X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
בתקופה האחרונה בולטת "שפה כפולה" בה נוקט ארגון החמאס לצד מחויבות לרגיעה על-מנת לקבל לגיטימציה להשתתפות בבחירות נמשכת כל העת פעילות טרור ענפה, גלויה וחלקה סמויה
▪  ▪  ▪

במערכת הביטחון מפנים אצבע מאשימה לעבר ארגון החמאס ומציינים, כי הארגון משחק עתה "משחק כפול". מצד אחד מודיעים על 'רגיעה', אך מצד שני פועלים מתחת לפני השטח ליזום פיגועים ולהתחזק.
בסוף שנת 2004, ובמסגרת תמרון מדיני כולל של ארגון החמאס הנוגע גם לסוגיות משמעותיות של השתלבות במנגנוני השלטון הפלשתיני בשטח, הכריז הארגון ב-22 לינואר 2005 על התחייבות לתקופת הרגעה מבצעית, שהושגה בתיווך המצרים והרשות הפלשתינית. הסיבות להסכמה נוגעות אך ורק באינטרסים פנימיים של הארגון, ללא קשר לשינוי אמנתו או מטרותיו המוצהרות.
במקביל, ציינו בפומבי בכירי הארגון, אין בכוונתם להתפרק מנשקם, ויתרה מזאת, הצהירו על המשך המאבק הצבאי לשחרור יתר השטח כולל איזכור ערים נוספות בתוך ישראל.
בד-בבד החל הארגון במסע הסברתי מול גורמים בינ"ל (בדגש על אירופאים ואמריקנים) לקראת השתתפות החמאס בבחירות המוניציפליות ברשות, ובהמשך בבחירות לפרלמנט והצגת החמאס כארגון פוליטי שהגיע העת להוציאו לאור זאת מרשימות הטרור, וזאת מבלי שהתפרק מנשקו, ומבלי לזנוח את דרך 'ההתנגדות'.
פעילות הטרור של הארגון במהלך תקופת ההרגעה
במהלך תקופת הרגיעה הסתמנה "שפה כפולה" של הארגון בכל הקשור להצהרותיו אודות הפסקת פעילות מבצעית ומעשיו בפועל. אתמול, ה- 26 לספטמבר 2005 הותר לפרסום, כי נמצאה גופתו של ששון נוריאל, תושב פסגת זאב אשר נחטף ונרצח על-ידי פעילי חמאס ברמאללה ב- 21 לספטמבר 2005. בבוקר (ג', 27.9.05) נטל החמאס אחריות בתקשורת על החטיפה והרצח.
עוד בטרם היוודע דבר חטיפתו של נוריאל ביצע הארגון בסוף השבוע של ה-24/25 בספטמבר 2005 ירי עשרות רקטות קסאם ופצצות מרגמה לעבר שטחי ישראל, לאחר שתקלה שהביאה לפיצוץ משאית ובה טילי קסאם בעצרת של החמאס בג'בליה, תקלה אשר גרמה למותם של 19 פלשתינים.
למרות אחריותו הישירה של החמאס לאירוע, ללא כל מעורבות ישראלית, הפנה הארגון אצבע מאשימה כלפי ישראל, ושיגר כ-50 רקטות לעבר יישובי הנגב.
במערכת הביטחון ציינו, כי ארגון החמאס שמר לכאורה על מסגרת הבנות ההרגעה, אך למעשה היה מעורב בסיוע "מאחורי הקלעים" לארגוני טרור שונים להוצאת פיגועים "איכותיים", וזאת על-מנת שלא להיתפס כמי שמפרים את הסכמות ההרגעה, בד-בבד עם המשך פעילות טרור של הארגון כנגד ישראל.
דוגמא בולטת לפעילות זו של החמאס, מספרים במערכת הביטחון, הינו ארגון ועדות ההתנגדות העממית שפעל במהלך תקופת הרגיעה כזרוע מבצעית קדמית של ארגון החמאס, פעילות אשר הגיעה לשיאה בהתנקשות במוסא ערפאת, מי ששימש עד לאחרונה מפקד הביטחון הלאומי והמודיעין הצבאי ברצועה, ולאחר פרישתו שימש יועץ מיוחד לאבו-מאזן. הרצח היה חלק ממאבק יחסי הכוחות הקיים בין הרשות הפלשתינית והחמאס.
דוגמא נוספת עלתה עם חשיפת מעורבות החמאס בהכנת המטען שנועד לשמש את ופא אל-באס בפיגוע התאבדות בבית חולים בשטח ישראל, שנמנע עם מעצרה של אל-באס במחסום ארז ביוני 2005.
בנוסף לפעילויות אלה, המשיך ארגון החמאס לבצע במשך כל תקופת הרגיעה ירי של רקטות קסאם לעבר ישראל, לעתים קרובות באמתלה של תגובה לפעילות ישראלית שנתפסה בעיניהם כלא לגיטימית כגון פגיעה במבוקשים.
ניצול הרגיעה להזרמת כספים והתחמשות כחלק מהליך בניין הכוח
תקופת הרגיעה נוצלה על-ידי הארגון לעיסוק בתהליך בניין כוחו הצבאי, הגברת יכולותיו המבצעיות, וצבירת כוח על-רקע תוכנית ההינתקות של ישראל, וכן כהכנה לעימות עם ישראל ו/או עם גורמי הרשות הפלשתינית ביום שאחרי הרגיעה.
