X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכיר ארגון החמאס, מחמוד א-זהאר, מבהיר בראיון לאתר איסלאמי: "החמאס ימשיך להחזיק בנשקו במקביל להשתתפותו בבחירות למועצה המחוקקת" מדגיש: "כניסתו של החמאס לפרלמנט תביא להשמדת שרידי הסכם אוסלו"
▪  ▪  ▪
חמאס. מתכוננים לבחירות.

"נשמיד את שרידי אוסלו"

אסף גבור
א-זהאר: "התערבות של ישראל בבחירות תבטל את הרגיעה"

"החמאס ימשיך להחזיק בנשקו במקביל להשתתפותו בבחירות למועצה המחוקקת. כל ניסיון לפרקנו יוביל למלחמת אחים מיותרת", כך אומר בכיר ארגון החמאס, מחמוד א-זהאר, בראיון לאתר אינטרנט איסלאמי.
בעוד ראש הממשלה, אריאל שרון, מנסה להבהיר למזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, את ההשלכות שבהשתתפות החמאס בבחירות לפרלמנט הפלשתיני, מדגיש בכיר הארגון, מחמוד א-זהאר, את כוונותיו הפוליטיים. בראיון שהעניק לאתר איסלאמי, אשר תורגם באדיבות המכון לחקר תקשורת המזרח תיכון, הדגיש א-זהאר: "אם החמאס ישלוט - לא יהיה מצב שבו נשק אחד [של החמאס] הוא נשק 'מתנגד' ונשק אחר [של הרש"פ] הוא נשק 'משתמט ובורח'".
פירוק החמאס מנשקו יגרום למלחמת אחים
א-זהאר הבהיר כי כל ניסיון לפרק את הארגון מנשקו יוגדר כ"בגידה". לדבריו, "האויב הישראלי מאיים לחזור לרצועת עזה, נמצא בגדה המערבית ובירושלים, מאיים לגרש את ערביי 48', ועדיין מחזיק את אלפי בני עמנו בבתי הכלא".
"האם כל זה אינו מחייב אותנו לשאת נשק?", הוא שואל ומדגיש: "צבא החמאס מוכן להגן על אדמת פלשתין וכבר הוכיח כי איננו בורח בשעת עימות. הנשק של החמאס משיג ניצחונות".
אם נותר צל של ספק באשר לכוונת הארגון להמשיך ולשאת נשקו גם לאחר היבחרו לפרלמנט הפלשתיני, אומר א-זהאר: "לא ייתכן לדרוש ויתור על הנשק כתנאי לכניסה למועצה המחוקקת. נכנסנו למועצות העירוניות וסיפקנו שירות לבני עמנו, כשהנשק ברשותנו. נצטרף למועצה המחוקקת ונשרת את הרחוב הפלשתיני, כשהנשק יהיה ברשותנו".
משימת החמאס: "חיסול שרידי הסכם אוסלו"
ראשי החמאס הבהירו בעבר כי אין בכוונתם לקחת חלק במנגנוני הרשות הפלשתינית משום ש"הם עודם מכירים ונסמכים על הסכמי אוסלו". א-זהאר מפזר את הערפל סביב השאלה ומסביר כיצד שונתה דרך ראייתו של הארגון. לדבריו, "חוקית, הסכמי אוסלו הסתיימו מאז שנת 1998 ובפועל הם הסתיימו עם כיבוש הגדה המערבית ורצועת עזה. אם יש חשש מאוסלו הרי שהוא הסתיים, ואם נשאר ממנו דבר הרי שמשימת החמאס, כאשר יצטרף למועצה המחוקקת, היא לחסל את השרידים שנותרו מהם".
"עלינו לנתק את הקשרים עם ישראל"
בראיון שהעניק ל"קול ישראל", ב-8 בנובמבר 2005, אמר א-זהאר כי החמאס אינו שולל מו"מ עם ישראל, אם הדבר ישרת את האינטרס הפלשתיני ובפרט בנושאים של שחרור אסירים, שחרור אדמות ובניית מה שהרסה ישראל. למחרת חזר בו ומיהר לטעון כי דבריו "הובנו שלא כהלכה".
א-זהאר חוזר ומבהיר כי האינטרס הלאומי של הפלשתינים דורש לא לשתף פעולה עם ישראל בתחום הביטחוני, הפוליטי, או הכלכלי. "האם אנו יכולים לשתף פעולה עם האויב הציוני נגד מישהו מבני העם הפלשתיני למשל? אם כן מה ההבדל בינינו לבין זולתנו? האם יתכן שנקשור את כלכלתנו החלשה בכלכלה הישראלית שארה"ב מסייעת לה ב-3 מיליארד דולר בשנה לפחות, או שנקשור אותה לכלכלה של עמי ערב והאיסלאם בגבולותיהם ויכולותיהם כפי שהם היום?", שואל א-זהאר.

תאריך:  14/11/2005   |   עודכן:  14/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הסיבה: חניכי בני עקיבא שרו את "אני מאמין"    נציג התנועה: טקס ממלכתי מסיימים בהימנון המדינה ולא בהימנון של תנועת נוער
יואב יצחק
יו"ר העבודה מקבל לידיו את המכתבים    מבקש להגיע לישיבת הסיעה (יום ג') כדי להשיג ייפוי כוח לניהול מו"מ    מרכז העבודה יזומן ליום א' לדון בפרישה מהממשלה
נוה יוסף
המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, קורא ללשכת עורכי הדין שלא לרשום את פעיל הימין, נועם פדרמן, כמתמחה זאת לאור הרשעותיו הרבות בפלילים
ניר וייס
בית המשפט המחוזי ביטל החלטת השלום וקבע כי לקוח שראה דירה באמצעות מתווכת, ישלם לה דמי תיווך למרות שפרטי הדירה שבעיסקה לא מופעים בהסכם התיווך
שלומי דיאז
באשדוד נתפסו 700 ארגזים    בחיפה 20 אלף חפיסות    שווי הסחורה מיליוני שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il