכה לגדה המערבית ולירושלים המזרחית. הגבול עם מצרים גם הוא סגור עד להודעה חדשה ולא ברור מתי ייפתח. פניות המגיעות לרופאים לזכויות אדם מלמדות כי מאות חולים נותרו ללא כל טיפול.
בעמותה מציינים, כי למרות פניות מוקדמות של רופאים לזכויות אדם, כי על ישראל לדאוג להסדרים שיאפשרו מעבר חולים למצרים ולישראל גם לאחר ההינתקות, לא נעשה דבר על-מנת להבטיח את הרצף הטיפולי לאותם חולים.
טיפולים רבים אינם בנמצא כלל ברצועת עזה (לדוגמה: צנתור וניתוחי לב, כוויות, קרדיולוגיה ילדים, נוירוכירורגיה ועוד). טיפולים אחרים אינם קיימים ברמה מספקת.
"ישראל מתנערת ממחוייבותה לאפשר כניסת ומעבר חולים בשטחה ומציינת שאותם חולים יכולים להשתמש במעבר למצרים וזאת למרות שחולים במצבי חירום, או במצב רפואי קשה, אינם יכולים לשרוד את הנסיעה למצרים, או דרך מצרים", מציינים בעמותה.
העמותה פנתה לרשויות ישראל בדרישה כי תפרסם את נוסח ההסכם עם מצרים באשר למעבר מרצועת עזה למצרים ולהיפך, כך שתיחשף מידת השפעתה של ישראל על יכולת המעבר החופשית בגבול זה.
בנוסף, רופאים לזכויות אדם דורשת כי ישראל תחדול ממעורבות בכניסה ויציאה מרצועת עזה. "המשך המעורבות הוא המשך הכיבוש גם אם באמצעים אחרים", הם אומרים. "כל עוד משפיעה ישראל על מדיניות המעבר מעזה ולתוכה יש לה אחריות כוללת לנעשה בה ולחולים הנמקים בתוכה. אם עזה הופכת לכלא שסוהרו ישראל, הרי שיש לאותו סוהר אחריות מלאה לאנשים המצויים במשמורתו".
הדוח המלא כולל תיאור מפורט של המצב והמכשולים הבירוקרטיים המונעים מחולים לקבל את הטיפול לו הם נזקקים. בנוסף מובאים בדוח סיפורים של מספר חולים שמעברם לטיפול נמנע.
טרם התקבלה תגובת דובר צה"ל.

לדוח המלא
תאריך:  26/09/2005   |   עודכן:  26/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך אמר יו"ר התאחדות בעלי המסעדות ובתי הקפה בישראל    הנזקים לענף המסעדנות בשנים 2001-2005 נאמדים בכ-10 מיליארד שקלים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
ניתן גזר הדין בספרד במשפט נגד שלושה נאשמים שסייעו בהתקפות הטרור ב-11 בספטמבר 2001 נגד ארה"ב
מירב לוי
החוברת 'טרמינל free' תחולק בכניסות לטרמינל    מכילה קופוני הנחות בחנויות הדיוטי פרי, מפת התמצאות בטרמינל 3, מבצעים מידע אודות יעדים פופולאריים בעולם
אסף גבור
בחמאס "ירדו מהעץ" בעזרת המצרים והכריזו על המשך הרגיעה אך בג'יהאד לא מוכנים לוותר ודורשים נקמה    מוחמד אלהינדי, מנהיג הג'יהאד האיסלמי ברצועה: "אין דיבורים על הפסקת אש. שרון מנהל מלחמה נגד העם הפלשתיני"
הדר פרבר
נענתה לבקשתו של חבר המועצה עו"ד מוניר עזאם לשקול שילובו של כתב דרוזי במערך החדשות של הערוץ    מועצת הרשות השנייה אישרה את לוח השידורים של הזכיינית רשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il