X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הפגנות בטהרן: "מוות לישראל, מוות לאמריקנים"

מועצת הביטחון: גינוי לאירן על איומיה נגד ישראל

אירן מנסה להדוף את גל הביקורת הבינלאומית הגוברת על-רקע קריאתו של הנשיא, מחמוד אחמדי-נג'אד, "למחוק את ישראל מהמפה" שגריר אירן ברוסיה משגר מכתב לבכירי ממשלת פוטין וקובע: "לנשיא אירן לא הייתה כל כוונה לדבר במונחים קשים"
▪  ▪  ▪
אחמדי-נג'אד. תומך בטרור הפלשתיני

יוסי עבדי
נשיא אירן: "יש למחוק את ישראל מהמפה"

ענבל אביב
רוסיה נגד האיום "למחוק את ישראל"

מועצת הביטחון של האו"ם קיבלה בערב (יום ו', 28.10.05) החלטה, המגנה את אירן על איומיה נגד ישראל. מועצת הביטחון קיימה את הדיון בעקבות דבריו של נשיא אירן, מחמוד אחמדי-נג'אד, שאמר כי יש למחוק את ישראל מהמפה; וכן נוכח הזעזוע שעוררו דיברי נשיא אירן הן בישראל, הן באירופה והן בארה"ב.
המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, ושר החוץ סילבן שלום, קראו לאו"ם לסלק את אירן מהאו"ם. שגריר ישראל באו"ם, דני גילרמן, הציג את תגובתה הרשמית של ישראל ובאגרת ששיגר אל מזכ"ל האו"ם קבע כי אירן מהווה איום לא רק לישראל אלא לעולם כולו.
החלטת הגינוי התקבלה בהסכמה על-ידי חברות המועצה. נציגה של רומניה המשמש עתה נשיא תורן במועצת הביטחון, הוא שהקריא את ההחלטה, שגובשה לאחר מו"מ קצר בין נציגי המדינות. בהחלטתה מגנה המועצה את "ההערות על ישראל" שנשמעו על-ידי נשיא אירן. מועצת הביטחון תומכת בהצהרת מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, וקובעת כי כל המדינות החברות באו"ם חייבות לציית לאמנת האו"ם ולהימנע מאיומים או שימוש בכוח נגד מדינות החברות באו"ם.
נשיא אירן שוב מאיים
יום לאחר דבריו הבוטים מנסה אירן לרכך את דבריו של נשיאה, לאור גל הביקורת הבינלאומית ששוטף את הממשל האירני. במסמך שנשלח בבוקר (יום ו', 28.10.05) אל הממשל הרוסי מטעם שגריר אירן ברוסיה, נכתב כי "למר מחמוד אחמדי-נג'אד לא הייתה כל כוונה לדבר במונחים קשים ולהכניס עצמו לתוך עימות בינלאומי". הנציגות האירנית ברוסיה, מספקת למעשה את תגובתה הרשמית הראשונה, לאחר שגבר הגינוי הבינלאומי לאור קריאתו של אחמדי-נג'אד "למחוק את ישראל מהמפה".
שעות ספורות לאחר מכן, חזר הנשיא האירני שוב על איומיו. בצהריים (יום ו'), בנאום במהלך הפגנה בטהרן באירוע לרגל "יום ירושלים", אמר הנשיא כי הוא אינו חוזר בו מדבריו. "הביטוי שאמרתי הוא נכון ומדוייק. דבריי הם דברי העם האירני", הדגיש אחמדי-נג'אד. במקביל לנאום, התקיימו באירן ובטורקיה שורה של הפגנות נגד ישראל וארה"ב והמפגינים קראו להשמיד את ישראל.
זמן קצר לאחר ההפגנות ההמוניות בטורקיה פרסמה הממשלה הטורקית הודעה בה נאמר כי אינה מסכימה להצהרתו של נשיא אירן."הקונפליקט האיזורי יוכל לבוא על פתרונו רק דרך משא-ומתן ודרכי השלום". בהודעה הרשמית נמסר: "זה ברור שאנחנו לא יכולים להסכים להצהרה שכזו. טורקיה מאמינה כי הסכסוך האיזורי יפתר רק בדרכי שלום".