לצורך כך ניצל החמאס את השקט היחסי להתחמשות באמל"ח, וזאת בדרך של הברחות מסיביות. כרבע מכלל ההברחות בטרם ביצוע ההינתקות הגיעו לידי הארגון, ואילו עם סיום ההינתקות ופריצתו של ציר פילדלפי, בלט החמאס בהברחות מאסיביות לרצועה.
כחלק מתהליך בניין הכוח, לא פסק הארגון מגיוסי הכספים לתשתיות הטרור, שמהווים מרכיב קריטי ביכולת של הוצאת פיגועים. ב-14 ביולי 2005 נעצר לחקירת שירות ביטחון כללי אסאמה בשיתי, יליד 1975 מחאן יונס אשר הודה בחקירתו, כי שימש מתחילת תקופת ההרגעה כצינור להעברת כספים בסדרי גודל של מאות אלפי דולרים מהחמאס בחו"ל לידי מחמד סנואר, מבכירי הזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה, וראש החמאס הצבאי בחאן יונס.
התבטאויות של בכירי הארגון אודות
המשך הצורך בביצוע פעולות טרור
במהלך השבועות האחרונים פורסמו התבטאויות של בכירי הארגון ברצועה ובסוריה, מקום מושבה של הנהגת הארגון, אודות המשך בצוע פעולות טרור.
עם סיום ההינתקות פורסמה הקלטה של נאום מצולם של מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של החמאס, אשר העביר מסרים חריפים נגד ישראל ובעד המשך ההתנגדות.
בנאום הדגיש דף את המחויבות להמשך הלחימה למטרת שחרור כל פלשתין, לצד שחרור כל האסירים מבתי הכלא והחזרת הפליטים. דף הדגיש, כי הדרך לעשות זאת היא באמצעות דרך ההתנגדות ועמידה על העיקרון: "דם תחת דם והרס תחת הרס".
דף קרא לרשות ללמוד לקח מהנסיגה הישראלית מהרצועה, ו"להותיר את נשק ההתנגדות כגורם אפקטיבי לשחרור שאר מולדתנו". את נאומו סיים בפניה לישראלים והבטיח "שמחר תהיה כל פלשתין עבורכם גיהינום".
הצהרה לוחמנית נוספת הגיעה מכיוונו של מחמוד א-זאהר, מבכירי ההנהגה של החמאס ברצועה אשר הצהיר ב-2 לספטמבר 2005 בתקשורת, כי אם לא ישוחררו כל האסירים והעצורים ללא תנאי ומכל פלגי העם, גדודי עז-אדין אל-קסאם יבצעו חטיפות כדי לשחרר את האסירים, בעודו מזכיר את פיגועי החטיפות שביצעו הגדודים במהלך השנים האחרונות.
במערכת הביטחון מדגישים, כי החמאס מקיים הלכה למעשה פעילות טרור אינטנסיבית ברצועה, בשטחי יהודה ושומרון ובישראל בתקופת הרגיעה, תוך כדי ניסיונות התקרבות לגורמים בינ"ל לצורך הצגת החמאס כגוף פוליטי מתון המחויב להרגעה.
ההצהרות הפומביות של ראשי הארגון להמשך ביצוע פעולות טרור עולות בקנה אחד עם פעילות הארגון גם במהלך ההרגעה לביצוע פעולות טרור, ושימור הכשירות המבצעית ובניין הכוח של הארגון, שנועד לאפשר לחמאס לשוב ולבסס את מעמדו כמוביל ההתנגדות.
במערכת הביטחון מתרעמים על העובדה, כי על אף המשך פעילותו המוצהרת של הארגון בטרור, הוא עתיד להשתתף כמועמד לגיטימי בבחירות למועצה המחוקקת ב- 25 בינואר 2005, וזאת מבלי שהתפרק מנשקו, ומבלי לזנוח את דרך 'ההתנגדות'.

תאריך:  27/09/2005   |   עודכן:  27/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
חברת "לוטוג'ט" הישראלית המתמחה בפיתוח תוכנה לחובביי לוטו בארץ ובעולם השיקה את גרסתה החדשה
אלעזר לוין
פולאר טוענת: נשלם למרדכי יונה רק 2.65 מיליון דולר בעד מגרש ל-120 דירות
הדר פרבר
העיט הועבר לידיו מנהל המרכז לטיפול בחיות אקזוטיות    כשיתאושש יוחזר לטבע
יהונתן דחוח-הלוי
חברת מחשבים סורית מפיצה משחק מחשב המציג מסרים אנטי ישראלים קיצוניים במסווה של המחשת אירועים היסטוריים בעימות הישראלי פלשתיני    המטרה המוצהרת - להשפיע על קהלי היעד בעולם הערבי וגם בזירה הבינ"ל ולגייס אהדה לעניין הפלשתיני
הדר פרבר
בני משפחתו של דה-מנזס, אשר נורה על-ידי משטרת לונדון לאחר הפיגועים הקטלניים ביולי, הגיעה ללונדון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il