X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהצבעה שנייה אושר מינוי אולמרט ווילנאי

שרון: "למהלך הזה יהיו כמובן השלכות"

שרון שמר על עמימות עד הרגע האחרון לפיד, לאחר מפלת שרון: צריך להקדים את הבחירות שרון: פלגנות ומניעים אישיים הכשילו מינוי של שני אנשים ראויים
▪  ▪  ▪
למהלך הזה יהיו, כמובן, השלכות
אריאל שרון
נאום ראש הממשלה במליאת הכנסת - ה' מרחשון תשס"ו 7.11.05
לרשימה המלאה

   יואב יצחק
ריבלין: פיצול ההצבעה, רק לבקשת שרון

   עומר שיקלר
מה אם לא יאושרו השרים? "חכו ותיראו"

בהצבעה שנייה שקיימה הכנסת בשעות הערב המאוחרות (ב', 7.11.05) על מינוי השרים, אושר מינוי הקבע של השר אהוד אולמרט לאוצר ומינוי הקבע של השר מתן וילנאי למשרד המדע. הכנסת אישרה את המינויים ברוב גדול של 71 תומכים, לעומת 41 מתנגדים.
ההחלטה על ההצבעה המפוצלת והמצומצת יותר התקבלה בישיבת הממשלה שכינס ראש הממשלה, אריאל שרון, באחד מחדרי הישיבות בכנסת, לאחר שנכשל בניסיונו הראשון לאשר את מינויי השרים אולמרט, בוים ובר-און כ"מקשה אחת".
במהלך ישיבת הממשלה הקצרה התריע שרון, כי מיעוט מקרב חברי הקואליציה מנסים לתקוע מקלות בגלגלי הממשלה. ואולם, הוא אמר, בהתכוונו ככל הנראה לתוכנית ההינתקות שבוצעה, "בסופו של דבר הממשלה ביצעה כל מה שרצתה".
שרון ביקש את אישור השרים להביא בפני הכנסת, עוד בערב, הצעת-החלטה חדשה: מינוי אולמרט לשר אוצר במעמד של קבע, ומינויו של מתן וילנאי לכהונת שר המדע. כאמור, הפעם הכנסת עמדה לצידו, ונראה כי בוים ובר-און יצטרכו להמתין להזדמנות אחרת כדי להתמנות לשרים. שרון הבטיח לשניים: אתם תהיו שרים.
מפלה לשרון: 60 נגד, רק 54 בעד מינוי השרים
"אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה. אני חושב שכולנו מבינים מה קרה כאן היום". דברים אלה אמר שרון, מעל בימת הכנסת, מייד לאחר שהצביעה ודחתה את בקשתו למינוי שלושת השרים.
באופן כמעט חסר תקדים ביקש שרון, מייד לאחר מפלתו בכנסת, למסור הודעה מטעמו. שרון נערך לכך, מבעוד מועד, לאפשרות שיפסיד בהצבעה. לראיה: הוא עלה לבימת הכנסת ושלף ממקטורנו נאום כתוב/מוכן.
בהתכוונו לחבורת "המורדים", ובראשם בנימין נתניהו, אמר: "חבל מאוד שהפלגנות ומניעים אישיים הכשילו מינוי של שני אנשים ראויים למשרדים שחשוב לאייש אותם בשר במישרה מלאה. חבל עוד יותר שחברים בסיעת הליכוד שרוממות הליכוד וארץ ישראל בגרונם, הכשילו מהלך שנועד לחזק את הליכוד ולתת לו את הייצוג המגיע בממשלה על-פי ההסכמים הקואליציוניים. אין לי טענות לאופוזיציה. היא ממלאת את תפקידה. לגבי מה שעוד מכונים – חברי הקואליציה, למהלך הזה יהיו כמובן השלכות".
שרון נערך למינוי אולמרט, לבדו, לשר אוצר במעמד של קבע. אי לכך, בנאומו הדגיש את "הצורך לשמור על יציבות המשק ולנהל את משרדי הממשלה בצורה ראויה, מחייב אותי להביא היום לאישור הכנסת הצעה חדשה. על כן אני מבקש מחברי הממשלה להתכנס בעוד רבע שעה בחדר הישיבות בכנסת. וממך, מכובדי, אני צריך להתייעץ עם הממשלה".
מייד לאחר הדברים הנ"ל קרא יו"ר האופוזיציה, ח"כ יוסף (טומי) לפיד, לפזר את הממשלה ואת הכנסת וללכת לבחירות חדשות. לפיד אמר כי הממשלה חדלה לפעול, ועל-כך, לטובת המדינה, יש ללכת לבחירות.
מאבק עד הרגע האחרון
עד הרגע האחרון נלחמו מקורבי ראש הממשלה, אריאל שרון, על השגת רוב להצבעה במליאת הכנסת על אישור שלושת השרים: אהוד אולמרט לאוצר, זאב בוים לקליטה, ורוני בר-און לתמ"ת. סמוך לשעה 20:00 הודיעו אנשי שרון כי הפער צומצם לשניים או שלושה חברי כנסת, לרעת שרון. בסופו של דבר, נחלה הממשלה ושרון בראשה מפלה כבדה: 60 חברי כנסת התנגדו למינויים בעוד 54 תמכו בה. כמעט כל המורדים הצביעו נגד הצעת שרון.
ראש הממשלה שמר במהלך היום על עמימות, ולא גילה לאיש מבכירי הליכוד כיצד הוא עומד לפעול אם יספוג מפלה בכנסת. בשעות הערב המוקדמות אף זומן צוות צילום מלשכת העיתונות הממשלתית - רמז לכך ששרון נערך למהלך דרמטי. ואולם, גם לאותו צוות לא נאמר למה בדיוק הוא מוזמן.
כחלק ממאבקי הכוח בין הצדדים הודיע ח"כ בנימין נתניהו, כי במידה ומינויו של השר אולמרט למינוי קבע במשרד האוצר יובא בנפרד מיתר המינויים - הוא יתמוך בו. מוקדם יותר הודיעו "המורדים" בליכוד, כי הם מוכנים להסכם הפשרה שהושג, אך לדידם, הוא ייכנס לתוקפו לאחר הצבעה זו, לה הם מתכוונים להתנגד. ואכן, מרבית המורדים הצביעו, כאיש אחד, נגד מינוי השרים, ואילצו את שרון להגיש לכנסת הצעה חדשה. כאמור, בסופו של יום אישרה הכנסת ברוב גדול את מינויים של אולמרט (אוצר) ווילנאי (מדע) לכהונת שר של קבע.
הכנסת דחתה ארבע הצעות אי-אמון שהגישו סיעות האופוזיציה.