ממשלות רבות פירסמו הודעות גינוי לדבריו של הנשיא האירני.
ביום רביעי (26.10.05) התארח נשיא אירן, מחמוד אחמדי-נג'אד, בוועידה שכותרתה "עולם בלי ציונות", וקרא בנאומו "למחוק את ישראל מהמפה". בדברים שנשא בפני אלפי סטודנטים מטהרן, אמר אחמדי-נג'אד, כי יש להתנגד לכל יוזמה הדורשת להכיר במדינת ישראל "כישות מדינית לגיטימית".
הפעם מציג השגריר האירני תירוץ קצת מבולבל: "נבהיר כי נשיא הרפובליקה האירנית המוסלמית, באמצעות דבריו בכנס "עולם ללא ציונים", הציג את עמדת המוצא בעיני ממשלתו, ולפיה ישנו הצורך לקיים בחירות דמוקרטיות בשטחי הרשות הפלשתינית".
דבריו של השגריר האירני ברוסיה, מנסים לתרץ את הקריאה 'למחוק את ישראל', אך אינם מספקים כל תשובה לתמיכתו של אחמדי-נג'אד בטרור הפלשתיני. בנאומו בטהרן אמר הנשיא האירני כי "אין כל צל של ספק שהטרור הפלשתיני יביא בסופו של דבר למחיקתה של ישראל מהפה".
לדבריו, "כל מי שיכיר במדינה היהודית, עתיד להישרף באש זעמו של האיסלאם". הנשיא האירני קרא למנהיגי העולם האיסלאמי "לנתק כל מגע עם הציונים", והזהיר כי הכרה בישות הציונית משמעותה: "כניעה מוחלטת של העולם המוסלמי".
אזרחי אירן נשמעים מוטרדים מחיצי הביקורת שמפנים מנהיגי המערב נגד מחמוד אחמדי-נג'אד. במסגרת תוכניות הרדיו המקומיות בטהרן, עולים אזרחי הבירה לשידור וטוענים כי אינם מבינים את פשר ההמולה.
לדברי מאזינים אירנים, "דבריו של אחמדי-נג'אד לא חידשו דבר". הם טוענים כי "המערב, כהרגלו, מגזים ומפריז בביקורת משום שהוא מעוניין לנצל את הפלטפורמה הדיפלומטית במטרה לנטרל את תוכניות הגרעין של אירן".
הכעס של העם האירני כלפי הביקורת של המערב מתבטא גם בהפגנות סוערות נגד ישראל. אלפים צועדים ברחובות טהרן, מניפים שלטים, שורפים דגלים, וצועקים: "מוות לישראל, מוות לאמריקה". ההפגנות הן חלק מסדרה של צעדים הנערכים תחת הכותרת "מחאות יום ירושלים (אל-קודס)", הנערכות מאז שנת 1979.

תאריך:  28/10/2005   |   עודכן:  29/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ביקוש גובר למגרשים בשכונת קרית משה - עד 8 הצעות לכל מגרש
מחלקה ראשונה
"המידע כבר היה קיים בידי החיזבאללה - ישראל פשוט סירבה לשלם את המחיר"    חוגים המקורבים לחיזבאללה: נסראללה יישא היום נאום המכיל מסרים שיכו גלים
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח יחייב את החברות לספק כמעט כל תרופה - אבל לא תוצרת שוויץ    מיליוני המבוטחים בקופות החולים לא יהנו מההוראה החדשה
שלומי דיאז
למרות הכוננות המשטרה לא הגבילה גיל הנכנסים לתפילה בהר הבית    לא התירה כניסה לפלשתינים    כוננות גבוהה בירושלים גם במוצאי שבת
עידן יוסף
התמונות המופיעות באתר הבית של העיתונאי ברי חמיש, המנתח קונספירציות הקשורות לרצח רבין, מעלות שוב את השאלה בדבר גבולות חופש הביטוי והגדרת הסתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il