X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדברי הפלשתינים, כוח של צה"ל פעל בקבטיה והרג את מתכנן הפיגוע בחדרה ואת עוזרו בתקרית נוספת נהרג פעיל טרור נוסף בבוקר (יום א') הודיעו אנשי הג'יהאד על הפסקת שיגור רקטות קסאם לעבר ישראל, אולם לפנות ערב שיגרו שתי רקטות
▪  ▪  ▪

חילופי אש עזים התנהלו בשעות הערב והלילה, בעיירה קבטיה, דרומית לג'נין, בין חיילי צה"ל לכמה חמושים שהתבצרו בבית. על-פי הפלשתינים, שני מבוקשים נהרגו במבנה - אחד מהם הוא מתכנן הפיגוע בחדרה, השני הוא עוזרו. בתקרית נוספת נהרג פעיל טרור נוסף.
באירוע נוסף שהתרחש במקביל, ירו חיילי צה"ל לעבר מספר חשודים שנראו מניחים מטען חבלה. הכוח זיהה פגיעות ונראה כי שתי הדמויות נפגעו. הפלשתינים דיווחו, כי אחד מהחשודים נהרג והשני נפצע באורח קשה. מצה"ל נמסר, כי גופת המחבל נמצאו רובה מסוג קלאצ'ניקוב, מחסנית ואפוד אשר כלל אמצעי לחימה.
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי כוחות ישראלים הקיפו בית בקבטיה ובמקום החלו חילופי אש עם שני פעילי ג'יהאד איסלאמי שהתבצרו בתוך המבנה. החיילים כרזו לאנשים לצאת מהבית. בני המשפחה, ארבעה גברים, אשה ושני ילדים, יצאו. המבוקשים נותרו במבנה. בשלב זה התפתחו חילופי אש עזים והפלשתינים מדווחים, כי הכוחות עשו גם שימוש בדחפור ממוגן מסוג D9.
לדברי עדי ראייה פלשתינים, אחד מהשניים מבוקש על-ידי כוחות הביטחון הישראלים על תיכנון ושילוח המתאבד בפיגוע התופת בחדרה בשבוע שעבר, בו נהרגו חמישה ישראלים. המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע בחדרה, חסן אבו-זייד, היה תושב העיירה קבטיה.
גורמי צבא סיפרו, כי כוח צבאי מיוחד פעל בכפר ולאחר שסגר על הבית כרז ליושבי המבנה לצאת. משלא נענה החל להשתמש באמצעים שונים על-מנת לנסות ולגרום להם לצאת. במהלך הסגירה על המבנה, נפתחה מספר פעמים אש לעבר הכוחות.
בצה"ל מספרים עוד, כי לאחר זמן מה, משנכנס הכוח למבנה, התגלתה גופתו של פעיל ג'יהאד איסלאמי בכיר, שככל הנראה מת מפצעיו לאחר ששב למבנה. על גופתו נמצאו רובה מסוג קלאצ'ניקוב, מחסנית ואפוד אשר כלל אמצעי לחימה ופוצץ באופן מבוקר.
לאחר כשעתיים טענו מקורות פלשתינים, כי ייתכן ומשלח המתאבד בחדרה, איאד אבו אל-רוב, מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בקבטיה, הצליח להימלט לפני הגעת הכוחות למקום. לעומתם, עדי ראייה וגורמי ביטחון ברשות סיפרו, כי בתקרית נהרג ג'יהאד זכרין, פעיל ג'יהאד המבוקש על-ידי ישראל בגין מעורבות בפיגוע בחדרה. כמו כן נהרג עוזרו.
הג'יהאד הודיע: ננקום את החיסול;
5 רקטות קסאם שוגרו לעבר ישראל
הג'יהאד האיסלאמי הודיע בתגובה, כי אנשיו ינקמו על חיסול הפעילים. בהודעה שפירסמו נאמר: "תושבי היישובים הישראלים הסמוכים לרצועה לא יהנו עוד מביטחון, כל עוד אנשי הארגון נהרגים". ואכן, זמן לא רב לאחר מכן שוגרו שתי רקטות קסאם לעבר שטחים פתוחים בצפון רצועת עזה. גם סמוך לחצות נורו רקטות נוספות לעבר העיר שדרות. בכל האירועים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
בפעילות כוחות צה"ל במהלך הלילה (ב', 31.10.05) נעצרו שני מבוקשים בכפר עזון מזרחית לקלקיליה, ו-4 פעילי ג´יהאד איסלאמי בעיר ג´נין. בפעילות זו נפתחה אש לעבר הכוחות בשני מקרים והופעל לעברם מטען נפץ. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
בנוסף, נעצרו שני מבוקשים במחנה הפליטים קלנדיה דרומית לראמאללה על-ידיי כוח משטרה מיוחד.
בישיבת הממשלה (א') אמר שר הביטחון, שאול מופז, כי מערכת הביטחון תמשיך לבצע באיו"ש מעצרים ולתפוס שטחים. כבר לאחר הפיגוע הוא הנחה את מערכת הביטחון לתפוס את האחראים על הפיגוע ולהתמקד באנשי אירגון הג'יהאד האיסלאמי.
בבוקר יום א' הודיעו גורמים ברשות הפלשתינית, כי הג'יהאד האיסלאמי הסכים להפסקת ירי הרקטות מהרצועה לישראל בתנאי שזו תחדל מהתקפות אויריות ברצועת עזה. אחד מראשי הג'יהאד ברצועה, חאלד אל-באטש, אמר: "אם האויב יעצור את התקפותיו, מחויבותינו לרגיעה תישמר". עתה יש לראות כיצד יגיבו בג'יהאד לפעולה של צה"ל והאם ישמרו על השקט. כאמור, מאוחר יותר, על-אף ההתחייבויות, ירה הג'יהאד רקטות קסאם לעבר ישראל.

תאריך:  30/10/2005   |   עודכן:  31/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שינויים ארגוניים בקבוצה - חולקה ל-5 חטיבות    3 משנים למנכ"ל - בסט, קהל ויניב
שלומי דיאז
בכירה במחלקת ההוצאה לפועל בבית משפט השלום בחיפה, נעצרה בחשד לקבלת שוחד תמורת סגירת תיקי חוב
ניר וייס
רשויות הרגולציה האמריקניות לא הצליחו להגיע להסכם בעניין השתלטותה של SBC על AT&T, ורכישת MCI על-ידי Verizon
אלעזר לוין
5,000 דולר למ"ר    הדירה מושכרת לשגרירות עד תחילת 2008
ניר וייס
בית המשפט הדגיש את חומרת העבירות, וקבע כי "מעשי הנאשם וגניבת הסמים שהובאו להשמדה מחזירה את הגלגל לאחור ונועדה להשיב לרחובותינו את הסם שנתפס בעמל כה רב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il