"קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב יצא לדרך לאחר שאושר על-ידי כל ועדות הבניה בארץ ולא אתן לשום גורם לעצור את הפרויקט", כך אמר היום (ג', 1.11.05) שר התחבורה, מאיר שטרית, בוועדה לביקורת המדינה שדנה בחלופת הקו שנבחרה.
השר שטרית ציין, כי ההחלטה על ביצוע הקו אושרה על-ידי הממשלה והמועצה הארצית לתכנון ובניה לאחר שהתברר כי הפתרון המהיר והכלכלי ביותר להקמת הקו הוא סלילת מסילת ברזל, שתעבור דרך העיר מודיעין ושער הגיא ותגיע עד לכניסה לירושלים. קו זה צפוי להחנך בסוף שנת 2009.
שר התחבורה הודיע בוועדה, כי לא יהיה שום עיכוב נוסף בביצוע הפרויקט. לדבריו, העבודות להקמת הקו ימשכו בקצב מוגבר כדי לעמוד ביעדים שהוצבו ואשר יגרמו לנהגים לעבור מרכב פרטי לתחבורה ציבורית. "מדובר באינטרס לאומי ממדרגה ראשונה ויש חשיבות רבה שהפרויקט יסתיים במועד שנקבע", אמר שטרית.
שטרית הוסיף, כי פרויקט הרכבת לירושלים התעכב במשך 3 שנים לאחר שהתברר כי חלק מהתוואי, באורך כמה מאות מטרים, עובר במנהרה תת-קרקעית סמוך לקו הירוק. רק לאחר מאמצים רבים נמצא פתרון שאיפשר את אישור התוואי.
שר התחבורה הדגיש, כי הפרויקט נמצא כיום בראש סדר העדיפויות של משרדו "לא נאפשר לקיים דיונים נוספים ולא יהיה שום עיכוב בהקמת הפרויקט. כל דיון נוסף בתוואי המסילה שאושר על-ידי כל הגורמים הרלוונטיים רק יגרום לעצירת העבודות ולדחיית הפרויקט לשנים ארוכות", הוסיף שטרית
שר התחבורה ציין כי קו הרכבת לירושלים נבחר מתוך מספר חלופות, לאחר שהתברר כי הוא החלופה הטובה ביותר להקמת הקו לירושלים. לדבריו, החלופה שהציעו הארגונים הירוקים, הכוללת הקמת מנהרה אחת ארוכה, לעומת מספר מנהרות, הקיימות בחלופה שנבחרה, נבדקה פעמיים והוכחה כבלתי כדאית.
מנכ"ל משרד התחבורה, אריה בר, ציין בוועדה כי תוכניות הפיתוח של הרכבת זוכות ללווי צמוד של כל הגורמים הרלוונטים במשרד האוצר וכי חברת בקרה שהוקמה בצמוד לרכבת בוחנת את כל המיזמים של הרכבת ומבצעת בדיקות כלכליות והנדסיות לכל פרויקט ופרויקט ורק לאחר מכן מאשרת את ביצועו.
לדברי בר עם כניסתו לתפקיד גיבש רפורמה מקיפה, המאפשרת פיקוח צמוד על כל המיזמים של הרכבת הרפורמה כוללת בין השאר, הוראות חדשות למתכנני הפרויקטים. כל דרישה לשינוי בחוזה או בהערכות התקציביות והכלכליות של הפרויקט, מונחת בחזרה על שולחנה בועדת המכרזים שאישרה את החוזה.