X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"המכון לחקר תקשורת המזרח תיכון" מדווח כי לאחרונה התפרסמו בעיתונים הסוריים כמה מאמרים המעלים את האפשרות כי מקורביו של רפיק אל-חרירי, וביניהם בנו סעד אל-חרירי, היו מעורבים ברציחתו מתוך מניעים כלכליים ופוליטיים
▪  ▪  ▪

"המכון לחקר תקשורת המזרח תיכון" מפרסם היום (ג', 08.11.05) דוח המנתח את התייחסותה של התקשורת הסורית למותו של רפיק אל-חרירי. לדברי מחברי הדוח, "בימים האחרונים פורסמו מספר מאמרים המעלים האפשרות כי מקורביו של חרירי, וביניהם אף בנו סעד אל-חרירי - היו מעורבים ברצח".
חברי המכון לחקר התקשורת מביאים קטעים מתוך מאמרו של עורך יומון ממסדי סורי אשר טוען: "יורשיו של אל-חרירי הם המרוויחים ממותו". פאא'ז אלצאיע', עורך היומון הסורי הממסדי "אל-ת'ורה", כתב במאמר המערכת של היומון: "...מי הוא המרוויח מרצח ראש הממשלה [הלבנוני לשעבר] רפיק אל-חרירי? האם עלינו לקשר בין יורשיו של אל-חרירי שהרוויחו [מהרצח] וה"לובי" [המדיני] שציפה לכך והפיק מכך תועלת פוליטית וכלכלית לבין אלה שהפיקו [מכך] תועלת אזורית ובראשם ישראל?... מדוע לאחר מותו של אל-חרירי אמצעי [התקשורת] שלו - שרווחיהם מתחלקים שווה בשווה בין בניו ואנשי פמלייתו החומדים את כספו - לא העלו שאלות בנוגע לאינטרס של ישראל [ברצח]?"
"הם ניסו להשפיע על החקירה"
הכותבים מביאים דוגמה נוספת בדמותו של השבועון הסורי 'אל-אקתצאדיה'. השבועון פרסם מאמר בו האשים את וליד ג'ונבלאט וסעד אל-חרירי, כמי שעומדים מאחורי מספר פיצוצים וניסיונות התנקשות שאירעו בחודשים האחרונים בלבנון, במטרה להטעות את ועדת החקירה הבינ"ל ולהפנות את האצבע במאשימה כלפי סוריה:
"...לבנון נקלעה למצב קשה מאוד והחלה להתפורר מבפנים. גורמים מסוימים, וזרמים [פוליטיים] בפרט, פעלו כדי לנסות ולהפנות שוב את החקירה לכיוון דמשק.
"לכן, הם ניסו להתנקש בעיתונאית [הלבנונית] מי שדיאק, והסיתו את שר ההגנה הלבנוני לתת פתאום עדות שונה. [כמו כן], הנוער הלבנוני ותחנות הטלוויזיה [הלבנוניות] גויסו כדי להפנות שוב אצבע מאשימה לדמשק. חלק מאמצעי התקשורת הממומנים ע"י אל-חרירי ניסו להשפיע על החוקר הבינ"ל [מהליס] כדי לפתוח מחדש את החקירה ולהפנות את החשד כלפי סוריה אך הם נכשלו".
"מיהלס דורש לחקור הבכירים הסורים בלבנון"
ראש ועדת החקירה לעניין רצח ראש ממשלת לבנון, החוקר הגרמני דטלף מיהלס, שיגר לממשלת סוריה ביום רביעי האחרון דרישה לחקור שישה בכירים סורים במקום מושבה של הוועדה, במלון הסמוך לביירות.
העיתון "אל-חיאת" מסר, כי הבקשה שהועברה באמצעות המזכירות הכללית של האו"ם אל המשלחת הסורית באו"ם, מציינת את שמות החשודים הבאים הדרושים להבאה לתישאול, והם: האלוף אאסף שווכת, ראש המודיעין הצבאי הסורי וגיסו של הנשיא הסורי; האלוף בהג'ת סולימאן, האחראי לשעבר על מודיעין הפנים הסורי; תא"ל רוסתום רזאלי, ראש מנגנון הביטחון והמודיעין בכוחות הסוריים בלבנון; עוזרו של רזאלי, ג'אמע ג'אמע עבד אל-כרים עבאס, האחראי על זירת פלשתין במודיעין; והמומחה לתקשורת ואינטרנט במודיעין הסורי, זאפר אליוסוף.
השניים האחרונים, עבאס ואליוסוף, שהו בביירות לפני רצח חרירי, וככל הידוע הם נשארו בביירות גם לאחר הרצח באחת הדירות שנחשדו ששימשו את חוליית הרצח.

לאתר המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון: [קישור]/
תאריך:  08/11/2005   |   עודכן:  08/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
25 משלחות מחו"ל בהן כ-700 אנשי עסקים מרחבי העולם ישתתפו בוועידת ראש הממשלה לייצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי ב-10 בנובמבר    אליהם יצטרפו יותר מ-800 אנשי עסקים מישראל    הערכה: 2006 צפויה להיות שנת שיא במשלחות הזרות שיגיעו לישראל
נמרוד דוויק
לאחרונה נטען על השחקנית ההוליוודית כי היא סובלת מאנורקסיה    השחקנית ("כמעט מפורסמים") מכחישה ויוצאת למתקפה משפטית
ברוך לוי
את הגיוס הובילו הקרנות JVP ואקסל פרטנרס    דאבל פיוז'ן הוקמה כחברת חממה לפני פחות משנה וחצי, והיא החברה הראשונה הזוכה למימון הון סיכון גדול בתוך זמן קצר כל כך
גלית יצחק
ארגוני נכי הנפש בארץ מקיימים היום מצעד "צועדים בראש מורם"    מנסים לפנות אל ליבם של מעסיקים בשוק העבודה כדי שלא תהיה אבחנה בשל סטיגמה מוטעית    משעות אחה"צ מתקיימת עצרת בגני התערוכה בתל אביב
עומר שיקלר
רכבת ישראל הקימה מינהלת הפרדות מפלסיות להשגת הפרדה מפלסית מלאה בין רכבת/דרך בכל המסילות הקיימות והמתוכננות    בנוסף, דירקטוריון רכבת ישראל אישר תוכנית בטיחות אסטרטגית, לשיפור הבטיחות ברכבת ישראל במסגרתה ימונה לראשונה סמנכ"ל בטיחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il