X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
27 ימים לאחר תחילת שנת הלימודים ורק 40% מהכיתות הנמוכות פוצלו לכיתות לימוד קטנות תשע רשויות בלבד החלו בשיפוץ התשתיות הכשרות לבעלי תפקידים - רק אחרי החגים
▪  ▪  ▪

27 ימים עברו מאז החלה שנת הלימודים תשס"ו ועימה הבשורה המשמחת של משרד החינוך על התחלת יישום רפורמת דוברת. על-פי נתוני המשרד, משתתפות השנה ביישום הרפורמה 35 רשויות, אשר בהן לומדים כ-125,000 תלמידים.
אולם, דיבורים על רפורמה לחוד, וביצועים לחוד. על-פי נתונים שהציג משרד החינוך בפני ועדת החינוך של הכנסת, עולה תמונה הרחוקה שנות אור ממודל היישום החלקי של הרפורמה.
יום לימודים ארוך: המורים הולכים הביתה
למעשה, כיום עברו רק 32 רשויות ליום לימודים ארוך מהשעה 08:00 עד 16:00, כאשר בחלק מהרשויות נשארים רק 10% מהמורים שעות נוספות כחלק מיום לימודים ארוך, ובשאר הרשויות רק 80% מהמורים מלמדים יום לימודים ארוך. את מקומם ממלאים מדריכי תוכניות קרב וחברת המתנ"סים.
אין פיקוח על מפעל ההזנה
דוח דוברת קובע גם הפעלה של הזנה בבתי הספר. בדיון שהתקיים בועדת החינוך של הכנסת, קרא נציג משרד הבריאות, זאב פיש למשרד החינוך להתערב באופן דחוף בנושא התנאים הבריאותיים במסודות החינוך ולעמוד בהתחייבויות לממן פקחים לנושא ההזנה ברשויות. פיש הוסיף, כי רק 7 מפקחים מפוזרים בכל הארץ בנושא בריאות במוסדות החינוך, ואין שום פיקוח בנושא ההזנה, דבר שמהווה זכנה ממשית לבריאות התלמידים.
הכיתות נותרו צפופות
אחת ההצהרות עליהן דיברה שרת החינוך לימור לבנת, ומנכ"לית המשרד, רונית תירוש במסיבת העיתונאים בה הוכרז על יישום הרפרומה, היתה פיצול הכיתות הנמוכות (א' ו-ב') לכיתות קטנות בנות 20 תלמידים בכל כיתה. בפועל, רק 40% מהכיתות פוצלו לכיתות של 20 תלמידים בכל כיתה. בשאר הכיתות לומדים 35% מהתלמידים עם שתי מורות בכיתה, ו-25% אשר יש בהם הפרדה חלקית אך הכיתה נותרה חלל אחד, קיים פיצול במקצועות הלימוד.
תשע רשויות בלבד החלו בשיפוצים
גם ההבטחה לשיפוץ תשתיות בבתי הספר - שדרוג שירותים והקמת פינות עבודה למורים, נותרה רחוקה מהמציאות. מתחילת שנת הלימודים, תשע רשויות בלבד החלו בשלבי בנייה והיערכות להקמה מבנים מתקדמים. 31 רשויות הגישו תוכניות ותשריטים, 27 רשויות קיבלו הרשאות לביצוע, וארבע רשויות (רמלה, עכו, בית שאן, באר יעקב) כלל לא הגישו עדיין תוכניות.
גם את ההכשרות לבעלי התפקידים, דחו במשרד החינוך לאחרי החגים. רק בעוד כחודש יחלו בהכשרות של פיתוח מנהלים ופיתוח מנהלי מחלקות חינוך.
מזכ"ל הסדתרות המורים, יוסי וסרמן ציין כי "בתי הספר במחוזות: רמלה, כרמיאל, עמק יזרעאל ומגדל העמק אין תקציבים להפעלת הניסוי (רפורמת דוברת - מ.ל). משרד החינוך לא עורך לשלם למורים על-פי ההסכם סכום של 110 ש"ח לשעה, ובמקומם מנסים להכניס כוח עובדה זול יותר ובלתי מוכשר. יש בלבול גדול בין יום לימודים ארוך, שהתקיים זה מכבר בכמה רשויות, לבין שעות הניסוי. אין שיפור תשתיות כלל ולא החלו בבינוי שירותים, אין הזנה ורוב התלמידים מסתובבים ברחובות בחוסר מעש ביום שישי".
כמו כן, ראשי ארגוני המורים דיווחו כי על-פי ההסכם הקיבווצי שנחתם (ביום 31.8.05) יש להתחיל זה מכבר במו"מ על רפורמה מוסכמת במערכת החינוך, ועד היום לא החלו הדיונים.
שר החינוך לשעבר, ח"כ יוסי שריד תקך את משרד החינוך בדיונים בוועדה אומר כי הוא מציג מצגת שווא שאינה תואמת את הנתונים המציאותיים ונוהג בחוסר אמינות ציבורית.

תאריך:  27/09/2005   |   עודכן:  27/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
משקיעה בפרויקט 100 אלף דולר    החתימה בין היתר את אבי מסיקה, להקת כלא 6, דנידין ושורטי (הילה ניסימוב)    במסגרת ההסכם תספק לאמנים קולקציות ביגוד והנעלה עדכניות, תפיק להם קליפים בהם יופיעו לבושים בבגדי ריבוק בלבד
גלית יצחק
הרימון הוא בעל סגולות רפואיות העשויות למנוע מחלות כגון: יתר לחץ דם, כולסטרול גבוה, מחלות לב ושבץ מוחין    מועצת הצמחים-ענף הפירות יוצאת בקמפיין להעלאת המודעות לסגולותיו של הרימון ולעודד צריכתו
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערכה רשת החשמל והאלקטרוניקה "א.ל.מ"    15% מהגברים ישקיעו כ-1,000 שקל למתנות לעומת 8% מהנשים    תקציב המתנות הגבוה ביותר שייך לתושבי חיפה והצפון - 651 שקלים
יפעת גדות
אבחון של נשים הנושאות מוטציות הגורמות לסרטן השד מחייב ייעוץ גנטי, אך חוקרים גילו כי שאלון המופנה לנשים המגיעות לממוגרפיה שגרתית עשוי להיות יעיל באותה מידה
נוה יוסף
במכתב שהוציא מזוז הוא "מרענן" את נהלי מגבלות החוק על מימון מערכת הבחירות    תרומה לגוף חוץ-מפלגתי התומך במועמד, כמוה כתרומה למועמד עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il