תאריך:  07/11/2005   |   עודכן:  08/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
ראש ממשלת בריטניה אמר היום כי "תמיכתה של אירן בפעילות טרור מונעת ממנה כל התקדמות בזירה המדינית"    בלייר האשים את סוריה ואירן בכך שמנסות לסכל את שלטון הדמוקרטיה בעירק, מתוך חשש כי יביא את אזרחי משטרם "לתהליך התעוררות"    בתוך כך, פנתה אירן לאיחוד האירופי והציעה: "בואו וננסה למצוא פתרון בדרכי שלום"
מחלקה ראשונה
11 שנה אחרי שבנו נרצח בידי החמאס, התכבד יצחק פרנקנטל בצילום משותף עם מפקד גדודי חללי אל-אקצה בג'נין והעביר לו איגרת של פיוס
עומר שיקלר
אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה משיק אתר אינטרנט חדש
נוה יוסף
במקום הראשון נמצאת האוניברסיטה העברית עם 100% מעבר בציון ממוצע של 85.6    אחריה אוניברסיטת תל אביב, המרכז הבינתחומי, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת בר-אילן
נוה יוסף
חברת גוגל העולמית הסירה את הקישור הפרסומי למילות החיפוש "חנה קורן", זאת לאחר שהגרפולוגית הגישה נגדם ונגד חברת "סלע" כתב תביעה בגין שימוש ללא הסכמה וידיעתה בשמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il